Hoi allemaal, Onze kleine van ruim drie maanden slaapt écht niet zonder de puckababy. Blijft dan aan het maaien met zijn armen en benen. Heb al geprobeerd om zijn armpjes eruit te laten maar ook dat werkt niet. Hij begint erg hard te huilen van vermoeidheid en wil dan alleen nog maar door ons gedragen worden (nog heter) tot hij weer in slaap valt. Syiekem wegleggen zonder de puckababy lukt ook niet: hij is of meteen of binnen een uur weer wakker. Hoe lossen jullie dit op? Ik ben echt te bang dat de puckababy (piep, hij is erg klein dus past er nog gemakkelijk in) te warm is nu.
Heb je ook echt het idee dat hij het te warm heeft? Ik zou hem in ieder geval er alleen in zijn luier inleggen en dan gewoon controleren of hij niet te warm is. Mocht dat toch het geval zijn dan heeft Puckababy onlangs een nieuwe slaapzak uitgebracht die speciaal gemaakt is voor warm weer. Wellicht een optie?
Wij moesten vorige week cold turkey stoppen met inbakeren en puckababy, omdat de kleine met 11 weken opeens ging rollen Wat ons geholpen heeft is een lakentje strak over de beentjes doen. Dan hebben ze daar in elk geval geen last van. Een lakentje is ook veel minder warm dan een slaapzak.
Vos, ik vind het erg moeilijk om te bepalen of hij het te warm heeft of niet? Eergisteren voelde hij warm aan maar zijn temperatuur was 36,7. Ik was op zoek naar die puckababy maar vond alleen de slaapzak, niet de inbakerzak. Nacho, hier zijn juist met name de armpjes het probleem. Ik wist trouwens niet dat je met rollen niet meer mag inbakeren? Is daar niet juist die band om het buikje voor bedoeld?
Mijn zoon slaapt momenteel ook gewoon in zijn puckababy slaapzak. Dus niet de inbakerzak, maar het gewone slaapzakmodel. En die verschilt (qua stof) niet of nauwelijks van de piep. Als jij het idee hebt dat je zoontje het wel prima vind in de piep, ondanks de hitte, laat je hem er toch lekker inzitten? Gemak dient de mens hoor. Wel even zijn nekje checken af en toe.
Zoontje 3 maanden heeft afgekopen nacht ook in zijn puck geslapen, alleen in luier, het was er 29 a 30 graden
Ik heb gisteravond de kamer kunnen koelen tot 26 graden. Eerste helft van de nacht heeft hij met zijn armpjes uit de zak geslapen maar hij werd wakker en kon niet meer slapen door die maaiende armpjes Na de voeding van zeven ook weer half in de zak gedaan en bij mij op bed gelegd zodat ik zijn handje kon vasthouden Ik heb geprobeerd de puckababy tencel (zomervariant) te bestellen maar overal ui tverkocht of lange levertijd.
Blijft lastig. Mijn dochter ligt met 26 graden ook in haar slaapzak, maar verschil is dat zij natuurlijk haar armen bloot heeft en daar dus warmte kwijt kan. Zit hij nog ruim in de puckababy, dus heeft hij nog wat ruimte om te bewegen? En wat anders nog een tip is; vraag het bij puckababy na, wat hun ervaring zijn? Hebben neem ik aan ook een contactafdeling? Overigens mag je inderdaad niet meer inbakeren als je kindje gaat rollen. De band om de buik is daar niet voor bedoeld. Vaak lukt het kindjes nog wel om dan naar hun buik te rollen, maar omdat ze hun armen niet vrij hebben kunnen ze niet terug rollen of zich opdrukken.
Hydrofiel luier gebruiken om in te bakeren. Doen ze in het ziekenhuis. Dan blijven de beentjes tenminste bloot.
Ons zoontje slaapt ook in de puckababy piep. Zonder is hij zo weer wakker en komt hij moeilijk in slaap. Gewoon alleen een luier aan doen en misschien nog een rompertje en verder niks en goed in de gaten houden.
Goed in de gaten houden is wel lastig als je zelf ook slaapt Overigens heeft hij zich laatst ook een keer omgerold maar dat was meer per ongeluk volgens mij. Hoop dat ik snel van het inbakeren af ben, vind het maar niks zo!
Beentjes zijn ook mega beweeglijk! Heb vannacht de armpjes en stukjes uit de puckababy gelaten, dat ging goed! Hij is 3x wakker geweest (we hoorden zijn armpjes tegen de spijltjes slaan) maar viel vanzelf weer in slaap.
Als het echt te warm is maar hij blijft maaien met ze armpjes inbakeren in hydrofiele luier die is niet te warm en zo blijven ze armpjes toch op zijn plaats
Onze meid van 10 dagen slaapt ook echt niet zonder in een deken gewikkeld te worden. Het is een doek van moeders voor moeders, hij lijkt van wol maar is gelukkig heel koel. Heb meerdere keren haar temperatuur opgenomen toen ik dacht dat ze het toch wel heel warm had, maar is telkens keurig rond 37 graden. Mensen verklaren me voor gek als ze haar zien liggen, ook in de wandelwagen, maar ze ligt er heerlijk in en zonder blijft ze maar huilen.