Hoi allemaal, Over een aantal maanden zullen wij een jongen op de wereld verwelkomen! Nu waren we er al uit voor een meisje, maar een jongensnaam vinden we toch lastiger. Namen waar we bij stil hebben gestaan, maar niet gaan geven (omdat iemand in de directe omgeving al zo heet of omdat manlief er niet achter stond): - Sepp - Jace - Noud - Brent - Lucas We neigen naar een korte, stoere naam. Nu staan de opties Finn en Dex open. Finn: erg mooie naam. Misschien te populair, maar het is voor ons een van de weinige namen die helemaal niet in onze omgeving voorkomt en voor ons dus helemaal nieuw is (pluspunt). Dex: hetzelfde als hierboven. Alleen twijfel ik hierbij omdat het nogal makkelijk te rijmen is.. Waar zouden jullie voor kiezen?
Finn is hier heel 13 in een dozijn. Dex kennen we er ook al een aantal van. Maar vind dat geen mooie naam. En op Finn ben ik ook wel uitgekeken eerlijk gezegd. Wil je dicht in de buurt blijven van deze namen, dan vind ik vooral Tex heel erg stoer en leuk en anders Flynn. In dezelfde lijn als wat jullie mooi vinden: Dax Senn Sef Jaxx Brend Bernt Luca
Uit je lijstje vind ik Sepp het leukst. Finn ken ik inmiddels wel, op Dex gestemd dus. Op Google zie ik dat er een Nederlandse familiefilm Finn uit 2013 is met een Mels in de hoofdrol. Mels vind ik leuker dan Finn en Dex.
Bedankt voor jullie input! Sepp is inderdaad leuk (en had anders een goede optie geweest), maar dat is dus een naam die hier erg veel voorkomt. Ook in de directe (familie)kring. Senn lijkt daar teveel op imo. Mels is voor mij een hele nieuwe, die ben ik nog nergens tegengekomen, leuke suggestie. We willen ook een naam wat niet constant overal gespeld moet worden, dus dan valt Jaxx af. Ik had niet verwacht dat het met zoveel keuzes nog zo ingewikkeld zou worden, haha.
Van deze twee zeker Finn. Ik kan niet wennen aan de naam Dex… Maar Lucas vind ik de mooiste naam van het lijstje!
Ik vind het allebei leuke namen en als ze weinig in je omgeving gebruikt zijn, waarom niet?! In de klas van mijn zoontje komen beide namen niet voor, wel zijn eigen naam 2x terwijl die naam niet vaak wordt gegeven. Ik stuur nog een PB met andere suggesties.
Ik vind Finn dan het leukste van de twee. Dex vind ik zo'n 14 in een dozijn naam. Wat vind je van Ben of Lev?
Finn vind ik de leukste van de twee. Ken overigens wel een paar Finnen, maar niet dat je erover struikelt. Dex vind ik echt niet mooi en ik zie hem hier in allerlei variaties Dex, dax, mex, Tex, max, jax, al dan niet met dubbel Xx. Deks en maks heb ik ook al gezien