Mijn zoontje is nu 6 maanden maar vraag me eigenlijk af welke maat hij heeft wat betreft schoenen. Ik heb 3 paar schoentjes gekocht "6-12" maanden maar deze zijn nog te groot. Nu heb ik zijn voetjes opgemeten en deze zijn 9,5 cm zegmaar 10cm.. Jullie enig idee welke maat ik dan moet pakken
Uhm, geen, kindjes die niet lopen horen geen schoenen aan te hebben. Leren slofjes zijn prima, en daar staat het aantal cm gewoon bij de maat.
Eehhh? Hoe verwacht je dat ik mijn kind dan vervoer in zijn fietsstoeltje met klittenband over zijn voetjes heen? Dan schieten zijn voetjes toch los? Baby's hebben soms ook momenten waarbij het noodzakelijk is om schoenen aan te trekken. Op de fiets of in de auto vind ik dat wel prettig. En voor de rest 's winters als het erg koud is... Dan neem je je kindje ook niet mee in de wandelwagen met alleen sokken aan; of nou ja, ik tenminste niet. En je hebt stoffen schoentjes die eigenlijk slofjes zijn bij de Zeeman
Toch knap dat ik 3 kinderen heb grootgebracht (waarvan 1 pas met 26 maanden liep) zonder ooit noodzakelijk schoenen aan te hoeven trekken. Schoenen zijn gewoon slecht voor babyvoetjes, dat is al lang en breed bewezen.
Ja dat vind ik inderdaad knap; hier ontkom ik er namelijk soms niet aan En voor 'heel eventjes' kan het echt geen kwaad. Ga dat onderzoek maar eens lezen; dat gaat over structureel schoenen aantrekken. Ik heb het namelijk zelf ook gelezen
Hier ook pas schoentjes gaan gebruiken toen hij liep, met 13 maanden. Daarvoor altijd leren slofjes aangehad. Was in zomer en winter echt warm genoeg. In de winter op de fiets zo'n beenzak, in de wandelwagen een wagenzak. Nooit koude voeten gehad. Deze slofjes vond ik het fijnst: Boys - Robeez
Wij hebben ook pas schoenen aangeschaft toen ze los ging lopen met 14/15 maand. Daarvoor anti slip sokken of gewoon blote voetjes
Hier ook pas schoentjes toen ze gingen lopen. Daarvoor eigenlijk altijd alleen sokjes of blote voetjes en 's winters van die leren of stoffen slofjes. Op de fiets heb ik zelden voetjes vast gemaakt? En als ik het al deed, dan had ik daar geen schoentjes voor nodig. Als de schoentjes voor de leeftijd 6-12 maanden zijn, dan begrijp ik wel dat ze nog te groot zijn. Tussen 6-12 maanden zit een heel verschil en dan ook nog de verschillen die er tussen kinderen zitten. Lijkt me dat je dan de maat er onder moet hebben...misschien is er bv. een 3-6 maanden, al loop je daarbij dan weer het risico dat ze te klein zijn. Dan heb je de pech dat hij er net tussenin valt en moet je al, als je per sé iets wilt, misschien eens kijken bij een ander merk? Degene die je nu hebt groeit hij dan vanzelf wel in, toch?
hier ook hoor. en zelfs nu ze goed stapt, loopt ze thuis, ook buiten, altijd op dr blote voetjes. ik heb leren slofjes gehad, ook voor midden in de winter (fan had ze een beren pak aan, of in de wagen met deken erbij)
Hier ook pas schoenen toen ze gingen lopen. Tot die tijd leren slofjes van oa boumy omdat ze Andes de sokken zelf uit trokken.
