Hoe haal ik mijn vriend over?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lindangel, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Nou, het lijkt me duidelijk. Ik zit met een probleem.

    Ik ben al een tijdje zwanger en sinds vandaag weten we wat het wordt. Nu heb ik voor dat geslacht al een hele tijd een naam in mijn hoofd. Ik vind het niet alleen een erg mooie naam (wat zeg ik - ik ben zowat verliefd op de naam), hij voldoet aan al mijn criteria (origineel, apart, Hollands) en er zit een vernoeming in.

    Een probleem: mijn vriend vindt het helemaal niks. Ik ben bang dat het geen kwestie van wennen is, want ik heb het al heel lang over die naam en dat wennen wil dus niet lukken.

    Nu zou je zeggen 'gewoon verder zoeken', maar alles valt voor mij in het niet bij die naam...

    Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
     
  2. Gibbie

    Gibbie Actief lid

    26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Het klinkt misschien hard, maar ik vind dat je de mening van je vriend moet accepteren en respecteren, en een andere naam moet zoeken.....
     
  3. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    overhalen zal geen zin hebben. en daarbij zou ik persoonlijk geen naam willen voor mijn kind waarvan ik weet dat mijn man het niets vind,

    misschien moet je voor jezelf het kindje eens echt bij de naam noemen, bijv, ik ga even de kleertjes van jantje in de kast ruimen etc.

    manlief en ik hadden namelijk toen we een relatie kregen 5 jaar geleden al over namen nagedacht, puur voor de fun, uit het niets waren we opeens op een leuke aparte naam gekomen.

    en we noemden hem dus ook al zo..... maar na 2 weken..... keken we elkaar aan en zeiden : denk jij wat ik denk ?? ehhm ja, andere naam !!! het past niet,

    toen hebben we zelf een naam gemaakt met lettergrepen uit onze naam.

    een volgend jongetje zou misschien wel weer de eerste naam krijgen als ons gevoel er goed bij is.
     
  4. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat overhalen niet echt de juiste manier is om het samen eens te worden. Ik ken het wel hoor, had ook al jaaaaren DE naam in mijn hoofd, maar mijn vriend vind het niets. Ik heb het los kunnen laten en nu gaan we samen op zoek naar de naam waar we allebei happy mee zijn!

    Toch maar een beetje loslaten, praat eens met je vriend, vraag wat voor namen hij mooi vind. Kijk eens in een namenboekje samen, of op verschillende websites. Misschien dan je dan een beetje meer warm kan lopen van andere namen.
     
  5. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Tja, probleem is een beetje dat meneer zelf nooit met iets komt, en alleen mijn namen afschiet. Zo was het bij ons zoontje ook. Ik ben met hele waslijsten aan komen draven en hij vond het allemaal niets. En zelf alleen maar met grapjes komen.

    Maar toen had ik DE naam nog niet. Nu wel.

    Als ik het kindje in mijn buik bij die naam noem, klopt het juist helemaal. En het past ook perfect bij de naam van onze zoon.
     
  6. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar als hij zelf nooit met iets komt, houdt het ook een keertje op.
     
  7. Ninax

    Ninax Nieuw lid

    4 mrt 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, wat kan ik me jouw frustratie goed voorstellen! Dat is zo ontzettend balen, dat alleen de mening van je vriend je in de weg staat... Ik zou proberen te zoeken naar andere vormen van die naam, als die er zijn. Bijvoorbeeld: van Els Elsbeth maken. Dat is nou niet per se een supernaam, maar zo zie je. Dat het wat buigbaar is. Mocht je het gevoel krijgen dat dit je te veel confronteert met de naam die wel perfect is in jouw ogen, zou ik helemaal voor een totaal andere naam gaan. Je zit nu ongeveer op de helft, dus het zou ook kunnen dat hij er alsnog voor valt. Ik hoop het!
     
  8. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    @Ninax: daar was ik juist mee bezig. Het is namelijk een naam die begint met een L en met twee lettergrepen en een bepaald 'type' naam. Maar toen ik daarmee aan de slag ging, kwam ik er juist achter dat ik dan alleen DIE naam wil, en niet een ander.
     
