inderdaad dubbel T - maar ik twijfelde wel even.. Zeker klasgenoten kan ik me voorstellen dat die het vaak fout gaan schrijven. En later mogelijk ook mensen.. Die T is een dingetje. Dus ik denk dat je dat sowieso gaat hebben met die naam 'Matthias, met dubbel T h'
Wanneer je Mathias schrijft komt het op mij over alsof je maa-tie-(j)as moet zeggen (ipv. mah-...). Maar das allicht een persoonlijke crux. Ik ken een Matthias maar op de één of andere manier spreekt de één het anders uit dan de ander. De één legt de klemtoon op 'tie' (dus Mah-TIE-(j)as), terwijl de ander de klemtoon op 'Mah' legt (dus MAH-tie-(j)as). Voor mij persoonlijk voelt het dan logischer als je bij Mathias Mah-TIE-(j)as zegt en bij Matthias MAT-tie-(j)as.
Ik hou van simpel, dus zou voor Mathias kiezen. En als ik die naam zie zeg ik ook altijd Maatias. Met die 2 t zou ik t denk ik als mat-tias uit spreken en dat klinkt voor mij dan weer raar, omdat een woord na een t dan eindigt voor mijn gevoel. Geldt voor mij het zelfde als bij Mathijs. Zou ik ook nooit met 2 t schrijven.