Hallo lezers! Ik heb een vraag mijn dochtertje is een echte flinkerd geboren met 4 kg en nu bij bijna 5 maanden 7,8 kg. Volgens cb prima in lijn. Ik ben met 4 maand al begonnen met wat rijstebloem door de laatste fles en daarna hapjes. Nu eet zij 4 flessen a 180 en 1 potje fruit en 1 potje groente. Ik vraag mij af wanneer moet er dan weer een fles vanaf? Of hoeft dat niet? Wie kan mij vertellen hoe het verder verloopt? Schema nu is: 8 uur fles 180, 11 uur fruithap, 13 uur fles 180, 15 uur fles 180, 17 uur groentenhap en 19 uur fles 180 + 3 schepjes rrijstebloem. Missen jullie info vraag maar raak.
Volgens mij heeft ze de melk nu gewoon nog nodig. Ik heb het in ieder geval ook zo gedaan als jij nu doet. Op een gegeven moment begon hij melk te laten staan (met 6mnd ong) en keer hij ook grotere porties en nu zit ik op 3 flesjes. Sochtends tussen 7/8 fles of bordje met pap (210) 10 uur fruit en sap, rond 12 brood en kleinere flesje (150) rond 3/4 uur groente, en om 6/7 flesje 180 met lepeltje pap. Hij vind t prima zo, voor ik met hapjes begon (4mnd) kreeg hij nog 6 flesjes van 180 kinderarts vond t prima. Dus gewoon je gevoel volgen en kijken naar zijn behoefte. Ps mijn zoontje is nu met 8,5 mnd 75cm en 9400 gram.
Je hebt wel een strak schema hoor!! Met iedere 2uur een fles of een potje/hapje. Melk is zeker t/m 9 maanden hoofdvoeding en tot 6 maanden mag je geen melk vervangen voor hapjes. Maar met het risico op commentaar: is 4x210/7 misschien beter? Dan zit het niet zo dicht op elkaar.
Meelezer Hoe bedoel je dat? Ik heb nu toch ook maar 4 flessen? Ik beschouw niets als commentaar maar info hihi kies zelf wel uit wat ik eruit pik
Tot 6 maanden mag bijvoeding nog geen fles vervangen Dus voor nu doe je het prima en dan merk je vanzelf wel wanneer je aangeeft dat je kindje minder wil Dit kan zijn als je kindje smiddags een boterham gaat krijgen Maar het kan ook dat je kindje gewoon tot 7/8 maanden 4 flessen wil Eigenlijk gewoon naar je kindje kijken dus
Hier hebben bij het cb gezegd met zeven maand drie flessen met een jaar 2 flessen dus voorlopig nog lekker zo laten