Hallo allemaal Eerder al een topic geopend over het feit dat onze zoon van 10 weken zijn armen (die eerder altijd strak onder de deken bleven) onder de deken uit wurmt en dan dus daardoor wakker word. Hij wil erg graag duimen maar dit lukt nu nog gewoon niet. Ik twijfel nu dus om in te bakerenof niet. Ik vind het leren duimen ook gewoon een proces dat erbij hoort maar slapen is natuurlijk ook belangrijk. Hij slaapt nu 30-60 minuten per keer. Word huilend wakker, soms krijg ik hem nog wel in slaap maar meestal ook niet. Hij lacht dan wel als hij eruit is maar is daarna wel weer snel moe. De vraag is of ik het gewoon maar moet accepteren dat hij zo kort slaapt overdag (onze dochter heeft dit ook heel lang gedaan)omdat hij zo met zn handjes bezig is of toch maar gaan In bakeren?
Je kan ook inbakeren in een doek en dan met zijn armpjes gekruisd voor zijn borst. Dan kan hij nog bij zijn duim. Je hebt trouwens last van autocorrect in je topictitel .
Nou die doeken zijn vrij duur (ik denk dat ik dan voor pacco zou doen) of moet het via mp regelen. En inbakeren vind ik vaak ook een 'belasting' voor het kind. In de zin van: kleren aan - kleren uit en dat bij elk slaapje etc
Ik zou het ook gewoon proberen als je er toch over nadenkt nu. Ik heb hier nog een super mooie pacco piccolo liggen, krijg 'm via mp nog niet verkocht. Stuur maar een PB als je interesse hebt. Heb je al verschillende soorten speentjes geprobeerd? Hier wilden beide kinderen echt geen dental spenen (die met zo'n plat stuk) ze hadden/hebben allebei hier de difrax natural. Oh overigens deed ik hier gewoon inbakeren met kleertjes aan hoor. Of ze nou een slaapzak dragen of een inbakerdoek/zak, zeker nu het wat kouder is zou ik 'm niet alleen in z'n romper erin leggen hoor.
Speeltjes wil hij bij voorbaat al gewoon niet. Blijkbaar hebben we geen speen kindjes. Van mij mogen ze ook gewoon heerlijk gaan duimen Ik heb je een bericht gestuurd
Hihi ja mijn dochtertje pakt ook met regelmaat de duim, maar het duurt inderdaad wat langer voordat ze daar handigheid in hebben. Als ze op d'r buik ligt dan lukt het wel aardig, maar als ze op d'r rug ligt glijd hij met dezelfde vaart d'r mond weer uit. Vind het wel super schattig staan. Je hebt trouwens pb terug.
Bij ons op het cb kan je een (pacco) doek lenen. Misschien kan dat bij jou ook? Dan kan je kijken of het werkt. En zo niet breng je de doek weer terug
Ik heb het bij mijn oudste ook overwogen, maar dan moet je ook weer uitbakeren en dat zag ik, na het lezen van aardig wat topics daarover hier , niet zitten. Dus dan maar onrustig de eerste maanden, kunnen ze meteen aan hun armen wennen . Oudste ging toen duimen met een maand of 3,5, maar sliep alsnog kort (maar wel iets minder onrustig). Pas toen ze met 6 maanden besloot op haar buik te gaan slapen ging ze beter slapen overdag. Jongste sliep al snel op haar buik ivm reflux en had zo geen last van wapperende armen. Hier kon je op het cb trouwens ook een doek lenen.
Misschien is de puckababy piep iets voor je. Niet echt inbakeren maar wel meer geborgenheid en de handjes in de slaapzak. Ik gebruik hem alleen 's nachts en ben erg tevreden, ook inderdaad omdat mijn dochtertje veel met haar handjes beweegt. Het afbouwen schijnt ook veel makkelijker te zijn en ik doe haar ook met kleertjes en al in de zak.
Hier de swaddle me gebruikt om in te baseren. en daarna de woombie gebruikt om af te bouwen. Inbakeren hielp hier wel om langer te slapen maar deed dit alleen voor de nacht.
Wahaha ik zat vol smart te wachten over t verband tussen inhaleren en armpjes boven de deken hihi. Maar, inbakeren hielp hier heel goed!