hoi meiden ik zit met een groot dillemma ik ben werkzaam in de zorg nu nog als oproepkracht maar ik kan een contract krijgen voor een jaar met de uren die ik nu al werk(16 uur )per 1 feb dat is maandag avond,donderdag overdag en vrijdag avond! nou is het zo dat ik nu me beschikbaarheid moet doorgeven voor die maand er op! als ik straks vaste contract uren ga krijgen betekent dat ik weer verplicht ben om weekenden te draaien feestdagen te werken en rekening moet houden met vakantie dat alles hoef ik nu dus niet en per januari gaat mijn man meer werken zodat ik minder kan werken wil graag de maandag avond en vrijdag avond eraf zodat ik alleen donderdag overdag nog werk liefst zou ik helemaal stoppen met werken maar dat gaat niet jammer genoeg maar als ik dus dat contract met vaste uren ga nemen betekent dat ik straks dus weer moet mededelen dat ik minder wil gaan werken vind ik ook weer zo onterecht eerst help ik ze uit de brand met me 16 uur dat ik werk en dan zou ik weer minder willen werken daarbij is het voor mij heel moeilijk om voor maandag middag vanaf half4 tot dat mijn man thuis komt om oppas te regelen zo ook voor de vrijdag avond omdat mijn man op de vrachtwagen zit en dus soms rond 9en pas thuis is mijn sm past altijd op donderdag op en wil alleen die dag houden mijn s.zjes de 1 die werkt en de ander zit op school mijn moeder komt tijdelijk nu op de vrijdag naar mij toe maar dat is dus tijdelijk omdat ik dus vertelt heb wat we van plan zijn maarja de leidinggevende van waar ik op dit moment zit heeft zoveel moeite gedaan voor mij maar als ik er nu gewoon over na denk zegt mijn gevoel jess niet doen lekker bij het flexbureau blijven en je eigen beschikbaarheid doorgeven en dus weinig verplichtingen met feestdagen weekenden enzz,,
Het lijkt me duidelijk. De enige reden die je aangeeft waarom je het wel zou doen is om je leidinggevende een plezier te doen. Verder lees ik alleen maar bezwaren. Niet doen dus!
dat is ook zo maarja ik snap ook van me zelf niet hoe blij ik donderdag er over was hoe blij ik er nu niet mee ben ik heb het er hele weekend over gehad en vanochtend ook besloten met manlief dat verhuizen er sowieso nu echt niet in zit nu de hypotheekverstrekkers moeilijk doen en aan de ene kant is vastigheid ook wel beter maar die verplichtingen er om heen daar heb ik echt geen zin meer in nu was het dus zo ze vroegen aan mij of ik met kerst iets voor ze kon betekenen of oud en nieuw werk dus alleen oudjaasravond 4 uurtjes omdat ik zelf heb aangegeven dat het kon en straks komen de andere feestdagen er ook weer aan en als ik dan een weekendje weg wil wil ik gewoon zo weg komen zonder het eerst te hoeven aan vragen enzz,,
Klinkt mij als een luxeprobleem. Als je vastigheid wilt, neem je die baan aan. Daar zit dan wel aan vast dat je 16 uur per week beschikbaar moet zijn. Zoveel is dat nou ook weer niet. Ik werkte altijd 32-40 uur en tja dan moet je daar gewoon omheen plannen. Met 16 uur heb je nou ook weer niet dat je constant hele weekenden moet werken..
om het weekend 1 heel weekend werken maar het gaat erom dat mijn man straks weekenden gaat draaien en we dan dus weer 1 dag extra oppas moeten regelen wat dus bij ons al moeilijk gaat
En dat weekend moet je nu ook al steeds werken? Das best veel vind ik, om het weekend. Dan zou ik het denk ik ook niet hebben gedaan, als je man ook weekenden werkt.
nee nu niet omdat ze me steeds in het weekend genoeg stonden maar ik ga straks dus (als ik het doe naar een andere afdeling) en ze zei dat ik dan daar om het weekend het weekend moet werken en aangezien mijn man meer uren kan maken en dus meer oplevert dan doe ik het liever niet en daarbij zou het dus maar om een paar maanden zijn om te kijken hoe het financieel gaat en als dat goed gaat gaan die 2 avonden eraf en ik dan weer om een contractvermindering moet vragen en ik dat ook niet fair vind en dus denk ik liever blijf zitten hoe ik nu zit zonder enige verplichtingen want op die andere afdeling was al 99 % zeker dat ik mijn zomer vakantie niet zou krijgen en daar heb ik ook geen zin in wil gewoon op vakantie gaan wanneer ik wil en als mijn kindjes straks naar school gaan dat ik dus in de vakantie's dus meer thuis ben dan werken snappie