Hoi, Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat de grove motoriek (lopen) van mn dochter niet echt goed is. Nogal lomp zeg maar. Ze valt snel als we buiten aan het wandelen zijn en als ze rent doet ze dat een beetje stijfjes.. Nu zei iemand van de peuterspeelzaal pas dat je daarvoor naar de fysio kan gaan, een paar behandelingen zou al helpen. Hebben jullie daar ervaring mee? Zou het voor mn dochtertje wel prettig vinden als ze zich wat soepeler kan voortbewegen zeg maar.. Het is ook weer niet zo dat ze er enorm hinder van ondervind, ze speelt gewoon en is ook gewoon lekker actief. Weet dus niet zo goed wat wijsheid is.. Hoor graag tips/advies! Bedankt alvast Groetjes!
Wij zijn net weer gestart met fysio. Ik had al vaak op t cb aangegeven dat ze raar liep. Bij het laatste bezoek zag de arts nog steeds niks, maar na mijn verhaal (bij t rennen altijd vallen, niet ver kunnenn lopen, nog niet kunnen fietsen) verwees ze me toch door. (zo'n verwijzing heb je niet nodig hoor). We liepen de eerste keer bij de fysio nog in de gang en de fysio benoemde precies wat ik allang riep. Nu zijn we bezig om te kijken waar het vandaan komt en trainen we om isab zo goed mogelijk te helpen. Dus, bij twijfel: gewoon even langs de kinderfysio.
ze zijn geweldig! als pasgeboren baby moesten wij, maar met 1,5 jaar oud hebben we ook een keer controle gehad, ze wist meteen waarom mijn zoontje vaak viel als hij snel ging lopen. hij had zwakkere buikspieren. remedie was: naar strand gaan en met blote voeten op t zand lopen. dat maakte meteen enorm verschil. ik zou gaan! ze kunnen fietsen wanneer ze op een voet kunnen staan. als het kind wel op een voet kan staan maar nog niet kan fietsen moet wel even laten checken door fysio.
Robyn d'r grove motoriek is ook niet zo heel goed. Ze is gewoon een beetje een stijve hark. Op het kdv kregen we dat ook te horen toen ze net op de peutergroep zat. Nu 1,5 jaar later gaat het al stukken beter maar ze is en blijft een beetje een stijve hark. Tja dat zijn mijn zus en ik ook dus het zit ook wel in de familie. Vallen met rennen gebeurt niet zo heel vaak, maar het gaat heel lomp. Als ik andere kinderen zie rennen (ze zit op voetbal dus dan kan je goed vergelijken met leeftijdsgenootjes) dan zie ik wel duidelijk verschil. Maar ik vind het nog steeds niet zo zorgwekkend dat ik naar de fysio gaat. Ze ondervind er zelf geen last van.
Die kende ik nog niet... Onze dochter kan al een hele tijd op 1 voet staan, ze haalt dan de gekste toeren uit. Maar fietsen niet hoor, dat interessert haar helemaal niks..
Haha.. Ja, das waar. Ze heeft dan ook helemaal geen geduld. Dus als ze het een keer 'probeert' en het lukt niet binnen 2 tellen is ze het alweer beu..
Onze dochter is ook zo'n stijve. En ook nog eens lomp en onhandig. Ik zat ook aan fysio te denken, maar nu ze op school zit en ze 2x per week gym heeft gaat het al veel beter! Ze rent nog steeds niet zo hard als haar leeftijdsgenootjes maar ze valt in ieder geval niet zo veel meer. En fietsen kon ze wel al vanaf 3.5 zonder zijwieltjes dus dat heeft niks met stijfheid ofzo te maken bij haar. Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd een keer langs gaan toch?