Welke school moeten we doen straks?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Goudreinet, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Het is belangrijk dat je gaat kijken en kijkt wat de sfeer is.
    Google eventueel het inspectierapport. Hier zat een school dichtbij maar bijna alleen maar onvoldoendes. No go dus.

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind 10 km rijden elke dag heen en weer echt een grote belasting...
    Voor jezelf, voor je zoon (geen sociale contacten in de buurt), voor het milieu, voor je portemonnee.
    Je zal hem tot en met groep 8 moeten brengen en halen.

Volgens mij heb je alle info over de dorpsschool nu alleen van internet en papier. Ga gewoon eens kijken.
    Je kunt dan ook je vragen stellen over dat duwbeleid bijvoorbeeld.
    Sfeer zegt duizend keer meer dan een stuk papier of een website.

3. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Whow, wist niet dat dit bestond:cool:
    Ik heb gelijk even de school bij ons nagezocht, en deze stond vorig jaar onder intensieve observatie:$ ze hadden heel erg veel onvoldoendes en stond als erg zwakke school in het rapport, ze hebben wel iets vooruitgang geboekt, maar ze staan nu een voldoende, maar dan toch met veel gebreken nog.

En de zorg daar staan ze nog lang niet sterk in, als een kind leerachterstand heeft en dergelijke, daar deden ze niets aan, en waren ze nu nog slecht in.:D:D
    Dankje wel voor de tip!!
    Ben er nu zeker wel van overtuigd dat deze het niet gaat worden.

En ANAKIN, de school bij ons in het dorp is ook op 3 km afstand, en als deze school niets is, dan zal ik wel moeten rijden naar een andere plek, en mijn zoon naar een slechte school laten gaan omdat ik liever niet 10 km wil rijden vind ik nogal egoistisch het gaat hier om mijn zoon zijn toekomst en niet de mijne;)
    En ik zelf ben ook buitenaf opgegroeid, en de sociale contacten die had ik zeker wel en ik ging ook bij vriendinnetjes en vriendjes spelen en ze kwamen ook bij mij. en ik had ze ook niet om de deur wonen, ja daar moet je dan even voor rijden, maar dat doe je toch wel voor je kind.
    En ik ga ook echt niet hem naar een slechte school laten gaan voor de centen en het milieu, dat gaat me iets te ver.;)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zou ook goed kunnen dat er wel meer kinderen uit het dorp naar een andere school gaan, dat je bijv. elkaars kinderen af en toe kunt brengen en ophalen. Vriendjes maken ze overal wel.

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Wij hebben hier vlakbij een paar scholen naast elkaar staan waar ook de psz inpandig zit.

We hebben voor een (niet religieuze) daltonschool gekozen
    Het leersysteem zet zelfstandigheid centraal en de kinderen leren zelf te beslissen/indelen wanneer ze wat doen, zolang de vereiste opdrachtjes maar in een bepaalde tijd (meestal een week) gedaan zijn.
    Lukt dit ze niet, dan wordt het denkbeeldige werkveld korter en bepaalt de docent iets meer wanneer wat af moet zijn.
    Lukt het wel, dan krijgen de kinderen meer ruimte in hun werkveld en leren ze nog meer zelfstandiger te worden.

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Klopt!
    Mijn schoonzusje en zwager moesten al een school uitzoeken toen neefje nog maar 2 jaar oud was terwijl wij vorige maand onze oudste, 3 maanden voor hij 4 wordt, hebben ingeschreven
    En zo ver wonen we niet eens van elkaar af.

Deel Deze Pagina