Oooh ik ben zo'n fan van wat ik gebruik. Ik gebruik ook nooit iets anders. Als allesreiniger gele Dettol. Dat gebruik ik altijd als ik sop voor ongeveer alles. Voor de badkamer en het toilet de badkamerreiniger van Witte Reus. De keukenreiniger van Witte Reus gebruik ik voor de keuken, vooral bij het snel een doekje erover is dat heel makkelijk. Even spuiten, doekje erover en klaar. Ik ben echt verslaafd aan die keukenreiniger. Ik spuit het voor het schoonmaken op de deuren, op de kinderstoelen, op de tafels en als ik de vloer vettig vind spuit ik het voor het dweilen ook nog op de vloer. In het dweilwater een scheutje gele dreft, maar n.a.v. de reacties hierboven ga ik ook eens schoonmaakazijn gebruiken voor het dweilen. De ramen met alleen water en de potten van de wc's met chloor.
Poe dat is een hele lijst. Ik gebruik voor bijna alles een ander product. Zo even uit mijn hoofd, lig al in bed dus kan niet in het kastje spieken. - Dettol allesreiniger in spuitflaccon (de blauwe variant) Voor afnemen tafels aanrecht gootsteentjes, deuren, deurknoppen, keuekenkastjes, trapleuningen, wc brillen. - bleek, spoppen tegens en vloer toilet en badkamer - wc eend schoonmaken wc potten van binnen - dubro multiontvetter en mister musscle foam, reinigen oven en magnetron - antikal, reinigen kranen - aluminium poets, reinigen afzuigkap en handgrepen keuken - dettol allesreiniger grote fles, dweilen vloeren, stoelen kasten poten en onderstel tafels - stoommachine reinigen vloerbedekking in slaapkamers en overloop en trappen - amoniak of leifheid ramenspul voor lappen ramen en voor de glazen assecoires in huis. 1x per week in een sopje met bovengenoemde artikelen. - voor elke schoonmaakactiviteiten gebruik ik de microvezel doeken van de cleaning companie beste investering ooit! - de losse wegwerp schoonmaakdoekjes van de lidle zijn hier niet aan te slepen, gaat elke dag wel een pak doorheen want daarmee neem ik tussendoor alles mee af waar ik een vlekje zie zitten. - dikbleek, voor de voegen in de badkamer en keuken (iets verdunt in spuitflacon en daarna met oude tandenborstel boenen en de voegen zijn weer als nieuw en hagelwit. Heb in het verleden ook met HG producten gewerkt maar ben hier nooit echt laaiend enthausiast over geworden. Zal vast nog 25% van de artikelen vergeten maar dit is toch wel wat ik minimaal 1x per week in mijn handen heb.
Badkamer: Azijn met afwasmiddel of anders een 'gewone' badkamerreiniger. Toilet: bleekmiddel (ik ben pas overgestapt van chloorbleek naar zuurstofbleek), pot vanbinnen zo'n 1x per week grondig ontkalken met azijn. Keukenreiniger voor het aanrecht, afdruiprek, keukenkastjes, fornuis etc. Niet merkvast, vaak gewoon wat in de aanbieding is of waar ik toevallig in de buurt ben. Soms ook diezelfde afwasmiddel/azijn mix voor de gootsteen en kraan. Dweilen met afwasmiddel (laminaat) en soms een water/azijn mengsel in een spuitbus. Die spuitbus gebruik ik ook voor allerlei andere dingen zoals spiegels, ramen, snijplank etc. Soda en baking soda voor allerlei andere kusjes. De azijn die ik gebruik is gewone azijn trouwens. En gebruik ik nog voor veeel meer eigenlijk. Allesreiniger gebruik ik heel weinig, dat staat hier vaak maar te staan haha. Afstoffen doe ik nat namelijk vaak met een microvezeldoek en alleen water. Dus allesreiniger (gebruik het liefst die van Driehoek of met bloemetjesgeur van een willekeurig ander merk) wordt hier heel af en toe maar gebruikt. Sunlight zeep om vlekken mee weg te krijgen voor het de was ingaat en evt. als inweekmiddel. Geen vaatwasser hier dus afwassen met de hand en dan het liefst Dreft of AH eigen merk, groen of blauw. En sinds kort heb ik ook een handstoomreiniger, voor de gordijnen/vitrage/tapijt op de trap/matrassen etc. Heb er ook wel eens het toilet al mee schoongemaakt maar vind gewoon "echt" schoonmaken toch wat fijner denk ik.
En ik gebruik overigens zo'n rol met dunne roze/witte doekjes van de AH in plaats van wegwerpdoekjes zoals vroeger. Ik gebruik ze dus 1x (bijvoorbeeld tafel afnemen of iets opvegen wat op de grond valt) en gooi het dan in de was. Wasbare wegwerpdoekjes noemen wij ze, haha.
Hier altijd een spuitbus paraat, zelf gevuld met verdunde allesreiniger. Daar maar ik heel veel mee schonen. Ramen met glasreiniger, badkamer met cilit bang! Heb een professionele stofwisser in huis om de vloeren tussen het stofzuigen door stofvrij te houden.