Hier ook pas schoentjes toen ze goed kon lopen, voor die tijd flexibele leren slofjes. Op sites staat vaak duidelijk de lengte van die slofjes ipv een schoenmaat. In de winter zat dochter lekker warm in een voetenzak met sokken aan. In de auto gewoon sokken, als het koud was een voetenzak. En op de fiets gewoon die leren slofjes. Binnen altijd sokken of blote voeten.
er is een groot verschil tussen schoenen en slofjes (vind ik) OP de fiets ( waar een kind van 6mnd ook niet mee kan, ook niet met vastgezette voeten) kunnen ook gewoon leren slofjes. Als je kijkt naar baby paws (noem maar even een merk) die hebben een klitteband sluiting, die schieten echt niet uit. Niet op de fiets nergens. Dus dan zou mijn voorkeur ook uitgaan naar slofjes ipv schoenen. Schoenen (met loopzooltje) kwamen hier pas als ze liepen. En bij iedere site waar ze slofjes verkopen staat een maattabel, ideaal, want idd 6-12 kan erg verschillen. Mijn eerste dochter heeft kleine voeten en de 2 erg grote, dus was ik blij met de maattabellen!
ik vind dat je je kindje best af en toe van die zachte schoentjes kan aandoen hoor... dat is echt niet erg! Ik deed dat ook wel in de winter op de fiets. lekker skiepak aan en dan stoere, lekkere warme laarsjes eronder en gaan met die banaan! Prima te doen! Voor binnen of buiten als het niet zo koud was hadden we inderdaad leren slofjes! Ik had wel het idee dat die gewoon wat fijner en comfortabeler zaten dan de schoentjes. Echte schoenen hebben wij aangeschaft toen ons zoontje met 12 maanden goed los kon lopen en graag buiten rond banjerde. Dan heb je het over schoentjes met een harde zool. Bij ons ging mijn zoontje lopen in de winter, en ja, op leren slofjes of zachte schoentjes laat je je kindje in de regen en de kou niet lopen, anders had ie waarschijnlijk nog wat langer op blote voetjes of slofjes gelopen Maar om even terug te komen op de vraag: ik ben gewoon naar de winkel gegaan en heb allemaal schoentjes gepast haha. Ik had ook van die schoentjes van de zeeman, die zachte schoentjes, en die gaan wel erg snel kapot en er zit ook een slechte pasvorm in, dus ik zou wel sowieso je kindje er zo min mogelijk op laten lopen!!
Ik heb zelf pas leren slofjes besteld op opkleinevoet.nl Daar kun je het aantal cm's aangeven. Onze kleine man draagt geen schoentjes, alleen sokjes. Maar ik merk nu dat het op de crèche toch wel handig is dat hij slofjes aankrijgt, want de sokjes raken snel kwijt . Hij gaat er nu zelf ook aan trekken nu hij zijn voetjes heeft ontdekt.
Schoenen als je kindje niet loopt niet doen Is echt slecht voor de voetjes. Leren slofjes zijn prima. Hier lopen ze altijd op sokken of blote voeten. Als we weg gaan slofjes. En nu de kleinste een maand los loopt gaan We kijken naar schoentjes
Nou, mijn kinderstoeltje ziet er anders zo uit, en hij krijgt voor de fietstochtjes toch echt deze (zachte) schoentjes aan. Ze zijn zo flexibel als wat, hebben stoffen zolen en van dat eventjes krijgt hij echt niks. Beter dan dat hij koude voeten krijgt met alleen sokken of onderweg acuut moeten remmen omdat meneer wéééééér zijn slof uittrekt.
Nou ja zeg, zit ik te wachten op commentaar over hoe slecht ik wel niet ben omdat hij soms schoentjes aan heeft, staat er niks *gooit knuppel in het hoenderhok*
Ja maar joycey dit zijn toch ook nog wel "schoentjes" die onder de categorie sloffen vallen haha onder schoenen versta ik echt van die stijve loopschoenen. Die eerder voor grotere kids zijn dan voor baby's. Er zijn zo veel verschillende manieren. Ik zou zelf ook iets aan de voetjes doen, maakt niet uit wat als t maar lekker warm is. Moet zeggen dat mm ukken nooit koude voeten hebben gehad in de leren slofjes, maar dat waren ook echt kacheltjes.