Scheef nekje na voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ons meisje heeft altijd een voorkeurshouding gehad, met optijd fysio en goede oefeningetjes is een helm niet nodig geweest gelukkig. Als ze alleen kon zitten moest ik nog een keer terug bellen en keek hij een keer naar haar nekje, sommige kindjes hebben een knikje vertelde hij dat komt door de voorkeurshouding omdat die spier dan iets korter is gebleven.
    Je raadt het al, dat heeft ze dus maar heeeeeeel minimaal, hebben nu oefeningen gekregen en met 2 maanden moet het wel over zijn vertelde de fysio, maar dat oefenen is zo verdomde lastig met haar ze beweegt alle kanten op en hou die maar eens tegen ;)
    Ze draait haar hoofdje wel alle kanten uit net als uil :D zelf zie ik het niet zo maar goed.
    Zijn er toevallig mama's van kindjes die dit ook hebben/gehad?

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Yes hier ook exact hetzelfde gehad met zo n 6/7 mnd! Dat rekken lukte hier bijna nooit, was een drama. Toen ze ging kruipen en staan is het helemaal verdwenen! Denk dat dat bij jullie vast ook zo zal gaan aangezien het ook maar minimaal is. Succes!

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Jennifer bedankt voor je bericht!
    Ja dat rekken is een drama niet te doen eigenlijk. Ze kan haar hoofdje gewoon recht houden bijna niemand valt het op ook of ik moet vragen if ze iets aan haar nekje zien dan nog zijn er mensen die het niet zien....hoop ook dat het 'vanzelf' weer goed komt als ze gaat kruipen en lopen de fysio had het toen eens over operatie......
    Hoe 'erg' was het bij jullie? En ging vanzelf weg dus?

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ja vreselijk overdreven vind ik sommige fysio's! Ze hadden het bij mij over later met een scheve nek lopen als het niet verholpen werd. Ik moet je eerlijk bekennen, dat rekken heb ik bijna nooit gedaan en altijd gaven elke keer complimenten over de verbetering haha!

Ze spraken ook direct om onder andere die reden over een zeer lichte motorische achterstand, omdat ze nog niet kroop. Nu is ze 10 mnd en kruipt ze, staat ze los, en zet ze stapjes aan de hand. Dat nekje is echt volledig recht en ik ben ook uitbehandeld bij de fysio. Achteraf gezien vond ik de fysio amper een meerwaarde hebben. Heb er vertrouwen in, als het zo weinig opvalt zal het vast en zeker als sneeuw voor de zon verdwijnen dalijk!

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier nu al oefeningen gekregen voor zijn nek ivm voorkeur.
    Siem zit nog niet stabiel, pas 4 mnd, maar soms zIt ie tegen ons aan, vindt ie ook fijn. En dan moet ik links en rechts hem bewegen. En als hij naar links leunt zwaait zijn hoofd door. Voorkeurskant. Als ie naar rechts hangt dan houdt ie zijn hoofdje netjes terug naarlinks...

Ben echt blij dat fysio daar nu al naar gekeken heeft

6. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    #6 Ranu, 29 aug 2013
    Laatst bewerkt: 29 aug 2013
    Mijn zoontje had ook een sterke voorkeurshouding. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook alleen de eerste paar weken veel heb geoefend met hem en zag heel snel verbetering. De weken daarna heb ik niet zoveel met hem kunnen oefenen omdat ik daar niet echt aan toe kwam, maar toch zag ik elke week verbetering in zijn houding. De laatste keer dat de fysio langskwam, zei ze ook dat het zo goed als weg was en heeft dossier gesloten. Hij heeft nog wel een hele lichte knik naar rechts als hij op zijn rug ligt volgens haar (ik zie het eerlijk gezegd niet), maar met goed en veel oefenen, moet dat na drie/vier maanden helemaal weg zijn.
    Achteraf heb ik ook zoiets van of de fysio echt nodig was geweest. Het lijkt gewoon uit zichzelf weg te trekken en vooral hij nu zelf ook wat meer beweeglijker wordt. Maar neem toch de zekere voor de onzeker en probeer wel zoveel mogelijk nog met hem te oefenen.

Deel Deze Pagina