Het is echt verschrikkelijk, maar ik ben bijna 37 weken zwanger en we zijn nog niet uit de naam.... onze eerste zoon het J esse. We verwachten nu weer een zoon. Namen die op ons lijstje staan zijn: Abel, Jasper, tieme, Ivo. Maar nog steeds niet echt het geval van "ja, dit is em". We houden van niet al te lange, stoere Nederlandse namen. Veel voorkomende namen is niet zo'n heel groot probleem. Het mag alleen niet met een s beginnen of eindigen want dan is het niet meer uit te spreken met onze achternaam en dan krijgen we de afkorting ss. Het liefst ook niet dat de namen teveel op elkaar lijken (waar ik al bang voor ben bij J esse en Jasper). Hebben jullie suggesties?
Een Tijn en tijmen hebben we al in onze omgeving. Persoonlijk ben ik ook meer van de namen met 2 lettergrepen (denk ik 🤔, twijfel twijfel)
Ik vind jouw namen opties hartstikke leuk en vind Jesse en Jasper niet te veel op elkaar lijken. Casper/Kasper vind ik ook leuk. Verder Boris, Joris, Tygo, Simon, Leon, Jonas, Merijn, Maxim, Wouter, Ivan, David, Stefan/Steven, Menno, Jelmer, Jarno, Arno, Nico/Niko, Robin.
Abel vind ik alvast een hele goede naam bij Jesse. Alex Axel Dion Duco Kobe Leon Marcus Menne - Menno Oscar Tygo
Abel en Ivo vind ik allebei erg mooi erbij! Jesse en Ivan Jesse en Viggo Jesse en Tijmen Jesse en Ferre Jesse en Thibo
Jasper vind ik er mooi bij staan en niet teveel lijken op de naam van de grote broer. Misschien al genoemd, maar misschien zit hier wat tussen: Casper Merijn David Joost Hidde Michel Joep Robin Pim Wouter Tristan Jules Jorrit Evan Robbie Geert
Abel is super mooi! Jasper vind ik heel mooi, maar zou ik inderdaad niet doen. Twee J's, klinkt toch wat jut&jul. Tieme vind ik een achternaam... Ivo vind ik tof maar ook wat oubollig. Nog wat ideetjes: Aaron / Aron Arthur Bram Casper Daan Erik Hidde Hugo Huub Ivan, Ivar Koen Leon Luuk Maarten Mart Maxim Menno Merijn Mick Niek Noud Olaf Oscar Otto Raf Ralph Rick / Rik Roan Ruben Teije Teun Thijmen / Tijmen Tibbe Tim Tom / Thom Twan Victor Wouter, Wout Zeger