Wie helpt ons? We waren er met 8 weken over uit; als we een jongetje krijgen, dan het zou Ol.iver gaan worden. Het wauw-effect hebben we niet; maar het is voor ons de mooiste naam die we kunnen verzinnen en aan tal van eisen/voorwaarden voldoet. (Voor een meisje hebben we 2 namen over mét het wauw-effect) Echter zijn er nóg 2 namen die leuk of meer uitzonderlijk zijn en wellicht een kans hebben. Het gaat puur om deze namen; niet of ze passen bij broers en zus. Mooie naam: Ol.iver. Tijdloos, mooi, we kennen niemand in de omgeving die zo heet. De twijfel zit bij mijn man vanwege een Engelse voornaam icm een Nederlandse achternaam. Heb al gezegd dat dat heel veel voorkomt. Leuke naam: Ca.s. Prima naam, klinkt leuk en vlot. Maar wel echt kort. Meer uitzonderlijke naam: Mor.ris. Die naam gaat niemand bij ons verwachten. De naam lijkt op één of andere manier op Maurice; en dat vinden we echt 3x niks. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Oliver en Morris vind ik beide leuk. Ik vind Morris wel echt anders dan Maurice. Ik heb er een héél ander gevoel bij.
Ik ken een hond die Morris heet en ik ben nooit echt van die associatie afgekomen. Het is objectief geen slechte naam. Ik vind Oliver mooier. Wat vind je van bijv Otis, Ruben, Jasper?
Ja, wij ook! Op schrift en qua stijl zijn het hele andere namen, maar op één of andere manier qua uitspraak is het net of je Maurice heel slordig uitspreekt. Dat brengt de twijfel.
Dank voor je eerlijke reactie. Ik ken ook een jochie met deze naam, en heb de associatie met een 'dierennaam' niet. We willen echt een keuze maken uit bovenstaande namen. Inmiddels alle namenlijsten gezien; van Frans, Italiaans tot Scandinavisch.
Ik hou meer van Olivier en Oliver dus Laurens, Thobias, Pepijn? Morris ken ik hier ook alleen als blaffende variant
Morris is in Nederland best lastig uitspreken voor sommige mensen. Oliver kan nog weleens verward worden met Olivier. Maar als je dat niet erg vindt, zou ik persoonlijk voor deze gaan. Cas is ook erg leuk, maar omdat ie en steeds vaker gegeven wordt en wel erg kort is, zou dit mijn #2 zijn van dit lijstje. Oliver Cas Morris dus voor mij.
Ik moet bij Morris aan dat auto merk denken het is ook een naam, maar vind hem wat oubollig. Maar als een kindje in mijn omgeving zo zou heten, wen ik er ook wel weer aan
Cas vind ik het leukst. Oliver vind ik Olivier leuker en ik weet dat mensen dat er toch vaak van maken. Morris is hier best wel in, ken verschillende Morrissen en ik vind het nog steeds niks. Ik zal jou eens Morris leren is mijn associatie ermee.
Morris! Echt super leuk! Vind hem ook qua uitspraak niet lijken op Maurice (waar je echt duidelijk de a hebt m - au en bij Morris heb je dat echt niet M-o- )
Cas is het leukst. Mijn kat heet Oliver, dus die associatie heb ik dan meteen. Morris is niet mijn ding.
Morris is ook voor mij een hondennaam. Cas vind ik veel minder leuk dan Casper, maar dat is persoonlijk. Oliver vind ik wel mooi. Oliver gestemd dus.
hoeveel keuze heb je dan? Volgens mij kun je dit toch niet anders lezen als moh-ris? Ik vind de naam niet uitnodigen om de klemtoon op de i te leggen en door de dubbele r krijg je gewoon een korte 'oh' uitspraak. Ik vind het allemaal prima namen. Ik ken juist wel twee Morrissen en geen Oliver, dus zo onbekend of aparter is hij in mijn ogen niet. Ik vind hem ook totaal niet op Maurice lijken, in de verste verte niet. Ik ken overigens geen één hond die Morris heet . Ik vind dat ook altijd wat jammer, dat wanneer mensen een hond of kat een mensennaam geeft er andere mensen het daarom een honden-of kattennaam gaan vinden. Dat is toch zonde van een mooie naam? Cas vind ik ook leuk. Als je hem te kort vindt kun je inderdaad ook voor Casper, Caspar of Caspian gaan, kun je nog leuk afkorten naar Cas .
Onze hond heet Morris. Vind dit ook echt gewoon een hondennaam, dus kan ik niet los van elkaar zien Ik heb Oliver gestemd!
Nou, ik heb een kennisje met een Boris en hoe vaak die wel niet boh-rus genoemd wordt... Net als met o.a. Floris, heel veel mensen zeggen toch echt Floh-rus. Buiten dit: de één is nou eenmaal wel goed in namen op z'n engels uitspreken en de ander spreekt het echt op z'n plat hollands uit. Ook dáárom zou ik zelf die naam persoonlijk laten.