welke slaaphouding hebben jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sophietje, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    op mijn buik heb ik nooit geslapen slaap sowieso altijd op me zij...(L of R)
    maar nu ik zwanger ben slaap ik meestal op L zij want dan heb je ook het minste last van maagzuur enz.
    verder als ik op me rug lig gaat de kleine altijd heftig trappen dus doe het maar niet...
    volgens mij vind hij dat niet lekker liggen....

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ligt het meeste op m'n linker zij,
    met een voedingskussen tussen m'n benen.

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik slaap ook op mijn linkerzij. Ben normaal een echte buikslaper, maar dat gaat niet :rolleyes: . De voeten van mijn baby zitten in mijn rechterzij, als ik op rechts lig dan zit ie tegen het matras te porren. Op mijn rug kan ik niet liggen, dan krijg ik geen lucht en heb ik het gevoel dat mijn ingewanden geplet worden.

Ik heb het ook wel eens gehoord dat op je rug liggen met een (zware) buik niet okay is, omdat je aders afknellen...

4. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    ik lig bij voorkeur op mijn linkerzij als ik ga slapen.
    Maar nu heb ik verplicht bedrust en zit / lig ik dus veel in bed en wel op mijn rug. Niet helemaal plat maar toch. Zouden er dan ook allerlei aders afgekneld worden? Of ben ik nog niet ver genoeg om daar last van te hebben.... :rolleyes:

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff ik zoek gewoon een manier om te slapen!! Nu mijn buik niet meer lukt, slaap ik erg slecht. Ik ben dus al blij als ik slaap. Ik heb nu wel een kussen waar ik soms mijn been op leg en dan kan ik half op mijn zij, half op mijn buik liggen.

IK ben benieuwd hoe dat gaat als ik zwaarder wordt en meer buik krijg!!

Karin

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik sliep bij beide zo lang als het kon gewoon op mijn buik, op mijn rug heb ik nooit lekker gelegen, ik lag (lig) alleen op mijn rug om tv te kijken, toen het eenmaal zover was dat ik niet meer lekker op mijn buik kon liggen, ging ik op mijn linkerzij liggen (lig nu nog steeds afwisselend buik en linkerzij)....maar denk dat het voor iedereen anders is, en het gewoon even uit proberen is wat de lekkerste houding is, wel weet ik dat als je al ver heen bent (7-8 mnd) je beter niet meer op je rug kunt slapen omdat er een of andere ader door het gewicht wat dichtgedrukt kan worden wat jou en de baby problemen op zou kunnen leveren...heeft iets met doorbloeding te maken ofzo weet het ook niet precies meer, is inmiddels ook alweer bijna 6 jr geleden.. ;)

7. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik sliep eigenlijk of op mijn buik of op mijn rug.
    Maar mijn buik zit in de weg voor de buikligging en ik krijg kramp als ik op mijn rug lig.

Dus meestal lig ik op een van de zijden met het onderste been gestrekt en de bovenste zo ver mogelijk opgetrokken.

Deel Deze Pagina