Ik kreeg het goed nieuws dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb deze zwangerschap. Dit is met de uitgebreide test getest op 18 weken. De gynaecoloog zei tijdens de consultatie dat ik geen diabetes heb maar dat we dit ,nog moeten bijven opvolgen of dit zo blijft. Nu ben ik aan het denken, kan dat wel, dat dat ineens terug opkomt of later in de zwangerschap? Testen ze daar dan een tweede keer op? Ik vind het zo raar ik dacht eens het vastgesteld wordt er niet verder naar wordt gezien? IK ben zo aan het hopen om niet ingeleid te hoeven worden...
Volgens mij bouwen je hormonen die insulineresistentie veroorzaken verder op tot en met week 35 dus ik zou het wel in de gaten houden elke zoveel weken even een kleine test
Ja dat kan volgens mij nog komen. ik heb zwangerschapsdiabetes gehad en mij is toen verteld dat door de veranderingen van de hormonen de diabetes ook kan veranderen. Elke zoveel weken veranderen de hormonen en kan de suiker dus ook veranderen.
Bij mijn verloskundige testen ze rond 27 a 30 weken een tweede keer voor zwangerschapsdiabetes. Heb van de week net mijn bloed weer mogen laten aftappen.