welke siroop bevat minder suiker?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door celia82, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier roosvicee maar eigenlijk ben ik nog zoekende. Zoontje krijgt het nog niet zo lang en hooguit 1 beker op weekenddagen. Tot nu toe vind hij elke lekker (hij drinkt dan ineens z'n beker in een teug leeg haha) maar ik weet niet zo goed wat je nu het "beste" kan geven. Diksap? Roosvicee? Siroop met stevia? Volg dus!

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier roosvicee maar eigenlijk ben ik nog zoekende. Zoontje krijgt het nog niet zo lang en hooguit 1 beker op weekenddagen. Tot nu toe vind hij elke lekker (hij drinkt dan ineens z'n beker in een teug leeg haha) maar ik weet niet zo goed wat je nu het "beste" kan geven. Diksap? Roosvicee? Siroop met stevia? Volg dus!

Aan mezelf heb ik niks ik houd niet van siropen

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het beste is (bio)diksap aangezien daar geen toegevoegde troep in zit, alleen natuurlijke fruitsuikers. Mijn kinderen vonden die van AH altijd wel ok.

Aspartaam moet je niet doen, is kankerverwekkend.

Verreweg het gezondste is een grote kan water aanmaken met verse schijfjes citroen en munt. Iedereen vindt dat hier heerlijk.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij hebben roosvice dixsap voor de jongste en van la reine (jumbo) twee smaken.

Hier drinken ze het weinig en sterk verdunt dus ik maak mij er niet zo druk om.

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik geef verdund appelsap. Dus de appelsap ( wel van puur geconcentreerd fruit gemaakt) mengen met water als siroop.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor die ukjes is diksap prima of inderdaad appel of ander sap met heel veel water. Lees vooral ingrediënten (zoetstoffen, conserveermiddelen, hoeveel koolhydraten? ) en vergelijk. In roosvicee zit BV wel suiker maar er zit geloof ik net zoveel kh in als in diksap maar hier drinken ze al een poosje geen diksap meer.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Wij houden het bij diksap.
    Door al die discussie over toegevoegde suikers en ongezonde suiker-vervangers wat mij betreft een redelijk verantwoorde keuze.

Zelf vind ik de goedkoopste limonadesiroop het lekkerst. En die drinkt mijn dochter dan ook graag een slokje mee.

8. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Google maar even op aspertaam

9. Islah

Islah Niet meer actief

Het valt me op dat er steeds alleen over aspartaam wordt gepraat, terwijl bv. cyclamaat juist voor kinderen nog erger kan zijn, dit zit ook vaak in lightfrisdranken.
    Hier wordt over het algemeen alleen water gedronken, af en toe (niet dagelijks) een glas erg verdunde limonade (die met 70% fruit, zal wel iets als roosvicee zijn? Is van de Lidl) of appelsap verdund met water.

10. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Onze kids (oudste bijna 7) drinken vanaf baby af aan enkel maar diksap, ze zijn niets anders gewend, dus vinden het nog prima. Bij de maaltijd mogen ze alleen maar water of melk, als ze iets willen drinken.

Vriendjes blieven het vaak niet (diksap), maar dan he been ze pech, na den beetje aanmoedigen drinken ze het vaak gewoon op.

11. Veera

Veera Niet meer actief

Als je daarop googelt blijkt aspertaam niet wetenschappelijk bewezen kankerverwekkend en zo wel, alleen in enorme hoeveelheden die een mens nooit zal binnenkrijgen. Het is een goedgekeurd veilig zoetstofje.
    Ham zou trouwens ook kankerverwekkend zijn, salami ook, en tomaten.. De zon is ook kankerverwekkend, net als je auto.. Je kunt moeilijk stoppen met eten en leven :p

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kies bewust voor Karvan Cevitam met gewone suiker omdat ik liever niet heb dat de kinderen zoetstoffen binnenkrijgen. Buiten dat vind ik zoetstoffen ook altijd een chemisch nasmaakje hebben, maar dat is persoonlijk, natuurlijk.