  9. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Als ik het goed begrijp draag jij steeds ideeën aan en je vriend keurt alles af?
    In dat geval zou ik eisen van mijn vriend dat hij eens op zoek zou gaan naar een x-aantal namen, ipv alles alleen maar afkeuren.

    Mijn vriend is ook wel lastig te motiveren hoor, hij vind dat we tijd zat hebben. Maar voor je eruit bent ben je zo weer een tijd verder. Ik ga zo nu en dan met de laptop naast hem zitten, zoekend op een namen site, dan is zijn interesse snel gewekt. Ik heb ook al een lading namen uitgezocht, en dat lijstje gaan we dan samen af, sommige vallen dan van het lijstje af, maar vaak komt hij nog met nieuwe suggesties om toe te voegen aan het lijstje!

    Het lijkt me echt heel lastig als je vriend niet meedenkt. Het is tenslotte jullie kindje! Ik hoop dat jullie er alsnog uitkomen!
     
  10. Mariaatje

    Mariaatje Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.219
    0
    0
    Airforce
    Noord Brabant
    Ik denk dat het geen kwestie van overhalen is, maar samen tot een compromis komen. Als hij het niks vindt zul je iets moeten zoeken wat jullie samen leuk vinden, ookal staat die naam bij jou op plaats 10 en voor hem op de 1e plaats, zo zul je er uit moeten komen...

    Ik weet uit ervaring hoe lastig het is, wij zijn er ook nog (lang) niet uit...
     
  11. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    ik zou hem helemaal niet overhalen,en als hij zelf niet met namen komt zou ik het laten rusten en er niet meer over beginnen. tja en als jullie kind dan geboren wordt gewoon die naam geven wat jij in gedachten had en als hij wat ervan zou zeggen zou ik zeggen: ja maar jij had helemaal geen naam :D:D simpel hoor :p:p:p
     
  12. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ik ga ook wel op zoek naar een compromis hoor. Ik blijf alleen ergens hopen dat hij toch nog bijdraait...

    Ik vind het zo'n geweldige naam...

    Wel zuur, want dat heb ik eerder niet gehad.
     
  13. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Hahahaha. :D

    Heeeeel goed plan. ;)
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Herkenbaar hoor.. Mijn man wilde eigenlijk amper over een naam denken tot we wisten wat het werd. Daardoor was ik ook al helemaal een naam gehecht geraakt als het ware.
    En toen we het eenmaal wisten, vond hij dat we nóg tijd genoeg hadden *zucht* . Dus inderdaad veelal mijn namen afkeuren. Hij heeft nog wel geprobeerd om aan mijn naam te wennen hoor. Maar hij vond het écht niets. Voor mij dúbbel jammer, omdat daardoor de vernoeming uit de voorletters ook niet uitkwam. We konden geen andere naam vinden met diezelfde voorletter.

    Maar oke, uiteindelijk (week 27 ofzo) waren we er echt uit dat het Katelynn zou worden. Zijn naam uiteindelijk... mijn spelling ;) -dáár moest hij aan wennen, maar dat was hier dus het compromis uiteindelijk. En uiteraard vond ik de naam op zich ook wel mooi maar had er in eerste instantie minder associaties mee.
    Door de spelling aan te passen, verdween die associatie.
     
  15. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Zo is het bij ons ook een beetje gegaan. De vorige keer (bij mijn zoontje) was de naam zo'n bevalling op zich, dat we nu wilden wachten tot we wisten wat het werd. En eigenlijk dacht mijn vriend zeker te weten dat het dus het andere geslacht werd en dus hadden we het alleen een beetje over die namen. Maar de echte discussie zouden we wel gaan voeren als we wisten wat het werd.
    En inderdaad, intussen ben ik dus heel erg gehecht aan deze naam. Als het van het andere geslacht was geweest waren we er allebei zeg maar blanco ingegaan, en dat is dus nu niet het geval...
     
  16. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Nou, meneer is aan het zoeken geslagen hoor! Eindelijk... En er zitten wel wat leuke namen bij.

    Maar wat nu weer frustrerend is, is dat hij er ook twee namen tussen heeft staan die verschrikkelijk op 'mijn' naam lijken... De naam heeft vier letters, en hij heeft een naam met alleen een andere beginletter en een naam met een andere derde letter. Maar mijn naam vindt hij dus niets.

