Het is nu echt zover, sinds een paar dagen heeft mijn zoontje een soort opening op de plek waar een van zijn onderste snijtanden moeten komen, het lijkt een soort klein gaatje/scheurtje. Gister voor het eerst heeft hij enorm gehuild, dit heb ik nog nooit van hem meegemaakt, vingertjes in mondje, echt ontroostbaar zelfs met rondlopen, echt gewoon uitschreeuwen van de pijn. Gewoon vreselijkj. Iemand tips hoe ik op zo'n moment hem het beste troost? Ik vond het namelijk echt vreselijk hem zo te zien lijden Ik heb hem ten eerste maar een paracetamol zetpil gegeven en dentinox, en met hem gelopen en gewiegd, maar zelfs dit kon hem niet troosten, warm water wou hij ook niet, uiteindelijk na een uur werd hij rustiger en leek de ergste pijn weg te gaan, toen vanuit ons bed blijven wiegen zittend en een flesje melk gegeven, en langzaam tijdens het drinken naast me gelegd, en hij viel in slaap. Wel werd hij elk uur huilend wakker maar gelukkig sliep hij dan vrij snel weer verder. Als er eenmaal zo'n opening/scheurtje is, duurt het dan nog lang voordat het tandje doorbreekt? Ik durfde vanmorgen niet te voelen want wil hem geen pijn doen. Maar gister toen het kleine gaatje/opening er ook al zat voelde ik niks. Ik had verwacht dat als er een opening komt er meteen een stukje tand uitsteekt..? Wel zie je dat het witter is op die plek.
Het kan iig niet lang meer duren voordat ie doorbreekt, maar hoe lang precies kan niemand je vertellen helaas. Naar hè, als ze zo'n pijn hebben? Heb je al een gekoelde bijtring geprobeerd? Gewoon achter in de koelkast leggen en dan aan je kleine geven om lekker op te knagen. Wat hier ook nog wel werkte is het tandvlees een beetje masseren. Lucas vond dat altijd wel fijn. Maar dat is even uitproberen, wie weet is het juist te pijnlijk. Idd, paracetamol, dentinox (of chamodent, kan ook!) en verder is het helaas uitzingen *knuffel voor jou en je kleine*
Zeker naar, het is ook veel heftiger dan ik had verwacht, ik dacht een baby wordt wat huilerig, hij was afgelopen tijd wat huilerig, maar gisteravond was echt gewoon dramatisch, echt het uitschreeuwen van de pijn. Zo zielig Ik heb de bijtring weer in de ijskast gelegd, ik hoop dat die rottand gauw doorbreekt!
onze dochter reageert er ook heel heftig op, Cb zei dat dat echt niet kon en het aanstellerij was. Nu blijkt achteraf dat ze vocht achter de oren heeft en bij tandjes wordt dat erger. Doordat ze ligt komt er extra druk. Wij liepen als er ene tandje kwam ook vaak s'nachts uren rond met haar. Bij ons hielp een harde bijtring goed bij haar(zonder koelspul). Over 2 dagen eindelijk naar KNO arts met har ben benieuwd
Oh ja? Wat een gekke reactie trouwens van eht CB! Maar ik zal dit ook in de gaten houden, hij zat ook af en toe naar zijn oortjes te grijpen, als het vannacht weer gebeurt ga ik morgen even dokter bellen! Better safe than sorry
Hier ging het vorige maand net zo. Zielig is dat hè?! M'n dochtertje vond het fijn om op een nat washandje te sabbelen, misschien dat dat wat is? Sterkte voor je kleintje!
als ze last hebben van de oortjes kan je het bedje aan de voorkant iets ophogen, dat verlicht de druk, en meestal slapen ze dan beter. en ik vond chamodent beter werken als dentinox. genigel schijnt ook goed te helpen, maar volgens mij moet je dat ook op het tandvlees smeren, en dat liet lars nooit toe
Misschien verlicht het ook wel de druk van de pijn in tandjes, ik bedoel, toen ik last van mijn kies had kreeg ik sneller last toen ik in bed ging liggen, dan ging het opeens zo kloppen, ik zal het vanavond gaan proberen! En ik zal vandaag eens chamodent proberen ipv dentinox! Thanks
Het is zeker zielig! Je zag gewoon echt dat hij pijn had, echt van die verkrampte kreetjes Nat washandje zal ik ook proberen, gewoon onder de koude kraan en thats it?
Ik deed het met lauw water, maar is denk ik maar net wat je kindje prettig vindt. Hopelijk zet het tandje gauw door en heeft je mannetje niet meer zo'n last.
volgens tandarts werkt chamodent het beste op zsm de tandjes door te krijgen. De rest is alleen tijdelijk afleiden/pijnstillen
hier ook chamodent en ons meisje heeft echt heeeeeeeeel veel last van doorkomende tandjes. Maar dan ook echt heeel veel. Maar moet zeggen dat chamodent voor ons beter werkt dan dentinox. + een bijtring (rubber) en dan achterin koelkast dus zonder verkoelend spul erin.
oh trouwens dames het is bij die ene nacht gebleven, paar uur gehuild en volgende dag tot nu toe altijd vrolijk, tandje is doorgekomen! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de volgede doorkomt, maar ik hoop dat het nog even duurt want ik vond het erg akelig, ook al duurde het maar een paar uur, heb hem nog nooit zo erg zien huilen! Wel leuk dath ij nu weer helemaal de oude is, slaapt goed, is vrolijk, eet en drinkt goed!
Pff praat me dr niet van 1,5 week geleden kreeg mn dochter haar eerste tandje en nu al haar tweede zo snel achter elkaar daarbij ook nog oorontsteking maar das iets anders. De ha raadde en ijsje aan of lekker koud water uit de koelkast. Het (zelfgemaakte diksap) ijsje doet echt wonderen!!
Hier ook een meisje dat er veel last van heeft... 2 weken voor haar verjaardag kwam de eerste.. en nu is ze aan 4 en 5 bezig (en denk 6 en 7 te zien zitten) Dat washandje is een goeie! Ga ik hier ook proberen.. een koude bijtring vind ze niet zo fijn.. alleen als ze geen last heeft sabbelt ze daar graag op
Hallo lieve dames, Even snel voorstellen, mijn naam is Esther en sinds 17 maanden trotse mams van zoon Desley. En ook hier zitten we vol in de tandje problemen. Het was deze keer zelfs zo erg dat ik vandaag naar huisarts ben geweest en dat doe ik niet zo snel. Hij is al 2 nachten op 2 uurtjes na wakker en heeft erg veel pijn. En dat wakker zijn helpt het humeur natuurlijk ook niet. Dus ik dacht: even het forum bekijken voor tips want ik heb alles geprobeerd inmiddels. Ik weet niet meer wie het zei van dat washandje, maar DANK JE WEL!!!! Niet dat hij nu slaapt, sterker nog het verlicht blijkbaar zo goed dat meneer nu om 21:10 even besluit om te gaan spelen. Maar hij huilt in ieder geval niet meer en is een stuk vrolijker. )best moeilijk typen trouwens aangezien hij bij mij op de bank lag en nu besluit steeds over me heen te kruipen en mee te typen.... .... Maar nogmaals dank je wel en hopelijk dat we nu iets meer slaap mogen krijgen vannacht... xxx Esther