wandelen baby 1 week oud, wat aan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse86, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse86

Ilse86 Lid

25 feb 2012
    47
    0
    0
    He meiden, misschien kunnen jullie me helpen. Onze kleine man is nu een dikke week oud en we mogen lekker met hem gaan wandelen. Maar wat doe ik hem aan/over met dit weer?? Vind het erg lastig inschatten. Wou sowieso maar een grote hydrofiel over de kap hangen en snap dat ie geen mutsje meer op hoeft maar is alleen een romper met een dun dekentje genoeg of moet hij toch echt nog meer kleertjes aan? Hier binnen en in de achtertuin heb ik hem in een romper met korte mouw en soms het lakentje over, daarmee houd hij zijn temp goed.. Alvast bedankt voor jullie advies!

2. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Regel is dat je je baby 1 laag kleding meer aantrekt dan dat je zelf aan hebt. Met dit warme weer is denk ik een luchtig pakje of eventueel een rompertje met daarover een lakentje voldoende.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou alleen een romper doen en evt een lakentje. Sowieso de kap omhoog voor zon en wind en idd een parasolletje of hydrofiele doek ervoor tegen de zon. Geniet ervan!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Alleen een romper. Kind ligt in een bak met kap, (en hydrofiel zei je) dus ligt in z'n eigen warmte.
    Ik verbaas me er soms echt over wat mensen hun baby allemaal aantrekken...

5. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Mijn baby van 2.5 weken heeft een rompertje (met korte mouwtjes en korte pijpjes) aan. Geen dekentje of lakentje. En inderdaad schaduw creëren. Ik voel regelmatig hoe zijn nekje aanvoelt.

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

De kap juist naar beneden doen en zeker geen hydrofiel er nog voor dan krijg je een mega warme sauna 😯
    juist met die warmte kap naar beneden en met een parasol werken tegen de zon...

7. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hier romper en neem een hydrofiele luier mocht die het fris krijgen.
    zag gisteren een baby in een kinderwagen met lange broek, lange mouwen en een deken...
    Zo sneu...

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    idd met de kap op blijft de warmte eronder hangen.
    maar volgens mij kan de kap wel gewoon omhoog maar wel regelmatig even naar beneden doen om de warmte eruit te laten

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #9 Strandbal, 4 jul 2015
    Laatst bewerkt: 4 jul 2015
    Nou inderdaad! Vorig jaar nam ik mijn zoontje gerust mee in romper en dan zag ik mensen die hun baby helemaal hadden ingepakt alsof het buiten vriest.

Mijn dochtertje is bijna 2 weken en in huis gewoon alleen een rompertje aan. Gister ochtend dat we buiten waren had ik een rompertje met legging en dunne sokjes. Voor de zekerheid ook een dekentje meegenomen maar niet gebruikt. Smiddags zou ik sowieso alleen een rompertje aandoen.
    Ik zou echt niet teveel aantrekken, die kleintjes verpieteren net zo erg als ons. Vannacht heeft ze alleen in romper geslapen want met een lakentje wou ze al helemaal geen oog dichtdoen door de hitte.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ons werd echt aangeraden niet naar buiten te gaan met de kleine als het 30+ is. Tenzij je 's morgens heel vroeg of 's avonds laat gaat.

En dan idd heel luchtig kleden. Je kunt altijd een extra hydrofiel erop leggen als je kindje het koud krijgt.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Hier gaat jij in een romper onder een lakentje.
    Wel met kap en dooky
    parasol gaat helaas niet doordat hij onderin de duo wagen zit :)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Idd alleen een romper. Ik nog mensen mrt pasgeborene met lange mouwen lopen...ongelooflijk.

Deel Deze Pagina