Welke schrijfwijze

Discussie in 'Babynamen' gestart door Inge1988, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Uitspraak jongensnaam 'Deen'

1. Dane

2. Dain

3. Dayn

4. Dayne

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dane op z'n Engels gewoon.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    #22 NiekeKris, 26 dec 2012
    Laatst bewerkt: 26 dec 2012
    Maar dat spreek je heel anders uit, toch? (Als [dien] (iets anders, maar geen idee hoe ik dat moet opschrijven).)

Dean of Daen zou ik sowieo niet doen...Dean omdat het een andere uitspraak heeft en Daen heeft dat voor zo ver ik weet ook (Daan of eventueel Dèn: Uitspraak van Chon Daen: Hoe wordt Chon Daen uitgesproken in het Thai) en ook omdat mensen dan snel letters verkeerd om gaan schrijven ed...

Ik ken een Dane, daarom is die schrijfwijze voor mij het meest logisch. Ik kan me nog voorstellen dat mensen er Daanuh of misschien Danee van zullen maken qua uitspraak, maar ik kan me ook voorstellen dat het dan één keer verbeteren is en ze het dan weten. (De naam van onze dochter lijkt er wat betreft schrijfwijze heel erg op en volgens mij is de uitspraak van de naam heel duidelijk en toch krijgen mensen het voor elkaar om het verkeerd uit te spreken...maar meestal gaat het goed. :))

Bij Dain moet ik denken aan Daim (de chocolade) en je schijnt het in het Frans anders uit te spreken (Uitspraak van daim: Hoe wordt daim uitgesproken in het Frans, Turks, Azeri)... Dayn vind ik met idee van Day+n nog wel grappig, maar voor mij is Dane toch de meest logische schrijfwijze. :)

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Dane. Het meest duidelijk.

4. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Dayne, gewoon omdat het mij het logische lijkt en het meest aansluit op de uitspraak [dijn]

5. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Dane. Dat vind ik de meest logische schrijfwijze. Een naam met een "y" erin lijkt zo "vermaakt".

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dane, op zijn engels.

Deel Deze Pagina