Negatieve reacties van omgeving op naam.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Irisje24, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Trekken jullie je hier wat van aan?
    Ik merk dat mijn omgeving mijn smaak van namen absoluut niet mooi vind (Noorse/Keltisch), vooral mijn schoonmoeder. Soms dan opper ik gewoon wat namen die ik leuk vind om te kijken wat hun er van vinden maar het enige wat ze zegt is: Oh bah nee afschuwelijk of nee verschrikkelijk dat is toch geen naam daar word die vast mee gepest. Ik stoor mij hier heel erg aan en reageer dan ook soms best wel bitchy (hormonen zullen we maar zeggen :p ), zo heb ik gister nog gezegd dat ze niet moeten denken dat hun inspraak hebben want het is ons kind en wij bepalen hoe hij gaat heten. Ik ben bang dat mijn vriend niet voor een apartere naam hierdoor durft te gaan, vanwege commentaar want hij heeft een heel zacht karakter, ik daarin tegen ben wat harder maar zou het natuurlijk wel leuker vinden als familie en vrienden onze naam leuk gaan vinden.

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wij bespreken de naam of opties met niemand. Zou er gewoon lekker niet meer over beginnen en ze horen straks wel wat het geworden is :cool::p.

3. K00

K00 Niet meer actief

Dus dat inderdaad. Ze wennen vanzelf :)

4. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Bij onze eerste hadden we dit ook. En het is ook logisch, zij zijn van een hele andere generatie. Wij hebben daarna nooit meer hints gegeven of gepolst. Gewoon na de geboorte bellen en de naam melden. Dan geven mensen ook niet snel commentaar omdat de naam al vast ligt. En daarbij jullie smaak is jullie smaak. Laat je niet beïnvloeden. Ik begrijp wel dat de naam van jullie kindje nu misschien wel de allerbelangrijkste keus zal zijn, en niet te vergelijken met nieuwe kleding, nieuwe auto of huis, maar telt daar ook de mening van je schoonmoeder? Wij zijn van de goed zo generatie, iets te veel complimentjes gehad. En nu willen we het allemaal "goed doen" voor een ander ipv voor onzelf.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik trek me in het algemeen weinig aan van wat mensen van mij vinden ;). Maar inderdaad ons kind, onze keus. Natuurlijk wil ik niet expres een naam waarbij ik bij voorbaat al weet dat hij gepest gaat worden, maar er zijn zoveel verschillende smaken en ieder kiest wat bij hem of haar past. De namen die andere mensen aan hun kinderen geven zijn ook niet mijn keuze, maar als dat voor hun dé naam is, prima toch?

Ze wennen inderdaad vanzelf... :)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je niet tegen een mening kunt, moet je er niet om vragen.

De ouders moeten het samen eens zijn. Ik zou de rest van de familie er dus niet bij betrekken.

hummeltje5 en Bailey07 vinden dit leuk.
  7. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Oh ik kan heus wel tegen meningen van anderen hoor, ik lig er niet wakker van vind het alleen irritant dat er elke keer negatief gereageerd moet worden en ik vraag mij af hoe anderen hier mee omgaan.

8. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Nee natuurlijk niet! Meid, trek je hier echt niets van aan. Het is jullie kindje, ik vind het echt jammer dat je hier überhaupt over na moet denken. Zwanger zijn en een kindje krijgen is iets heel bijzonders. Zo ook de naam uitkiezen, het is iets van jullie dat jullie doorgeven aan het meest belangrijke dat je maar kunt bezitten.

Jullie moeten iets kiezen dat jullie mooi vinden, waar jullie achter staan. Lekker belangrijk wat de rest van de wereld ervan vindt. Je schoonouders hebben hun kans gehad bij hun eigen kind ;)

Wij hebben een populaire top10-naam uitgekozen, ik weet nu al dat veel mensen daar ook commentaar op zullen hebben. Ik lees alleen hier op het forum al vaak reacties als 'Ik zou mijn kind nooit een top10-naam geven, afschuwelijk'. Dus dat zullen mensen vast ook denken zodra hij geboren is. Maar dat is dan jammer, want het gaat erom wat wij ervan vinden. En wij vinden die naam gewoon mooi! :) Al ruim 10 jaar overigens, ik kan er ook niks aan doen dat hij nu zo populair is haha.

