Natte buikslaper.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Al mijn kinderen zijn buikslapers. Mijn jongste lekt (hierdoor) echter geregeld (te vaak) door aan de voorkant.
    Ik herken dat probleem niet van mijn meiden.
    Komt dit door 'het slurfje'?
    Herkent iemand dit probleem? En nog belangrijker: weet iemand een oplossing?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Minder strakke romper (maatje groter)
    Boven rand naar binnen bouwen
    evt grotere luier of juist ander merk

Dat zijn een paar dingen die kunnen helpen.... Hier kwam en ging het in periodes bij de oudste. De jongste veel minder erg.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ook een. Eerder hadden we meestal een maat groter voor de nacht dan overdag, dan sloot de luier hoger en lekte hij minder vaak. Nu zit hij overdag in maat 6 (hij is 6,5 jaar en heeft een beperking), dus dat werkt niet meer. We hebben nu voor de nacht drynites, deze komen veel hoger en hij lekt nog wel eens, maar lang niet zo vaak meer. Nu zijn drynites relatief duur, maar wij krijgen de luiers vergoed van de zorgverzekering vanwege zijn leeftijd en beperking. Er bestaan ook nog extra inleggers voor nog meer absorptie, die kun je dan vrij ver voorin stoppen, dat is misschien ook nog een optie.

Edit: ik geloof dat je jongste nog veel te jong is voor drynites, sorry, ik had niet opgelet. Toen ons zoontje nog heel jong was, was het meestal tijd om s nachts een maatje groter te gaan als hij veel lekte.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook een buikslaper (jongen) en lekt(e) ook geregeld door. Dan ga ik inderdaad naar een maat groter.
    Ben 2 a 3 maanden geleden al over gegaan op 4+ voor de nacht en hij is sinds die tijd zelden doorgelekt.
    Meestal dan een foutje van ons zelf dat het randje niet goed naar buiten zat ofzo of als zoon echt een hele lange nacht had gemaakt (langer dan 12 uur).

5. Vrolijklente

Vrolijklente Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een nattebuikslaper die inmiddels droog blijft. Grotere romper en luier maat, slurfje naar beneden laten wijzen. ;) geen drinken meer na half 6( hij gaat om7 uur naar bed) scheelt een hele hoop. Eventueel pull-up luiers gebruiken die zijn wat elestischer aan de bovenkant en doordat zijn buikje van bol naar plat gaat in de avond scheelt dit soms wel. Wij gebruiken op dit moment etos luiers,die hebben een hogere rand dan pampers. Als je pampers gebruikt kun je beter de active fit hebben. Wij hebben ook van alles geprobeerd en gelezen. Zoals we het nu doen werkt het het beste voor ons. Succes;)

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hier en meisje die dat ook had, op dit forum de tip gekregen de luier achterstevoren aan te trekken, dat was de oplossing!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Grotere luier valt idd nog te proberen. De rest (romper en omvouwen) doen we al.
    Stomme is dat het niet alleen s nachts is.
    Hij kan prima een probleemloze nacht hebben (en doorslapen. Dus in de ochtend een goede volle luier) en dan midden op de dag is het ineens mis...

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook een buikslaper, maar gelukkig blijft hij altijd droog. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je de luier ook achterstevoren kan aantrekken. Heb er zelf geen ervaring mee dus ik kan je niet echt helpen.

9. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dé tip voor je :D :D

Ik heb serieus alles geprobeerd en niks hielp (luier achterstevoren, grotere luier, twee luiers over elkaar heen, één luier normaal en één luier achterstevoren). Nu knip ik een kraammaandverband door midden, plak de helft tegen de voorkant van de luier aan in de breedte. Houdt alles tegen, langer dan 12 uur!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Echt waar??!!!!!
    Dat ga ik proberen!

11. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Hier hetzelfde probleem, alles geprobeerd en niets hielp. Nu plak ik een tenalady er extra in en nu lekt hij niet meer door!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

yup, jongetjes buikslapers hebben grotere/stuggere luier nodig nachts, hadden hier hetzelfde probleem met de oudste haha

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook een buikslaper en het helpt hier om hem rond 23:00 een keer extra te verschonen; dan houdt hij het langer vol. Niet zo leuk voor ons mannetje, maar ach, hij wordt toch meestal rond die tijd (of een uur later wanneer je zelf nét bent vertrokken) wakker omdat hij dorst heeft. Dus wij verschonen hem en terwijl de ene zich bezig houdt met de luier staat de ander ernaast om hem bij te tanken. Daarna weer terug in bed leggen en klaar. "Sleep tight, my precious". ;)

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hier ook last van gehad. Met een grotere maat romper was het over.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht

whahahaha... ga ik ook proberen :p

16. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014