In dettol sprays zit toch geen dettol? Dacht dat dat puur het merk was. En vaak echte dettol gebruiken is niet goed. Ik gebruik bleek in de wc, keukenspray, badkamerspray, andy en schoonmaakdoekjes.
Ik dacht dat Dettol gewoon een merknaam was met verschillende producten. Net zoals Dreft een merknaam is, al bedoelen de meeste mensen er afwasmiddel mee - maar tegenwoordig hebben ze van Dreft natuurlijk ook andere producten zoals vaatwasspul en dergelijke.
Badkamer spuitfles met deel water en schoonmaak azijn Vloeren worden gedweild met ajax allesreiniger en heet water Vensterbanken met microvezeldoek en sopje ajax allesreiniger Voor de kookplaat sopje met druppel dreft en microvezeldoek Wc met schoonmaakazijn (heel af en toe een scheutje chloor)
Ik heb hier ook wel eens aan gedacht, maar heb begrepen dat je dan alleen gedestilleerd water zou "mogen" gebruiken. Dat houdt me een beetje tegen. Wel eens zo'n spuitbus allesreiniger gekocht, maar helaas is dat nog veel te geconcentreerd en moet je vaak nog naspoelen omdat alles anders vol zit met zeep.
Ik gebruik cif schuurmiddel voor douchewand, kranen en bad (dit krast niet). Hg ramenspul of spiritus voor ramen. En vloeibare zeep voor de rest. Ow en fles bleekwater voor in de wcpot en wastafels/gootsteen.
Nu Nu je dat zo zegt, heb ik er wel mijn twijfels bij idd. Maar ach, heb het al lang zo gedaan en het werkt voor mij prima
ben ik de enige met een heel kastje vol met schoonmaakmiddelen die vaak amper gebruikt worden? ik heb wel uitgedund maar het blijft veel.. normaal gebruik ik allesreiniger met water gemixt in een spray en muscle keuken en badkamerspray. maar er staat ook cif, garagezeep, ammonia, terpentine, wc-blokjes, hg-koelkast, hg-oven, bleek, wcreiniger etc etc etc
Dan zou ik er gewoon mee door blijven gaan haha. Misschien ga ik het toch ook maar eens proberen, desnoods wat vaker de fles legen en weer vullen.
Schoonmaakazijn, Dubro ontvetter (makkelijk voor de kookplaat), HG voor de oven en allesreiniger voor schoonmaken (dweilwater gaat een beetje glansspoelmiddel door omdat we laminaat hebben). Voor de ramen gebruik ik brandspiritus of afwasmiddel (om en om)
Voor de WC gebruiken wij chloor, voor in de douche gebruiken we de roze BlueWonder (antikalk). Voor de keuken en de bureau's e.d. gebruiken wij de blauwe BlueWonder en voor de vloer gebruiken we schoonmaakazijn en/of de groene BlueWonder (voor de vloer). We hebben nu zo'n spuitbus onder druk (die je moet oppompen) en daar doen we als we gaan schoonmaken de blauwe BlueWonder in, kunnen we mooi gelijkmatig het sopje verdelen en ik doe er ook nog eens heel lang mee. Niet met wat er in de fles zit, maar naar verhouding gebruik ik minder doordat ik het doseer in de fles.. Voor de rest eigenlijk niet veel bijzonders, ja voor het afwassen afwasmiddel maar dat gebruikt volgens mij iedereen.
Voor de keuken allesreiniger, en voor de spoelbak en fornuis Dettol uit zo'n spuitbus. Even schrobben en alles blinkt weer. Voor de magnetron gebruik ik citroen. Voor de toiletten wc-eend of iets dergelijks. Om af te nemen wegwerpdoekjes van Glorix. Dweilen doe ik met een product speciaal voor laminaat. Ruikt naar Marseille-zeep.
Idd! Kan me voorstellen dat fabrikanten en verkopers van schoonmaakmiddelen dit soort praatje bevestigen, maar dit is in ieder geval mooi goedkoop
Ik lees dat heel veel hun vloer dweilen met azijn, maar wat voor soort vloer hebben jullie? Ik durf echt niet met azijn op mn nieuwe laminaat vloer. Ik gebruik hg voor laminaat om mee te dweilen. Allesreiniger verdund in een plantenspuit voor de tafels en andere dingen die ik dussendoor even snel schoonmaak. Blauwe derft afwasmiddel om de ramen mee te zemen. Dikke bleek en wc reinigen voor de toiletten icm vochtige wegwerpdoekjes Antikal voor de kranen in de badkamer en dikke bleek voor de tegels. Dubro superontvetter voor de keuken. Volgens mij was dat het wel. Ik wil wel meer met azijn gaan schoonmaken, maar heb nog veel andere producten staan die ik eerst opmaak.
Hier gebruik ik altijd allesreiniger van Ajax. Voor de keuken muscle anti vet ( spray ik vaak ook een beetje op een doekje voor de deuren). Voor de wc, wc-eend spring en 1 keer per week laat ik een nachtje glorix intrekken. Voor de badkamer antikal. Ik gebruik altijd microvezel doekjes van de AH en voor het echte sopwerk sponsjes.