Ik zou overigens wel rekening houden met het kind en hoe het later zal zijn. Mijn man had eerst ook een naam die moeilijk uit te spreken was en iedereen zou altijd vragen "Hoe schrijf je dat?" of "Hoe spreek je dat uit?". Ik wil het m'n kind later niet te moeilijk maken, dus in die zin houd ik er wel rekening mee wat anderen vinden.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nooit in ons opgekomen om zulk soort discussies te voeren met ouders/schoonouders. Mee ophouden, en lekker samen een naam kiezen die jullie beide mooi vinden.
    Wat de rest van de wereld ervan vind zal je toch een worst wezen?

10. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ja ik denk dat we het beste nu ook wel voor onszelf kunnen houden ik zou het jammer vinden als mijn vriend beïnvloed raakt door anderen. En wat je op het laatst zegt, ja dat klopt helemaal!

11. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Vervelend is dat, maar zou gewoon geen opties overleggen. Of opties die je zeker weten niet gaat kiezen en hun ook niet mooi vinden. Op vragen welke richting we aan het denken waren, antwoorden wij meestal iets van Djylayjononi , lekker onmogelijke naam. (sorry voor diegene die het wel mooi vinden!).

wij hebben ook een niet veel voorkomende naam maar hebben met niemand wat overlegd. Nu is mijn zoon 16 weken en is iedereen al lang gewend en vinden ze het de normaalste naam ooit :).

We hadden 50/50 van de reacties (na de geboorte dus) van super leuk of erg apart tot 1 iemand die reageerde met: Wat een stomme naam haha. Die iemand is er trouwens nu aangewend en kreeg laatst terug, eigenlijk toch wel gewoon een leuke naam ;).

12. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Maar als je het niet meer deelt met anderen kan je vriend toch ook niet meer beïnvloed raken? Lijkt mij dat het probleem opgelost is. ;)
    In onze familie weten ze alleen dat het een Friese naam gaat worden en waarschijnlijk schatten ze ook wel in dat het een relatief korte naam zal zijn, net als bij onze andere 2 maar ik ga echt niet peilen wat ze daarvan vinden haha.
    Gewoon lekker voor jezelf houden vanaf nu, jullie geheimpje. ;)

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Of je vraagt niet om hun mening, of je accepteerd hun mening. Meer smaken zijn er niet.
    Maar namen opperen om te kijken wat ze er van vinden en dan bitchy worden omdat het niet is wat je wil horen vind ik net zo kinderachtig als je schoonmoeder die zegt dat je kind gepest gaat worden met zo'n naam.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lekker niets van aantrekken. Ik weet zeker dat wij in onze omgeving 2 soorten reacties gaan krijgen van mensen. De een vindt het helemaal geweldig, de ander niets. Vooral i.c.m. de tweede naam weet ik zeker dat sommigen het niet bij elkaar vinden passen, maar voor ons heeft het een bepaalde betekenis en wij vinden de combinatie zelf wél bij elkaar passen (+ achternaam).

LolaLisa en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Als je totaal een verschillende smaak hebt, is het toch niet gek dat er negatief gereageerd wordt?

Heb je schoonmoeder al eens om naam ideetjes gevraagd? :D Dan kun je ook ongezouten je mening geven.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Ik vind het juist wel mooi bij elkaar passen! Mooie naam :)

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dankjewel meid!

18. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik hou ook van namen die minder vaak voorkomen/apart zijn en weet dat veel mensen onze keuzes niet gelijk mooi (zullen) vinden. Mensen moeten ook vaak gewoon wennen aan een naam, helemaal als deze niet vaak voorkomt.
    Ik heb met regelmaat te horen gekregen dat mensen aan de naam van onze zoon moesten wennen, maar nu ze gewend zijn vinden ze de naam geheel bij hem passen. Zo gaat dat gewoon...

Zou het idd niet meer met je schoonouders bespreken en niks van bepaalde opmerkingen aantrekken, zeker als je kindje is geboren. Ze wennen er namelijk wel aan ;)

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Als je heel aparte namen hebt dan is het logisch dat mensen niet allemaal enthousiast gaan reageren. Ik zou dan ook geen namen meer noemen, dan irriteer je je ook niet.
    Bij onze eerste naam was mijn vader vrij duidelijk dat hij het niet echt een toffe naam vond maar nu hoort het bij onze zoon. De meeste mensen raken er vanzelf aan gewend.

20. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik vind het ook leuk bij elkaar passen!

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina