Hallo allemaal, We hebben voor ons zoontje een peuterbedje Samen neergezet,samen opgemaakt, knuffels en de 1e nacht ging goed. Maar nu gaat hij op bed, met het zelfde ritueel alleen komt hij 10x uit bed en krijgen we hebben niet in slaap. Normaal rond 19.00 maar om half 9/9 uur slaapt hij nog niet En staat hij bij het traphekje "mama" "mama" uit eindelijk valt hij wel in slaap. Maar het duurt wel erg lang. Wie kan mij helpen?
Hoe lang slaapt hij al in dit bedje en hoe oud is je zoontje? Is hij echt moe als hij naar bed gaat? Ik zou hem gewoon steeds terug op bed leggen, zeggen dat hij moet gaan slapen en er niet meer uit moet komen. Kus/knuffel en weer naar beneden. Waarschijnlijk moet hij wennen aan zijn nieuwe bedje en gaat het over een tijdje beter.
Hoi, Ik heb dit met mijn zoontje ook gehad! Wij gingen tig keer naar hem toe. Zodra hij zelf weer lag en ik naar de deur toe liep, was hij er alweer uit. Omgeving zei hou vol en dan gaat het beter. Het ging ook wel iets beter, maar hij maakte er echt een spel van. In overleg met cb heb ik de deurkruk omhoog gedaan. En dat was hier DE oplossing.
Hij heeft het bedje sinds vrijdag. Is 2 jaar, en klimt uit het ledikant Het ledikant staat er maar wil hij niet meer in na vele malen aan te geven. Slapen gaan, knuffel kus. Ja mama en na 10 min staat hij er weer. Is ook niet verdrietig. Vandaag 19.00 op bed en half 10 sliep hij nog niet. En hij is echt moe... Ik ben naast hem gaan liggen en toen sliep hij direct. Ik zal jullie tips opvolgen en wellicht de kruk imgoog doen.
Het ging tegen mijn gevoelens in, de kruk omhoog. Maar het cb gaf aan dat hij dan wel een grens heeft. En ik ga naar hem toe als hij huilt, om de zoveel minuten. Dus ik laat hem niet aan zijn lot over ofzo. Succes!