Ik baal: De tuin van de vorige bewoners vonden we niet zo heel mooi meer. Er had een speelhuisje in gestaan (die ze uiteraard hebben meegenomen met de verhuizing), al wat daar overbleef was een stuk zand met stukken beton erin. Er lag nog een stukje verdord gras en wat tegels die er niet mooi meer uitzagen en wat planten (wij hebben geen groene vingers haha). Dus besloten we vorig zomer toen ik nog zwanger van Zoë was om onze tuin vol te gooien met tegels. We dachten lekker makkelijk als Zoë straks gaat lopen en fietsen in de tuin. Nu heb ik eigenlijk best wel een beetje boel veel spijt! Ik mis toch een stukje gras voor Zoë. Maar om nou 1100 euro aan tegels er zo maar weer uit te halen wordt ook een beetje te gek. Hebben jullie wat inspiratie voor mij? Dus met andere woorden : show je tuin! (kon niet zo gauw een topic meer hier over vinden, als die er wel is, is het daar vrij stil denk ik, dus vandaar maar een soort van nieuwe )
Misschien iets van een grote grasmat neerleggen? Misschien niet het allermooiste maar heb je tenminste wel een wat zachtere ondergrond waar ze lekker kan spelen.
Ik zou ook een deel van de tegels eruit halen (en bewaren, zodat je ze er altijd weer in kunt leggen!) en een stuk gras zaaien/leggen. Wij hebben zelf geen gras, wat ook lastig is in onze tuin. Als hij op de grond wil spelen, leg ik vaak een groot kleed neer, zodat hij niet op de houten veranda of stoeptegels hoeft te zitten.
Toen wij hier vorig jaar zijn komen wonen zag de tuin er ook niet uit! Lelijke tegels (lelijk gelegt! ) en een stuk lelijk gras, en een verrot tuin-huisje! Nu hebben we 2 weken geleden iemand laten komen om een offerte te maken om de tuin op te knappen... Dat houdt in: Een groot terras, groot breed pad die loopt tot achter in de tuin, daar komt ook weer terras (we hebben achter in de tuin alleen maar schaduw dus wel fijn met weer zoals vandaag! ) daar komt een tuinhuis en we krijgen 'nieuw gras' van ongeveer 30m2 zodat als onze kleine er is en kan lopen (al duurt dat nog even haha) we nog wel een lekker stukje gras voor hem/haar hebben! Ohja, we laten alle planten etc wat nu in de grond zit eruit halen, ziet er ook allemaal niet uit, we krijgen grote langwerpige 'bloempotten' die we kunnen vullen met wat we willen! Succes ermee!
Tja, ik houd van kunstgras. Ziet er mooi en netjes uit. Kinderen kunnen altijd buiten spelen zonder vies te worden. Kost geen drol. Even kijken of ik een foto heb van ons mini tuintje. ( achter dan want voor hebben we een grote tuin, onhandig.....)
Je kunt ook zo'n mooi fel gekleurd buiten carpet neerleggen. Dat gaan wij iig doen. (foto is niet mijn tuin hoor)
Ja heb ik ook al aan zitten denken, aan kunstgras. Zou ik die dan gewoon boven op de tegels leggen of er wel tegels uithalen?
Goh ja dat heeft ook wel wat! Alleen een nadeel als het regent wordt zo'n ding natuurlijk heel vies en om hem nou constant naar binnen te halen. Of zou jij hem gewoon laten liggen?
kan allebei. Bij het vorige huis hebben we het over de tegels gelegd. Nu moesten de tegels er wel uit en ligt het op zand. Hier hebben we het gekocht. Hele goede winkel. Kunstgrasvoordeel - Home, Soorten, Aanleg, Aanbiedingen, Contact Heeft ook couponnen. Wij hebben luxe gras voor nog geen 60 euro. Dat lag nog in een stuk van 5 bij 5.
Ja hoor kan gewoon buiten blijven. Het is gemaakt van een soort kunstgras. Alleen dan in een leuke kleur
Is dat de hockey de luxe die jullie hebben? Want dan hebben jullie het wel heel goedkoop of niet? Want die is 10 euro m2.