welke schoonmaakmiddelen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susannelilian, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik nogal huiverig voor nare en chemische luchtjes, dus nog vroeg ik me af welke schoonmaakmiddelen je veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap. Wil in ieder geval niet iets met bleek oid. Hebben jullie nog tips/ideeën? Zal vast overdrijven, maar voel me gewoon niet goed bij bepaalde dingen. Maandag komt er hier iemand 2 uur gratis schoonmaken (kraamcadeautje :D) en dan wil ik wel in die lucht kunnen zijn zonder dat ik bang ben voor de lucht die er hangt. Boven is luchten ook moeilijk omdat we geen raam in de badkamer hebben en in de hal alleen zo'n klein steekraampje. In de slaapkamer hebben we wel grote ramen, maar dus niet in de badkamer, waar ze zich voornamelijk op gaat richten (op verzoek, vind dat zelf het vervelendst :D).

Hoop snel reacties te krijgen, alvast bedankt.

Groetjes Susanne

2. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Het minst schadelijke is denk ik groenezeep heel ouderwets maar werkt super of citronella in een witte fles is een allesreiniger die kan je na de groenezeep gebruiken voor de geur.

3. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad ouderwetse groene zeep en schoonmaakazijn voor het ontkalken. Maar gewone allesreiniger kan ook geen kwaad hoor en een beetje bleek ook niet.
    Leuk /handig cadeau trouwens, dat ga ik onthouden!

4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ecover, natuurlijke schoonmaakmiddelen. Niet chemisch, ruikt lekker en goed voor gezondheid en milieu

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Waar is dat te koop?

Wilde gaan voor Puur en Eerlijk allesreiniger en Witte Reus badkamerreiniger, is ook goed toch?

6. 9876

9876 Lid

12 jul 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik steeds azijn en citronella, met gewoon een druppel dreft krijg je bijv. het gasfornuis/oven/keukenkastjes enz ook prima schoon!
    Verder heb ik ook soda poeder van Driehoek in huis, ruikt nergens naar en met handschoenen aan prima voor de ramen en spiegels ipv glassex enz.

7. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Stoomreiniger, daar komt alleen water en hitte bij kijken.

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat is waar, maar die zijn wel behoorlijk prijzig en het geld is na alles wel een beetje aan het op raken. ;)

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bakingsoda+azijn werkt super! in de oven, om stank te verwijderen. geweldig spul. en je kunt het zelfs eten :D

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is niets schadelijk als je het gebruikt zoals het voorgeschreven wordt en niet professioneel schoonmaakt maar gewoon je eigen huis bijhoudt..

Zet een raam open en dat is het... ontspan

11. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb laatst in de aanbieding bij de blokker voor 20 euro een handstoomreiniger gekocht. Eigenlijk voor onze bank, maar ik heb er gelijk het hele huis mee gedaan:D En de auto ook gelijk meegepakt.
    Normaal zijn ze geloof ik 25

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Haha, dan kan het zeker geen kwaad!

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat is inderdaad niet duur, maar die "echte" zijn een stuk duurder, zijn die dan niet ook veel beter?

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat zei een vriendin ook al, maar zij weet hoe graag ik alles goed wil doen en hoe bang ik ben om het fout te doen na alles dat we meegemaakt hebben...

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp je ook hoor maar probeer te vertrouwen op je lijf. Je moet dat nu echt gaan doen. De bevalling is nabij en vertrouwen hebben in je lijf en in je kind is zo belangrijk. Je WEET dat schoonmaakmiddelen zoals je ze niet in slikt echt niet schadelijk zijn, ook niet voor je ongeboren kind. Vertrouw jezelf, vertrouw je lijf en vertrouw je kind. Begin daar nu mee.. dat zal je straks helpen bij je bevalling.

Veel geluk!

16. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik ken die duurdere niet, maar ik vind deze iig top!

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Bedankt voor je lieve reactie! Ga mijn best doen om vertrouwen te hebben/houden, wil het ook echt wel. Blijf het alleen allemaal moeilijk en onwerkelijk vinden na alles.

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Welke is het precies?

19. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4