we hebben een paar vrienden en familieleden zonder kinderen, die ook wat verder weg wonen (uur rijden ongeveer). Terugkerend probleem is dat ze dan savonds hun verjaardag vieren, vanaf een uur of 8. Toen we nog maar 1 kindje hadden namen we hem mee en legden we hem daar te slapen, of gingen we na een uurtje weer terug en sliep hij in de auto. Nu met 2 kindjes zie ik dat niet meer zo zitten. We hebben niet veel oppasmogelijkheden en om naast een verjaardagskado ook nog eens 25 euro oppasgeld neer te leggen vind ik ook wat overdreven. Hoe doen jullie dit? Ik kan het ook niet maken om de komende jaren die verjaardagen maar over te slaan...
Wellicht kun je voorstellen om de komende jaren (zolang jij het nodig vindt) wat eerder op de dag te komen? Als het goede vrienden/fijne familie is zullen ze dit, hopelijk, niet zo'n probleem vinden. Bij ons in de familie vindt men het erg fijn dat je speciaal voor hen langskomt. Het tijdstip is daarbij niet relevant. Ik heb geen andere tips voor je, want dit is zoals wij het doen...Succes!
Wij hebben maar 1 kindje, hier gaat ze altijd mee, campingbedje mee en daar slapen. In de pyjama in de auto, heb dan in de winter een dekentje liggen zodat ze warm kan zitten. Nu komt het bij ons niet heel vaak voor. Mijn ouders deden vroeger met mij en m'n zusje precies hetzelfde. We hebben nooit een oppas 's avonds thuis gehad, ik heb zelf niemand in de omgeving die op dochter kan passen en mijn buren, die onmiddellijk ja zouden zeggen, wil ik er niet mee belasten.
Hier hetzelfde als angel229. Ik neem ze gewoon mee en leg ze daar te slapen of ze blijven even wakker en ga dan redelijk op tijd naar huis. Ze zijn dan wel daarvoor al even naar bed geweest. Ik heb niet eens een oppas. De enige die op mn kinderen past, is ook altijd op de verjaardagen dus dat schiet niet op. En ben alleen dus is even een gedoe om 2 slapende kids uit de auto naar binnen te zeulen. Maar dat is gelukkig niet elke dag. Wij hebben vroeger nooit oppas gehsd. We gingen altijd gewoon mee naar verjaardagen. 4 kinderen. We sliepen dan daar of bleven wakker. Als het erg gezellig was dan gingen mn ouders s naar huis als de vogeltjes begonnen te fluiten en de zon op begon te komen maar als je het echt niet wilt dan kan je voorstellen dat je op een andere dag komt? Of overdag? Of kids bij familie logeren?
Onze dochter gaat nog niet naar school. Haar middagslaapje verlengen we dan dat ze laat wakker wordt en dan gaat ze gezellig mee. Ze blijft dan op tot een uurtje of tien/elf dan gaan we weer naar huis. Dan slaapt ze in de auto en volgende dag een rustige dat. Overigens doen we dat alleen als het op vrijdag of zaterdag is. Als ze op school zit zien we dan wel weer.
Op een andere dag gaan. Zodra het zijn slaap te veel verstoord dat hij er een dag later nog van moet bijkomen ga ik niet. Als hij er niet veel van meekrijgt kan je ze daar laten slapen, maar we zijn een gezin en als het gezin is uitgenodigd moet het voor het hele gezin leuk zijn. Mijn zoon zou je er geen plezier mee doen dus gaan we een middagje.
Ik zou 's weekends gaan op een tijdstip dat mij uit kwam Graag of niet, denk ik dan. Maaaarrrr, ik zeg er ook even bij dat ik elke gelegenheid om een verjaardag te skippen met beide handen vastgrijp en ik ook bij onze verjaardagen mensen op het hart druk: lekker boeiend, het is maar een verjaardag; als je geen zin hebt - blijf dan maar lekker thuis. Ik hou eigenlijk helemaal totaal niet van die verplichtingen. Ik kom liever zomaar langs op de koffie en lekker kletsen (met een cadeautje ) dan een ellendige verjaardag met een dutch circle party, waarbij de jarige zich de benen onder zich vandaan rent om iedereen te serveren en nauwelijks erbij komt zitten kletsen. Als ik écht een feestje geef waarvan ik wil dat 'men' erbij is, dan nodigen we ze wel officieel uit per post met een kaartje (zoals de verjaardag van mijn kleine schat over een paar weken). Op dit soort gelegenheden vind ik dat een selectief groepje aanwezig hoort te zijn; kom je dan nog niet, mag je wegblijven
doordeweek gaan wij s avonds niet slepen met de kinderen. Maar in het weekend gaan ze beiden mee, daar op bed en dan weer eruit en naar huis. Zie het punt niet zo met 2 kinderen.
