Hoi dames, We hebben nu nog 6 namen : Isabella - Isa Florine - Floor Elenora - Noor Josephine - Fien(e) Roosemarijn - Roos Esmeralda - Esmee Onze zoon heet Alexander - Lex . Ik heb er een poll bij gezet, alle menigen zijn welkom
Ik vind Esmee superleuk maar Esmeralda daarentegen totaal niet Daarom heb ik in de poll gekozen voor Florine - Floor, die vind ik allebei leuk Hoe wil je het trouwens gaan doen, is de afkorting de roepnaam en de lange versie de officiele naam?
Ja Mijn opa heete Alexander en ik wilde die naam aan mijn zoon doorgeven, maar ik vond hem een beetje ouderwets dus zijn roepnaam is Lex en dit willen we nu weer doen .
Alle namen vind ik mooi, behalve Esmeralda. Heb daar een beetje een ordinaire associatie mee, maar misschien ben ik de enige. Josephine of Florine vind ik het mooiste. Succes met kiezen!
Aaa oeps, verkeerd gestemd! Ik raakte een beetje in de war van de roepnamen enzo. Ik heb gestemd op Florine omdat ik die de mooiste 'lange' naam vind, maar roepnaam Floor vind ik dan weer helemaal niets, ik lees daar echt 'vloer' Roosemarijn vind ik héél raar gespeld ik zou Rozemarijn of Roosmarijn doen, die vind ik dan ook heel leuk. Roos een erg leuke roepnaam ook! Ik zou voor Rozemarijn en Roos gaan, erg leuk die combinatie! Josephine en Elenora vind ik wat te chic. Fiene en Noor wel erg leuk! Esmeralda en Isabelle vind ik niet mooi (Isabel mooier). Isa op zich wel een leuke roepnaam (Ize leuker). Esmee vind ik wat 'geweest'. Dus ik ga voor Rozemarijn - Roos! Noralie als lange naam met als roep naam Noor zou ik het allerleukst vinden.
Lex en Esmée vind ik het mooist en daarna Lex en Fiene. Esmée zou ik houden als voornaam en roepnaam, Esmeralda vind ik zo afschuwelijk ook omdat ik twee ordinaire meiden ken van vroeger haha.
Ben benieuwd.. Maar ik heb gestemd op Floor. Vind ik gewoon een leuke naam. Nadeel van Elenora (Noor) en Josephine (Fien) vind ik dat je een andere voorletter hebt, dan waarmee je roepnaam begint. Weet uit mijn omgeving dat dat nog wel eens verwarrend kan werken. Maar van de andere kant hebben jullie dat met je zoon ook, dus voor jullie wellicht geen issue.