Sinds kort ben ik begonnen met koffie drinken. Vroeger vond ik het niet echt lekker maar sinds ik zelf bonen maal, maak ik vaker een bakje koffie voor mezelf. Nu hebben wij alleen een gewone koffiezetapparaat maar ik ben al een poosje aan het zoeken voor een apparaat die makkelijk een kopje koffie zet. Eigenlijk zoek ik geen hele uitgebreid iets en kom ik volgens mij op een senseo apparaat uit. Waar moet het aan voldoen: - Een bakje koffie zetten met koffiepadhouder waar je zelf je gemalen koffie in kunt doen. Heet dat een koffieduck? Op de grote blauwe bol website staan veel soorten. Welke padhouder is dan een aanrader? - Er moet een ruime mok/glas onder passen. Het liefst 2 tegelijk. - Het zou mooi zijn als er een crema functie op zit maar dat is niet perse nodig. Of krijg je geen crème laagje op de koffie als je zelfgemalen bonen gebruikt? Ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen
Mag “geen Senseo” ook? Het is qua smaak niet te vergelijken met verse bonen, dus als je dat nu aan die smaak gewend bent, weet ik niet of je gelukkig wordt van Senseo koffie. Er gaat wat mij betreft niets boven een goed espresso/bonen apparaat (wat ook niet ingewikkeld hoeft t zijn), maar misschien is een Dolce Gusto apparaat dan een lekkerder alternatief dan Senseo voor je? Voldoet in principe aan al je eisen, behalve dan dat het werkt met koffiecups ipv -pads.
Ik zou heeeeeel ver blijven van Senseo maar toch meer neigen naar een dolce gusto of nespresso dat is toch net wel iets lekkerder. Senseo staat heel ver af van vers gemalen koffie
Dat begrijp ik. Vandaar dat ik dacht om zelfgemalen koffie in zo'n herbruikbare koffiepadhouder te doen. Dan krijg je toch de smaak van vers gemalen koffie? Dus ik gebruik dan geen kant en klare pads uit de winkel.
Gaat het niet lekker worden om zelfgemalen bonen in zo'n herbruikbare padhouder te doen? Ik ben dus niet van plan om pads uit de winkel te halen.
Ik heb dat even gegoogled, dat zelf koffiepads vullen of zo’n koffieduck, maar dat levert toch net zo veel gedoe op? Je moet dan iets vullen en weer leeggooien en dan weer schoonmaken. Dat is niet veel anders als een gewoon koffiezetapparaat. Dat zou voor mij weinig meer waarde hebben mbt gemak. Als het om gemak gaat zou ik dan eerder een nespresso erbij doen.
Ik zweet bij mij bonenmachine vol automaat dus op 2 knopjes drukken en koffie losse opschuimer erbij en klaar
Niet je vraag maar ik zou voor een Nespresso gaan dan. Prima koffie, wel wat duurder maar als je niet veel koffie drinkt is dat helemaal prima. Zelf heb ik een volautomaat.
Ik zou alles kopen behalve een Senseo. Wat een slootwater is dat... Dan kun je nog beter ouderwets opgieten met een filter als je geen bonenmachine wil kopen, of een percolator. Ik ben heel blij met onze bonenmachine. Alscik ergens op visite ben en Senseo koffie aangeboden krijg dan sla ik over.
Dit. Al hebben wij geen bonen machine (dat doen we als deze het opgeeft)maar een dolce gusto en een filter koffiezetapparaat. Senseo zou ik niet voor kiezen ook niet met het zelf vullen van pads eigenlijk. Dan is het minder gedoe om een bonenmachine te hebben lijkt mij.