@tuc, waar leg je ze dan op bed? Bijvoorbeeld in het appartement van een verstokte vrijgezel.. daar kan ik mijn kleuter niet zomaar in een bed leggen.. neem je dan zelf een luchtbed mee ofzo? Voor de baby heb ik de Deryan, das niet zo'n punt.
haha, nou in de meeste huizen waar wij komen is het geschikt om mijn kleuter daar in bed te leggen, maar waar dat evt. niet zou kunnen nemen we een luchtbed of 2e campingbedje mee (kleine kleuter)
Wij komen eerder op de dag of een andere dag, maar niet 's avonds, John is een slechte slaper, dus het is geen doen om hem daar te laten slapen, dan wakker maken (hij word sowieso wakker als je z'n kamer binnen komt) om hem in de auto te zetten en dan weer over te hevelen in bed. We komen alleen bij m'n ouders 's avonds, maar dan kunnen we allemaal blijven slapen
Wij nemen sowieso de kinderen niet mee naar ooms en tantes, en als mijn man nachtdienst heeft gaan wij allebei niet maar dan gaan we in het weekend of overdag als ze thuis zijn. Wij hebben een oppas of er blijft er 1 thuis, als de verjaardag van mijn mans kant is gaat hij en bij mijn kant ga ik. En mijn familie woont 5 min. rijden met auto bij ons vandaan dus dan ga ik vroeg en dan wisselen we af. Ik hou er niet van om met de kinderen te slepen 's avonds dan zijn ze de volgende dag niet te genieten en ik hou ze ook niet op bij een verjaardag want als ze dan hangerig worden dan is het helemaal gedaan.
Wij gaan eigenlijk nooit naar verjaardagen 's avonds. Maar ik moet zeggen dat iedereen het eigenlijk ook altijd wel gedurende de hele dag viert. Ze hebben bijna allemaal kinderen en het ene stel die ze niet heeft, houd er altijd rekening mee dat alle anderen die wel hebben. Het is eigenlijk nooit een probleem. Gelukkig, want wij hebben geen oppas.
Of we regelen oppas, of één van ons blijft thuis of we gaan een andere keer. Maar dat is ook bij een verjaardag dichtbij. Ik neem geen kinderen 's avonds mee op verjaardag, ik vind dat die daar niks te zoeken hebben. Iets oudere kinderen en familie ligt weer wat anders, maar bij vrienden zijn we ook een andere keer welkom. De komende jaren zitten we gewoon met kleine kinderen en kunnen niet elke week maar oppas regelen, ik vind dat mensen daar begrip voor moeten hebben.
Mijn familie woont ook ver weg. Wij gaan dan meestal overdag ipv 's avonds. Als we een verjaardag dichterbij hebben en geen oppas hebben, dan gaat 1 van ons.
Als we geen oppas hebben (opa of oma) gaan we niet.. Roos meenemen en elders te slapen leggen is geen optie. Wij lopen dus altijd aardig wat feestjes/verjaardagen mis maar we zijn het gewend
Ik doe haar uit logeren, of iemand komt oppassen (incl. logeren) Maar goed wij hebben veel oppas. Ze is aan beide kanten (nog) het enige kindje en ik hoef nooit lang te zoeken naar oppas. Mocht niemand kunnen gaat 1 van ons. Maar dat is nog nooit voorgekomen.
Ik denk dat je 3 opties hebt: - dat er 1 van jullie in de avond naar een verjaardag gaat - dat jullie voor verjaardag van belangrijke personen een oppas regelen - dat jullie op een wat kindvriendelijker tijdstip afspreken met de jarige
Wij hebben 1 kind, soms nemen we haar mee, dan gaan we wat eerder (net na etenstijd) en leggen haar daar op bed (in camping bedje).. Soms regelen we oppas, meestal door opa en oma, en heeel af en toe gaat er maar 1 van ons.. Hier een gemengde vriendengroep, stellen met en zonder kinderen, meeste verjaardagen worden gewoon 's avonds gevierd, geen probleem eigenlijk. En soms komt men een andere dag overdag met het hele gezin, ook prima.. Er is veel te overleggen toch?