Hoi Allemaal, Even een vraagje; wat vinden jullie? Als we een voornaam kiezen die met dezelfde letter begint als de 1e letter van de achternaam? Kan dat of juist niet? Graag jullie mening!
ik vind het niet kunnen.. wij hadden voor onze jongste de naam Quincy in gedachte.. Maar Quincy Kl.. klonk voor geen meter!
De naam van onze meid begint met een L en onze achternaam ook. Ik heb lang getwijfeld of het wel of niet kon. Het uiteindelijk dus toch gedaan en achteraf geen spijt, want het past heel goed bij elkaar en klinkt als een geheel.
Wij hebben er voor gekozen het niet te doen, vond het na een aantal keren hardop zeggen toch vreemd klinken. zo ook als de laatste letter van de voornaam hetzelfde is als eerste letter achternaam. vond ik ook voor geen meter klinken. maar licht denk ik ook veel aan de naam + achternaam en uitspraak
Vind het prima kunnen! Als onze oudste een jongen was geweest had hij dat ook gehad! En ons nichtje heeft het trouwens ook! Stoort totaal niet!
Ik vind het heel mooi. Staat bij ons ook als optie op het lijstje! Bij onze zoon zelfs getwijfeld of volledig naam gelijk kon zijn als eerste vier letters van de achternaam. Zoals Teun Teunissen... Ik vind de klank dan eigenlijk belangrijker dan de eerste letters. Soms klinken voor en achternaam gewoon niet lekker samen...
Mee eens! Mijn man heeft bijv. een naam in de zin van: Peter Bramer, klinkt vinden wij minder met die 'r-en'.
is zo niet te zeggen dat het niet klinkt, hangt heel erg af van de combinatie. Zo vind ik Lisselotte Leeuwenstein prima klinken, maar Bart Bastiaansen klinkt minder lekker.
Ehhh... Mijn man heeft dat, zijn vader, maar nu ook onze zoon. Waarom zou het niet kunnen? Het zou wel kunnen schelen welke letters het zijn... Thijs Tijssen lijkt té veel op elkaar, vind ik. Tara Tijssen kan op zich prima, maar de letter T is vrij 'hard'. Sanne Smeetstra of Bente Bouma vind ik bijv. gewoon kunnen!
Zoals eerder ook al gezegd hangt dat er denk ik wel vanaf wat de voor en achternaam zijn. De voornaam en achternaam en de voorletter en achternaam samen (K. Bouter ) goed klinken vind ik dat belangrijker dan of het dezelfde letters zijn.