‘Anoniem’ blokkeren op iPhone

Discussion in 'De lounge' started by Riverdale87, Jun 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds een week word ik dagelijks op vaste tijden gebeld door een anoniem nummer. Als ik opneem hoor ik een soort klik, alsof er een bandje gaat lopen, dan hoor ik niks of een computer stem. Ik neem deze telefoontjes niet meer op uiteraard maar ze bellen nu 3x per dag en ik word er gek van.
    Kan ik dit blokkeren? Via Google word ik er niet wijs uit en ik ben nogal een digi kneus ;)

2. Lilium

Lilium Niet meer actief

Misschien is het handig om de nummers via je provider te achterhalen. Er staat me van bij dat als je de exacte datum en tijd kunt aangeven, dat zij dat specifieke anonieme nummer kunnen blokkeren.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,718
    113
    Alle anonieme nummers negeren of blokkeren moet je niet doen. Dan ben je onbereikbaar voor instanties. We hebben vanuit het ziekenhuis weleens iemand met een onverwachte sterk afwijkende labuitslag, die snel terug moest komen, door de politie moeten laten ophalen. Want hij nam anonieme telefoontjes niet op.

4. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Ik ga morgen de provider inderdaad maar bellen! Slim, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken :)

Je hebt gelijk... Het ziekenhuis had ik niet aan gedacht. Toch maar niet doen inderdaad.

5. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Het zou kunnen dat je wordt gebeld door een telemarketing bureau. Die schijnen via de computer verschillende nummers te bellen en de persoon die het eerst opneemt krijgt het gesprek. Ben jij dat niet dan hoor je inderdaad niks. Mega irritant.

RoIn likes this.
  6. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Behoorlijk irritant inderdaad. Ik ga zo de provider bellen of ze iets kunnen doen.

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Kijk eens naar de mr. Number app.
    Die gebruik ik voor de bekende spamnummers, zit database van spam telefoontjes achter die al automatisch geblokt worden en je kunt zelf nummers op je blok lijst zetten. Hier kan je dan ook melding van maken. Zal even foto maken zo.

Anoniem kan je naar je voicemail doorsturen. Je krijgt een melding als er iets geblokt is.

Edit: dit is bijvoorbeeld wat anderen over een nummer dat ik geblokt heb, hebben geschreven.

View attachment 575958

8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Fijne app maar ik kan geen anonieme telefoontjes daar in zetten

9. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

View attachment 575961

10. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
  11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

En nooit te oud om te leren toch?

12. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Dit is het hoor. Ik herken precies wat je zegt. Ik hang al op bij de klik.

13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Oh ik wou dit topic ook al openen, mijn vriend wordt zo vaak anoniem gebeld! Echt irritant. Ik heb android en kon het wel makkelijk blokkeren bij mij. Als het ziekenhuis me belt zie ik gewoon een nummer hoor, instanties bellen me ook nooit anoniem, dus lijkt me geen probleem? Ik heb ivm MMM regelmatig telefonisch contact met het ziekenhuis.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier belde het zkh ook niet anoniem, tot nu toe zijn anonieme bellers gewoon altijd van die oplichterij-dingen die zeggen dat ik een virus op m’n pc heb enzo. Dus anoniem neem ik niet meer op; wel heb ik voicemail ingesteld, áls het toch iets belangrijks is, hoop ik dat iemand die even inspreekt en z’n nummer achter laat.

Share This Page