Ik mix ook nooit zoals op de fles staat, bij KC staat er op de fles dat je 1 op 7 moet mengen, dan springt het glazuur van je tanden als je het opdrinkt, zo zoet! ;) Op de fles staat dan dat er in die verhouding 18 gr suiker in 200 ml aangemaakte siroop zit... Dat zijn zo'n 5 suikerklontjes? In zo'n ikea plastic beker doe ik een bodempje van nog geen halve cm en dat is meer dan voldoende.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Het klopt hoor dat het maar net is waar je naar zoekt, maar feit is wel dat de zoetstoffen alleen getest en goedgekeurd zijn op volwassenen. Met anders werkende organen en een veeeeeel groter lijf! Een volwassene weegt al gauw 55-80 kilo (of meer natuurlijk) en een kindje van 10-15 kilo drinkt soms wel 3-4 glazen limonade per dag. Als dat allemaal met zoetstoffen is, is dat al zo'n enorme hoeveelheid op dat kleine lijfje dat men nog niet presies weet in welke hoeveelheid het schadelijk is voor die kleine lijfjes en welke gevolgen dit kan hebben. Mijn idee zou dus zijn om de zoetstoffen bij die kleine lijfjes. Beter voorkomen als problemen opzoeken. Want als je gaat kijken "hoeveel aspartaam mag m'n peuter hebben" dan kan je het beter gewoon helemaal voorkomen.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik geef gewone siroop en dat leng ik aan met zoveel water dat het meer water met een smaakje is dan limonade.
    Kennelijk krijgen veel kinderen veel zoetere limonade thuis, want die roepen 'bah, dit is water, geen limonade'.
    Verder drinken ze ook water en thee.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier drinken ze slimpie siroop. Oudste is een heel erg slechte drinker. Drinkt weinig en vind bijna niks lekker dus ik ben al blij dat ze uberhaupt iets lust. Van de 100.000 flessen die we hier geprobeerd hebben is dit de enigste die ze drinkt

16. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Onze dochter drinkt biologische diksap van de bio winkel. Zit helemaal geen toegevoegd suiker in, alleen fruit. Ook geen zoetstoffen.

17. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Aspartaam heeft helaas meer bijwerkingen dan dat het alleen kankerverwekkend zou zijn. Er zijn behoorlijk wat wetenschappelijk onderzoeken die schadelijk effecten melden van het gebruik van aspartaam bij volwassenen, o.a. bij het vormen van bepaalde soort hersencellen. Juist de hersenen van kinderen zijn volop in ontwikkeling! De resultaten spreken elkaar wel vaak tegen, maar voor mij genoeg redenen om mijn kinderen dit niet te geven. Juist omdat het niet bekend is wat het effect op kinderen is. Vergeet daarbij ook de lobby van de voedselindustrie niet om aspartaam als veilig te laten beschouwen. Hier is heel veel geld mee gemoeid!

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    het merk roosvicee. even een voorbeeld. kan zijn dat je deze aan de baby geeft maar drink het zelf ook graag en zit het minste suiker in wat betreft de siropen.

Roosvicee Bosvruchtenmix 500 ml online bestellen | AH.nl

je hebt ook slimpie maar die smaken bijna allemaal hetzelfde ivm geen suiker gebruik maar zoetstoffen zowel natuurlijk als kunstmatige.

Slimpie Framboos siroop light 580 ml online bestellen | AH.nl

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    aspartaam is pas kankerverwekkend bij hoge dosissen. als je een normale hoeveelheid eet of drinkt zoals 2 glazen sap/prik per dag waar dit in zit is hier niets mis mee en krijg je er helemaal niets van.

ben het wel eens met de verse citroen en munt is idd het gezonds en naar mijn idee ook erg lekker.
    ook erg lekker is fruit met wat water in de blender gooien en dat opdrinken.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dat is onderzocht op volwassenen, dat zegt niets over wat de gevolgen zijn op de nog groeiende, veel kleinere kinder lijfjes!

Deel Deze Pagina