    Wie snapt het nog?
     
  17. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ik zou het even laten rusten, en maar eens kijken of je man ook op namen kan komen die hij leuk vindt... als dat zo is, probeer je tot een compromis te komen. Ik denk namelijk dat het nu steeds meer en wellesnietes strijdje wordt, terwijl hij over een tijdje misschien nog bijdraait (zeker als hij zelf niks leuks vindt..)
     
  18. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar is één van die 2 namen niet een naam waar JIJ aan kan wennen? Ze lijken er tenslotte op? Ik denk dat je voorzichtig je naam moet los gaan laten.. en anders een goede 2e optie moet mee gaan zoeken.. (nog even hopen op die 1e naam kan nog natuurlijk ;) )
     
  19. Corry1985

    Corry1985 Actief lid

    12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Tjee wat moeilijk. Alleen als mannen iets in het eerste gezicht niet mooi vinden, dan houden ze zich daar vaak ook aan. helaas...
    Weet je wat zou kunnen.... een naam verzinnen die hij nog vershrikkelijker vind en die voorttaan noemen, dat je die eigenlijk nog mooier vind, misschien gaat hij dan inzien dat die andere eigenlijk zo gek nog niet is?????
     
  20. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Oh meid, dit lijkt mijn verhaal wel zeg.. Ik was ook helemaal verliefd op een naam die hij niks vond en ik was er ook al helemaal aan gehecht voordat ik het geslacht wist. Toen het geslacht duidelijk was viel voor hem die naam af, terwijl ze voor mijn gevoel al zo heette.
    Vond alle andere namen verschrikkelijk, tot ik er uiteindelijk een vond die ik 'wel oké' vond. maar ook die vond hij niks! vervolgens kwam hij met een naam die daar ook zo veel op leek, maar waar ik negatieve associaties mee had. Mijn 2e keus was inmiddels ook steeds leuker geworden, dus uiteindelijk veel gepraat, wat hij nou precies zo vreselijk vond aan mijn naam, en waarom die naam met 1 letter verschil wel leuk was, ik wilde echte argumenten horen. Die had hij niet, en de dag later kreeg ik een smsje dat hij de naam eigenlijk wel heel leuk vond, alleen even moest wennen. Inmiddels heeft mijn dochter al een jaar deze naam, en vind m nog steeds geweldig. Kan me ook helemaal niet voorstellen dat ik eerst die andere naam zo mooi vond, want vind m nu eigenlijk best lelijk..:)

    anyway, wat ik dus wil zeggen, praat. Probeer uit te vinden wat hem zo tegenstaat aan jouw naam, is het een klank, en associatie? wat vind hij juist wel mooi aan zijn namen die er veel op lijken en probeer vanuit daar een compromis te vinden. Misschien heeft hij namelijk wel een reden om die naam zo mooi te vinden die je zelf nog niet gezien hebt en kan jij alsnog vallen voor zijn naam, of andersom. Probeer ze allebei eens uit, en misschien gaat een van jullie wel overstag.

    andere opties (te nemen met een flinke korrel zout:p):
    *uitstellen uitstellen uitstellen, net zo lang tot je net bent bevallen en hij medelijden heeft met je omdat je in pijn bent, en je een supervrouw vind omdat je net zijn kind hebt gebaard en hij doet alles voor je, voila, naam van jouw keuze. :cool:
    * neem een hond/kat/cavia, en laat hem die vernoemden naar zijn favo voetballer/coureur. Hij het dier, jij de baby.
    *speel de hormoonkaart: Ik ben zo dik en ik slaap al weken niet en ik voel me zohooo zielig en nu vind jij ook al mijn naam niet mooi en je houd zeker niet van me, hoe kunnen wij samen een kind opvoeden als we het hier al niet over eens worden en wil je eigenlijk wel een baby met me als je niet eens genoeg van me houd om deze naam te overwegen? Met een beetje mazzel hou je er nog een bak Ben en Jerry's aan over ook :p
    *verleiden in sexy lingerie
    *als allerlaatste optie, scheiden. ;)
     

Deel Deze Pagina