Welke schoenmaat met 1,5 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wilde voor mn dochter alvast leuke sneakers halen voor t voorjaar, maar vind het zo lastig de maat in te schatten? Weet iemand of er maattabellen staan, net zoals van die groei-tabellen dat je het lijntje kan doortrekken?
    Haar eerste loopschoentjes had ik in maat 20 gekocht en daar loopt ze vanaf 15 maanden op en die passen nu, met 18 maanden nog steeds. Als ik haar voetje tegen de onderkant van de zool hou dan ogen ze nog ruim :$ maar ze loopt er wel goed op. Ook vind ik dat ze lastiger aan gaan dan in het begin, dus nu toch maar op zoek naar 21? Of misschien 22 ervan uitgaande dat ze er dan misschien tot de zomer mee kan doen? Of gaat t niet zo snel? heb er geen idee meer van :)

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het op laten meten.. vibd schoenen belangrijker dat ze goed zitten dan een shirt wat net te groot is

3. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Toch beter idd even laten opmeten want dit verschild toch van kind tot kind

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik wil ook graag leuke sneakers voor mijn zoontje kopen voor het voorjaar maar ik koop ze dan wel, durf het echt niet aan om de maat te gokken.
    Maar goed, mijn zoontje had rond de 1,5 jaar maat 22/23.

5. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    idd op laten meten! het liefst in een winkel waar ze met een computer opmeten. voor Y. dachten we in eerste instantie maat 22, dat was ook opgemeten... maar toen we het met de computer op lieten meten bleek hij al maat 24 te hebben met 1,5 jaar!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Jeetje! Dat lijkt me dan wel handiger om echt te laten opmeten inderdaad... heb het een paar maanden geleden voor dr eerste loopschoentjes getracht, maar toen kneep ze steeds dr tenen krom, dus was het uiteindelijk nog een gok...

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dat is gewoonweg niet in te schatten... Ik heb gisteren de eerste schientjes gekocht en was direct maatje 21

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier maat 21...

9. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het per kind en ook nog per merk schoenen verschilt. Hier loopt ze op Bardossa's maatje 20 en schoentjes van Shoesme 21/22.

Het is natuurlijk leuk om ze nu alvast te kopen, maar het is zonde als ze tegen die tijd niet passen!

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik zit met hetzelfde. Wil ook vast leuke schoentjes, maar ik doe het niet. Want volgens onze schoenenman kan het soms ineens snel gaan. Dus als ik in mei een nieuwe schoen koop, kan hij 1 maand later weer een andere maat moeten, en daar is het me net te duur voor (iig als we over een goede schoen praten). Maar mijn handen jeuken;), wil zo graag Vans gympen voor als schoentje erbij. Maar nu wacht ik ongeduldig af tot hij een nieuwe maat moet:D.

Ik wip nu regelmatig even binnen bij de schoenenwinkel, zo weet ik ook zijn huidige schoentje nog past. Hij zit ook al vanaf 13 mnd in dezelfde maat, hier is dat maat 22.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ze niet zover op voorhand kopen...
    En er bestaat geen tabel die je door kan trekken. Tegen die tijd eerst goed op laten meten (staand!).
    Je kunt ze ook niet 'meten' door de onderkant van de schoen tegen het voetje te houden, aan de binnenkant kunnen ze namelijk heel anders zijn.
    Beste kun je de zool er even uithalen en die onder het voetje houden, ook staand...
    Ook verschilt de maat per schoen. Had vorig jaar namelijk all stars gekocht in de maat die ze had, blijkt dat die altijd een maat groter uitvallen!

Hier zat ze volgens mij ook op maat 21 met 1,5 jaar en nu een jaar verder op 26 (zitten nog ruim).

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36

Hier idd ook all stars, die vallen idd groter!

13. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik zou het ook afwachten. Ik had ook voor mijn zoontje al vooruit gekocht, maar hij is nu 3,5 en heeft nog maar maatje 23 (en pas net!). Dus die schoenen die ik gekocht had passen nog niet en denk dat ze net in de zomer passen (het zijn winterschoenen!).
    Sommige sneakers kan je natuurlijk wel vooruit kopen, vind dat je sneakers zowel in de zomer als winter aankan. Of als je binnen blijft kunnen veel schoenen ook altijd wel.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    L is nu ook 1,5 en heeft schoentjes maat 20 aan, heel de winter al en heb nog niet het idee dat ze te klein zijn

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Voetje tegen de onderkant vind ik geen graadmeter. Ik zou ze even op laten meten.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier trouwens mt 21/22 met anderhalf jaar. Ze hebben nu mt 23 en gaan bijna over op 24.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin is 19 maanden en groeit nu net 21 in.

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    daar zijn geen tabellen voor, is per kind erg verschillend. ik zou ze dan ook niet vantevoren kopen.

mijn dochter is 2 jaar en heeft maatje 20

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik laat regelmatig de voetjes van mijn kinderen opmeten.
    maar mijn jongste is nu dus 1,5 en heeft maat 21.

20. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Je kan het idd beter op laten meten.

Mijn dochtertje van 14 mnd gaat nu al naar maat 26.
    Haar voeten even opgemeten en die zijn nu 16,7 cm.

Elk kind heeft weer een andere maat.
    Verschilt per kind.

Zij leeft op grote voet.
    maar in proportie met haar lengte.

Deel Deze Pagina