Welke schrijfwijze

Discussie in 'Babynamen' gestart door Juudje1501, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke schrijfwijze?

1. Frederique

74 stem(men)
    89,2%
  2. Frédérique

6 stem(men)
    7,2%
  3. Frederieke

3 stem(men)
    3,6%
  1. K00

K00 Niet meer actief

Ik vind de naam ook leuk bij de grote zus!

2. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    Dank je wel:) Ik ook!

Onze oudste heet B.abette. Ik vond het wel passen bij elkaar.[/QUOTE]

Voor opgesteld dat ik fréderique een hele mooie naam vind! Ken ik trouwens een meisje die B.abette heet haar zusjes heten anne-michelle en pasceline heel anders maar dacht dat vinden mensen er blijkbaar ook bij passen dus geef het even door

3. meisjemeisje85

meisjemeisje85 Bekend lid

29 apr 2016
    529
    226
    43
    :roflmao:
    Haha tja een jongensnaam lijkt ook wel lastiger ofzo. Hier ook voor een evt tweede meid ook een lijst met opties maar voor een jongen evt 1 maar daar sta ik nog niet helemaal achter:D Maar wij moeten eerst maar is kijken of we weer snel zwanger mogen raken:roflmao:

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Fijn dat jullie iig. uit de uitspraak zijn nu. Weer een stapje dichterbij.

Wil geen roet in het eten gooien maar denk wel dat men in dit geval (met franse spelling dus eindigend op -que) vaker '-ke' zou zeggen op het eind (i.t.t. bij fre-de-riek).
    Al zijn er vast ook zat mensen die de naam linken aan Monique, en dat wordt dan wel weer heel vaak uitgesproken als '-iek' tegenwoordig :rolleyes:

5. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp

Ik denk dat t meevalt hoeveel -ieke wordt uitgesproken. De Frederiques in mijn omgeving (opeens hoor ik die naam heel veel) klinken allemaal ....riek.

Mijn oudste heet B.abette. En dat wordt door iedereen (behalve 1 stiefoma) gelukkig uitgesproken als Babet. (Stiefoma zegt Babette (tuh) en dan ook nog met Rotterdamse "tuh" :rolleyes:)

Maar met zoveel 'gedoe' om een naam, daalt ie weer op mn lijstje hahaha
    Toch nog eens goed over hebben thuis. En wellicht moeite voor niks en wordt het een jongen;)

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina