Extreem droge handen

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 11 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb sowieso al geen makkelijke huid, maar vanwege mn werk moet ik ook nog eens 100 keer op een dag mn handen wassen.
    Mijn handen worden er helemaal rood en schilferig van en het doet ook zeer. Nu heb ik gister om te testen mijn handen voor ik ging slapen helemaal ingesmeerd met vaseline en dat was echt een verschil vanochtend.
    Maar voor overdag is dat geen optie. Ook de vaseline cetamocrogol is niet echt handig als handcreme als ik met de kinderen in de weer ben.

Wie heeft een goede tip voor een handcreme waar je gewoon nog alles mee kan doen?

2. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Bij ons is het enige wat werkt....working hands (groene pot) ..te koop bij Etos
    Is wel prijzig..geloof 10 euro voor een potje,maar wij hebben het er graag voor over:D

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wellicht dat de apotheek een andere mix heeft met vaseline?? vaseline cetamocrogol smeert niet zo lekker op je handjes stroef is dat.

4. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Die van rituals! Wel die handbalm! Ik heb de roze variant ayvureda ofzo.

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Welke zeep gebruik je? Toen ik wisselde naar de detol schuim die zacht voor de handen zou zijn werd het bij mij al beter.

Bijgevoegde bestanden:

6. tuc

tuc Niet meer actief

Zeepvrije wasgel voor baby's:)

Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    De weleda handcrème amandel, echt heeeel erg fijn! Ben zelf ook heel lang op zoek geweest, ook heel droge (eczeem) handen, deze trekt super snel in en is heel zacht.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man zit ook uren per dag met zn klauwen in het water en krijgt daar ook best lelijke handen van.

Hij gebruikt de ambachtscreme, die je bij de bouwmarkt enzo haalt?
    Deze; https://www.ambachtscreme.nl

Dit helpt hem mega goed, ik gebruik hem soms ook en kan hem met mn eczeem goed hebben.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En als je daar nou eens iets anders voor probeerd?

Toen J net geboren was waste ik mn handen ook mega vaak, na een paar dagen waren ze helemaal kapot. Tot ik mn blok marseille zeep pakte (of een olijfzeep helpt ook) sindsdien kan ik wassen zoveel ik wil, maar worden mn handen zelden nog schraal enzo.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan ik zeker proberen. Ik pak expres zeepvrije wasgel omdat ik dacht dat dat de minste schade gaf.
    Maar olijfzeep is ook een goeie.

Bubblez vindt dit leuk.
  11. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    De ecover handzeep werkt voor mij goed en ik probeer erna snel weer handcrème te gebruiken, en ik gebruik handschoenen voor schoonmaken en afwassen :)

Deel Deze Pagina