Kunst en Kitsch

Discussie in 'De lounge' gestart door jada08, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hallo,

Heeft iemand wel eens iets laten taxeren waarvan je dacht dat het wel eens iets waard zou kunnen zijn??

Wij hebben toen we in dit huis kwamen wonen de oude keuken er uit gehaald en een nieuwe keuken geplaatst. Alleen helemaal achter die oude keuken hebben we een schaal gevonden, en ik vraag me wel eens af of die wat waard kan zijn. Wij wonen in een oud huis.

Mijn man denkt van niet, omdat de schaal niet zoveel weegt... Maar ik twijfel soms.

Ik plaats even 2 foto's, zouden jullie dit laten taxeren of denk je van nee niet doen is niks waard?

Bekijk bijlage 151461

Bekijk bijlage 151462

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
  3. SDonya

SDonya Niet meer actief

heb ook nog wel iets waarvan ik nou niet zeker weet of het wat waard is of niet.. wacht het bij jou even af!!:D

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    hahahaa ik zit zo in twijfel, straks sta ik voor l*l ofzo haha

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

haha ja dat heb ik ook wel een beetje met die van mij..:p

maar dat van jou ziet er wel waardevol uit opzich.. maar heb er ook geen verstand van haha:D

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hahaha ja ik vind 'm ook waardevol uitzien, nou ik wacht even een aantal reacties af.... Ik houd je wel even op de hoogte.

Wat heb jij dan waar je over twijfelt?

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

ja is goed!

ik heb een replica van rembrandt, ooit van iemand gehad, ik denk dat het niks waard is, maar aangezien ik er geen verstand van heb durf ik het ook niet zo bij het grofvuil neer te zetten haha

in iedergeval succes met je schaal!;)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zet het op mp dan merk je het snel genoeg!
    Als er meteen een flink bedrag voor wordt geboden dan weet je dat het waardevol is. Heb ik ook weleens met een leleijke vaas gedaan, helaas voor mij wilde er niemand leuk op bieden maar ik weet nu wel waar de vaas vandaan komt die info kreeg ik van iemand.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jaaa dank je wel! Dat is slim bedacht, ik ga 'm op marktplaats zetten. Ben heel benieuwd :D

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    heb je ook een foto van de achterkant?

11. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Jada08, ik heb wel verstand van kunst maar via een foto is het moeilijk te beoordelen. Ik zou hem dan echt in handen moeten hebben. Op het eerste gezicht is het qua stijl en techniek niet van bijzondere kwaliteit. Dit beoordeel ik vooral naar aanleiding van de 2e foto, waarop een detail is te zien. De randen van de reliëfs zijn niet mooi afgewerkt en de gezichtsuitdrukkingen zijn niet geïndividualiseerd. Over de ouderdom kan ik zo niets zeggen. Staat er op de achterkant van het bord misschien een tekst gegraveerd?

Ik hoop niet dat ik je teleurstel, maar persoonlijk denk ik niet dat het bord / de schaal van veel materiële waarde is. Maar het is uiteraard wel leuk dat je hem in jullie huis achter de oude keuken hebt gevonden. Een schaal met een verhaal!

Als je twijfelt, kunt je de schaal natuurlijk geheel vrijblijvend laten taxeren. Natuurlijk sta je niet voor l*l. Vragen staat vrij. En je gaat juist naar een expert omdat je er zelf geen verstand van hebt. Gewoon doen dus!

En ja, natuurlijk kun je hem ook op marktplaats zetten en afwachten wat er op geboden wordt. Er hoeft maar net een verzamelaar te zijn die al jaren wacht op DEZE ontbrekende schaal in zijn collectie... ;) Wil je hem trouwens niet zelf houden?

Succes ermee.

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik zou het alleen al doen om de lol die je ervan hebt. :D

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ga ik maken, zet de foto er zo op.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
  15. SDonya

SDonya Niet meer actief

heeft iemand ook toevallig verstand van replica schilderijen?:D

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik zou naar een paar taxeerders gaan. Of mensen die hier verstand van hebben. En dan kijken naar hun ogen... worden ze opeens zo groot als dit bord. en zeggen ze dan heel ongeintresseerd als je er vanaf wil zijn dan geef ik je 50 euro... NIET IN TRAPPEN!!! hihi.

dus even langs een taxeerder gaan nee heb je ja kan je krijgen he :D straks is tie veel waard en pleur jij hem de afvalbak in om vervolgens week later bij kunst en kitsch te zien dat zo'n zelfde 3000 euro waard is !! :O hahah dan wil je je zelf wel denk wat aan doen..

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade

Deel Deze Pagina