na harde ontlasting kreeg ik gister een beetje helder tot licht bloed. geen krampen en was alleen bij het afvegen daarna weer over. ik had voor de zwangerschap al last van obstipatie, maar merk dat ik er nu wel iets meer last daarvan heb. Had ook last van bruin vloed nadat ik naar de wc was geweest dat is nu bijna over. ben zo bang dat het nu voorbij kan zijn. Ben tien minuten later weer naar de wc gegaan maar toen was er niks meer te zien, geen bloed. Wel een heel klein beetje bruin, oud bloed. vanmorgen was er niks aan de hand. heb ook een beetje het idee dat ik hypochondrisch ben moet volgende week donderdag voor het eerst naar de verloskundigen, moet ik die nu bellen om eerder langs te komen?
Hoi Tientje, Door de 'drukverandering' tijdens de ontlasting, kan er wat bloed loskomen van de baarmoedermond; wat helderrood bloed en soms wat bruin bloed, oud bloed. Dit kan verder geen kwaad. Wanneer het bloedverlies gaat lijken op de hoeveelheid van een menstruatie en je er krampen bij krijgt, dan is het een ander verhaal... Lonneke
nee dat is niet zo, absoluut geen krampen en weinig bloed bij het afvegen niet meer daarna, heb vandaag ook geen last van gehad.