Kun je dat maken??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kimmy83, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy83

Kimmy83 Lid

27 jun 2007
    92
    0
    0
    Voor onze derde zijn we op zoek naar een leuke naam.
    Bij onze tweede meid hadden we twee namen; tess en silke. Het is tess geworden en dat past ook perfect bij haar.
    Silke zouden we willen gebruiken voor onze derde, maar een neef van mijn man heeft in oktober zijn pasgeboren kindje verloren met precies die naam. Ook wil het nog zo zijn dat zij dezelfde achternamen hebben.

Kun je dat maken om je kind ook silke te noemen terwijl hun kind nog maar zo kort geleden overleden is????

2. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Lastig. Ik zou het persoonlijk niet doen.
    Misschien ook afhankelijk van hoe close jullie met neef zijn?

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou het niet doen, maar sowieso niet zonder overleg met de ouders van het meisje..

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het zal wel gevoelig worden. Iedereen herinnert zich in het begin natuurlijk het verloren dochtertje...
    Misschien moet je het vragen aan die neef? Misschien voelen ze zich wel vereerd? En heel mooi?

5. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Inderdaad lastig! Misschien kun je voorzichtig vragen wat je neef ervan vindt? Misschien vindt hij het wel erg leuk en misschien ook niet, maar dan weet je het wel.

Ik persoonlijk zou het denk ik niet zo leuk vinden. Dit omdat er dan toch vaker wat naar boven komt als je dat kindje ziet en haar naam weer hoort, maar goed als het kindje een naam had wat veel voorkomt, heb je hetzelfde probleem

6. MWM

MWM Bekend lid

3 nov 2010
    602
    0
    0
    ik persoonlijk zou het ook niet doen, misschien is een optie om te overleggen een idee?

7. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, maar als jullie het doen lijkt het me verstandig om eerst even met haar ouders te gaan praten..

8. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Nee, ik zou het absoluut niet doen. Mijn nichtje heeft vorig jaar een kindje verloren en ik zou nooit die naam gebruiken.

9. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    Ik zou het zeker niet doen! Ik vind persoonijk dat je het niet kan maken tegenover jullie neef!

10. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik zou dat absoluut niet doen!

Nee, ik zou het dan van de andere kant bekijken.. Wat zou ik ervan vinden? Stel dat wij ons pasgeboren kindje verloren.. En m'n neef of nicht zou daarna zijn/haar kindje zo noemen. Oh, dat zou ik niet waarderen!

11. pijman

pijman Niet meer actief

Vind ook dat je dat niet kan maken. Het verliezen van je kind ligt zo gevoelig. Je zou kunnen overleggen met de neef wat ze ervan zouden vinden, maar persoonlijk zou ik dat al niet eens durven. Nee in dit geval zou ik zeker op zoek gaan naar een andere naam.

Succes ermee, daar gaan jullie vast uitkomen.

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik vind het ook echt niet kunnen.
    ook al zou je weinig contact met hun hebben.
    nee, dat kun je echt niet maken.

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook niet doen.

14. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik zou het niet doen, het kindje dat overleden is blijft zo speciaal. als het kindje had geleefd had ik het ook niet dezelfde naam gegeven. jullie moeten het helemaal zelf weten, maar dit is mijn mening.

sjaan

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ikzou het ook absoluut niet doen, als er dan over Silke word gesproken dan weet je geeneens over welke het gaat

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou het zelf ook nooit doen, maar of je het ook echt niet kan maken weet ik niet. Ligt natuurlijk wel heel gevoelig, in de hele familie, dus zou er zelf nooit voor kiezen...

17. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Oeh dat is lastig! Ik denk niet dat ik het snel zou doen en al helemaal niet als het contact goed is en je elkaar regelmatig ziet/spreekt, ookal vinden ze het zelf niet erg ik zou er geen goed gevoel bij hebben om die naam dan te gebruiken

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou 't ook echt nooit doen, hoe mooi je de naam ook vindt.

Wij hadden in eerste instantie voor Isabelle een andere naam, maar een paar maanden voor haar geboorte werd hier een paar straten verderop een meisje met die naam geboren. Een paar weken later overleed dat meisje, wij kenden haar en haar ouders verder niet, maar we vonden niet dat we 't konden maken om ons dochtertje dezelfde naam te geven.

19. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    nee, ik zou het ook niet doen. Wel een hele mooie naam trouwens...

20. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    uit respect zou ik het absoluut niet doen....

Deel Deze Pagina