Binnenkort wil ik graag een herfstkrans gaan maken. Met dennenappels, eikeltjes zoiets.. weet iemand op wat voor soort krans ik dat kan doen? En met welk materiaal ik het goed vast kan maken? Op internet vind ik niet erg veel tips..
Je kunt eigelijk op alle harde materiaal wel wat leuks maken met een lijmpistool. Je kun bijvoorbeeld oase of iets steviger materiaal omwikkelen met een oude fietsband en dan daar dingen in prikken met sateprikkers of krammetjes.
Met een lijmpistool, grote krammen en wikkeldraad kan je dennenappels etc vastzetten. Eerst de krans in zijn geheel bedekken met mos (krammen) blad (lijmen) oid. Daarna versieren. Het beste is een krans van stroo te gebruiken. Kan je allemaal kopen bij het tuincentrum of wellicht action, wibra oid.
Als je bijvoorbeeld oase gebruikt (bij voorkeur nat) dan kun je ook heel goed hortensiastukjes daarin drukken. Helemaal vol ziet dat er heel gaaf uit. Ik heb er nu een stukje op tafel staan al ruim 2 weken en die ziet er nog prachtig uit.
Als je met dat soort materialen wilt werken dan zou ik een strokrans gebruiken.. Ik werk zelf altijd met krammetjes, binddraad en een lijmpistool.. Wat je ook kunt gebruiken zijn cocktailprikkers, deze bijv, in een eikeltje (haha rare omschrijving) steken en dan in de krans, zo kan dat ook met bijv. kastanjes..
Daar heb ik ze nog nooit gezien.. Kun je wel bij een tuincentrum krijgen.. De Action heeft de strokransen ook niet altijd in het assortiment, geen idee of ze die nu hebben, ben al een tijdje niet geweest..