Hoi hoi, De titel zegt het al.... Wat vinden jullie van de naam Mikael (Scandinavische jongensnaam)? Je kan hem ook leuk afkorten ( Mik en Mika )!! Welke associaties roept het bij je op? Groetjes!
Ik ken een jochie met die naam, wordt meestal Mika genoemd door de ouders. Ik vind dat zelf mooier klinken dan Mikael voluit..
Ik vind Mikael mooi klinken, maar de schrijfwijze vind ik wat hard. Het doet me meteen denken aan Maikel zeg maar. Misschien moet ik er gewoon even aan wennen. De afkortingen Mik en Mika vind ik verschrikkelijk.
Vind het een aardige naam om te horen maar als ik het geschreven zie vind ik het eigenlijk niet leuk meer.
eerlijk gezegd zou ik dan al voor een afkorting van de naam gaan.... zowel ik als ml hebben een naam die standaard word afgekort en ik vind dat echt niet leuk... wij hebben dus bewust voor een niet af te korten naam gekozen
Ik zou voor de al afgekorte versie kiezen, Mikael zal waarschijnlijk vaak als Michael uitgesproken gaan worden, Mika vind ik een superleuke naam!