Goedemiddag dames, Ben wel benieuwd welke schoonmaak artikelen jullie gebruiken en welke jullie het beste vinden werken. En wat jullie waarvoor gebruiken.
Ik gebruik vrijwel overal schoonmaakazijn voor. Verder heb ik wat specifieke spullen staan van HG, gekocht voor het schoonmaken toen we de sleutels van dit huis kregen, om schimmel, kalk en het tapijt te reinigen. Schoonmaakazijn gebruiken is beter voor het milieu dan andere reguliere producten. En het is goedkoper!
Ik gebruik voor in de badkamer water met azijn. Mengen in een spuitbus en klaar voor gebruik. In sprayen en in laten werken. Afnemen met droge doek en nooit kalk aanslag. Voor de oppervlakken in de keuken gebruik ik de Gele Dettol spuitbus. Toilet beneden reinig ik met pure Dettol. Dit vermeng ik met water in een spuitbus. Zowel tegels als toilet en fonteintje. Rest huishouden gewone allesreiniger. Maar net wat in de aanbieding is. Vloer dweil ik met een beetje Dettol in het hete water.
Ik gebruik voor douche etc Dasty speciaal voor de douche. Voor de vloer ook Dasty speciaal voor vloeren. Tevens extra de "standaard" Dasty in huis. Verder hoofdzakelijk met Dettol..
Allesreiniger van dettol voor opervlaktes en vloer Ah keukenspray voor de keuken Ah wc reiniger voor de wc Antikalk met dat mannetje voor de badkamer.
Allesreiniger van Ajax Muscle keuken voor de keuken Cif RVS reiniger voor rest van de keuken Blue wonder voor WC Badkamer schoonmaakazijn en cif voor badkamer
Vloer: alleen water of klein scheutje schoonmaak azijn. Badkamer: kranen antikal. Rest met badkamerreiniger van Jemako Toilet: wc eend Keuken: gewone allesreiniger van zowel Jemako of ajax etc.
ik gebruik of de stoomreiniger of als ik gewoon dweil dettol. ik gebruik eigenlijk voor alles dettol..
AH schoonmaakdoekjes grapefruit voor de wc (afnemen elke dag) Dikke bleek voor de wc en douche Allesreiniger van Ajax voor... Tsjah, alles he Dasty voor het fornuis
Voor de vloeren gebruik ik heet water, om de week een scheutje schoonmaakazijn erbij. Schoonmaakazijn gebruik ik standaard voor de badkamer, soms wissel ik af met een beetje antikalk. Gewoon schoonmaken van tafels en kasten met allesreiniger van het huismerk van de Jumbo. Dettol voor de deurklinken en wc, ramen met water en een scheutje ammoniak. Voor b.v het tuinmeubilair en andere erg vieze dingen gebruik ik Dasty. Je hebt verschillende varianten en ik neem dan de witte, volgens mij voor muren en voegen. Geweldig spul! Ook voor nicotine aanslag is het enorm goed, dat konden we wel gebruiken toen we hier kwamen wonen!
Dat deed ik idd ook maar toen we kinderen kregen was ik bang dat ze ergens aan zouden likken als ik dat net schoongemaakt had. Misschien vreemd en onnodig maar dacht steeds: wat als er sporen van bleekmiddel achterblijven..
Ik gebruik vaak groene zeep, dit is voor mij beter aan mijn handen. Daarnaast diverse producten van HG, schoonmaakazijn voor het toilet en WC Een.
Ik hou van de geur van dettol Dettol gebruik ik voor de wc, badkamer, keuken, deuren, klinken Ed. Alles wel eigenlijk. Vloer dweilen doet mijn man altijd met glassex (hij houd van die geur ) Ramen doe ik met water en een ui. Verder nog wat specifieke dingen van Hg voor bijv. Combimagnetrons, waterkoker enz.
Wat een Dettol fans zeg. Hier nog een! Ik heb de roze allesreiniger van Dettol, deze ruikt zo goed! Dat gebruik ik voornamelijk wanneer ik met een sopjes overal ga afnemen en om mee te dweilen. Verder de dettol spuit zonder kleurtje. Daar doe ik de tafels, aanrecht en wc e.d. mee af. Voor de ramen gebruik een sopje met normale dreft (tip vd glazenwasser). Als de wc helemaal ondergebaggerd is geweest, wil ik nog wel eens wat bleek erin gooien, maar dat is heeeeeel zeldzaam. Ik zou heel graag alles erg eco verantwoord doen, maar in de praktijk vind ik het resultaat tegenvallen. Ik heb ooit een tijdje met een spuitbusje met azijn/water/eth.olie mengels gewerkt, maar ik blijf de azijnlucht vies vinden en vind het ook niet fantastisch werken. Hoe doen jullie dat? Doe ik iets verkeerd?
Chloor maakt niet schoon, het bleekt en ontsmet alleen maar neemt geen vuil weg. Ik maak eigenlijk alles schoon met heet water met groene zeep en daarna met schoonmaakazijn. En de voegen in de douche ook met cif.
Oja.. magnetron en oven doe ik wel met azijn. Water met azijn in een schaaltje, 5 min op de hoogste stand en dan kun je het zo afnemen.