Hoi, Ik was gisteren in de winkel om koffie te kopen. Meestal pak ik het pakje en ga verder met boodschappen.....maar gisteren besloot ik naar de prijs te kijken: 4.96 euro voor Douwe Egberts snelfilter 500gram!!!! Ben ik nou gek of is dit niet onzettend duur? (ik hoop eigenlijk dat ik verkeerd keek)
Idd dat heb je goed gezien. De koffie is momenteel heel erg duur. De senseo is van 3,44 naar 3,75 gegaan.
ik kan me vaag herinneren dat ze koffie ook wel het "zwarte goud" noemen Ik weet alleen dat wij voor 8 kopjes cappucino 2,49 of zo betalen... (=duur dus)
Zelfs de (erg goed te drinken) Aldi koffie (gewoon roodmerk!) is meer dan 3 euro voor een pond. Ik vind het echt abnormaal gewoon! Koffie is ontzettend duur geworden, inderdaad.
Klopt, koffie is erg duur. Wij hebben een saeco en hebben dus koffiebonen nodig. Die dingen zijn ook ontzettend duur.
Vooral op het moment is de koffie erg duur. De Dolce Gusto cups bijv zijn ook ineen van € 4,68 naar € 4,99 gegaan. En gewone koffie is ook duurder geworden.
Ja ik vind het ook duur,maar er zit ook veel prijsverschil in de verschillende supermarkten.Ik drink zelf altijd latte macchiatto pads van Nescafe.Bij Dirk vd Broek kost het 2,27,bij AH 2,43 en hier bij de Plus 2,55.
Helaas is 't flink duurder geworden,en dan moet je dus net zo'n koffieleut als ik hebben Ik ben erg gek op de Perla van AH,want dan spaar ik meteen de koffiezegels. Nu wissel ik het wel 's af met thee hoor,want daarvan is de goedkoopste 28 cent een doosje.
Het zelfde viel mij van de week op, senseo huismerk van een supermarkt waar wij komen was ineens 40 cent duurder per pak.
Klopt, ik was het al een paar keer in artikelen tegengekomen. Distrifood | - Koffieprijzen rijzen de pan uit Gelukkig drinken wij niet veel koffie Maar het speculeren met voedingsgrondstoffen baart mij wel zorgen. Dat opdrijven van de prijzen en bewust grondstoffen achterhouden kan serieuze gevolgen hebben.
Ben blij dat ik geen koffie drink, vriendlief drinkt 't thuis ook bijna niet (doen echt ruim een maand met een zak pads volgens mij). Weet alleen wel dat 't in Duitsland dus nog duurder is, er is hier een tankstation vlakbij de grens, en bijna dat hele gebouw staat vol met koffie, en 't zijn bijna alleen maar Duitsers die er komen..
Wij drinken tegenwoordig de koffie van C1000 eigen merk(rood met witte pak) 500 gram voor 1,38( meen ik zo uit mijn hoofd) en die bevalt ons prima. De smaak maar ook de prijs
koffie is onlangs flink duurder geworden en ik heb vaag vernomen dat het einde nog niet in zicht is net als met rookwaar. wij kopen ook niet langer aldi die liep ook hoog op maar ah een rood pak. kweet niet precies het merk zo uit me hoofd. gelukkig hebben wij maar 1 koffiedrinker in huis.
Hier gaan er gemiddeld 3potten per dag door. En wij hebben dus ook die van de c1000. En ik vind hem uitstekend smaken hoor
Dit wilde ik dus ook typen! Wij hebben nog een personeelspas ook waardoor er ook nog eens 15% vanaf gaat,dus een pak kost dan slechts 0,85 cent!!!! Wij hebben de Dark Roast en die bevalt ons het beste van allemaal!