Welke slaapkleding met dit weer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 28 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou ik kijk t vandaag even aan wat de temp doet in zijn kamertje, is t nou vanavond weer 26/27 graden gaatie in een romper korte mouw en wacht ik wel af wattie doet.
    Word hij wakker en moet ik speen geven, dan voel ik wel hoe of wat.
    Inderdaad liever te koud dan te warm.. Kan er altijd nog een dun lakentje over doen.

Want merk dus toch dattie de slaapzak wat te warm vind nu..

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier in rompertje, en een lakentje wat hij steeds van zich af trapt. Hij slaapt in elk geval heerlijk.:)

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dus geen slaapzak bij jullie? Ook 's nachts niet met deze warmte?
    Hoeveel graden is t bij hem op de kamer?

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij Sterre is het 'savonds 27 graden op de kamer, ze heeft een luier en een romper aan met korte mouwtjes. Als ik naar het toilet moet 'snachts is het is het zo'n 24 graden, en dan doe ik haar even haar zomerslaapzakje aan, ik ga dan zelf ook onder een dekbedovertrek liggen. Sterre lacht dan even en gaat dan weer slapen, no problemo :)

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Misschien is Mike net als zijn papa.. Die slaapt nog t liefst in zijn blote kont met dit weer haha!

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij gebruiken de slaapzak omdat ze dan een stuk rustiger is, zonder slaapzak gaat ze haar bedje als speeltuin gebruiken. Het is ook een stukje gewenning. Slaapzak=slapen.
    En ik denk niet dat een slaapzak zo broeierig is, als je tenminste een luchtige hebt.

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier een romper korte mouw en een dunne slaapzak. Hij ligt altijd achterstevoren in bed, dus geen dekentje ofzo.

8. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier alleen een romper,
    trapt zijn lakentje nog weg dusjah

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Overdag slaapt ze alleen in haar romper en 's nachts in haar romper onder een dun lakentje.

10. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Luuk ligt in een romper met korte mouwen en het zomerdeel van de Combisleeper

11. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik lees hier toch nog wel van veel mensen, dat ze hun kindje in bed nog 2 lagen kleding over elkaar aantrekken (bv romper + slaapzak). Ik zou het toch echt bij 1 laag houden. Het is namelijk het beste om je kind gewoon net zo te kleden als jezelf en zelf heb je toch ook alleen maar een nachthemd aan (tenminste ik wel) en lig je met je onderlijf onder een dun dekbed of een laken. Dus het is het beste om dat bij je kind ook zo te doen.

Noelle heeft hier dus alleen een shortama aan en we dekken haar tot haar middel toe. Wat er in de praktijk op neer komt, dat ze dat weer aftrapt en dus alleen in een shortama slaapt. Maar goed zelf lig je ook de halve nacht met je benen buitenboord ter verkoeling. Wat er dus ook op neer komt dat je met 1 laag kleding aan slaapt. Tot nog toe heeft ze het met 1 laag kleding nog niet koud gehad op haar kamer, waar het omstreeks 25 graden is.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja dus niet iedereen ;)! Ik lig gewoon in boxer, hemdje en evt bh in bed. Net als in de winter ;)! En gewoon met mn dekbed (zelfde als in de winter) helemaal tot in mn nek getrokken ;) helemaal diep eronder! Kinderen hier dus 2 laagjes en een dunner dekentje dan in de winter/herfst/lente ;)!

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Hanneke, dan ben jij denk ik toch wel de minderheid hoor. ;)
    Ik ben ook een koukleun en trek alles tot onder mijn neus op kwa dekens.. Maar lig toch nu echt alleen onder het dekbedovertrek en dan halverwege trap ik die af.
    Dus wat Frieda ookal aangaf, ik vind 1 laagje met dit weer ook zeker zat. Ik zit zelf ook niet met een t-shirt en vest aan of een panty en een broek.

Vannacht sliep hij in een shortama en issie maar 1 x even wakker geworden voor speentje.

Wat ik me alleen afvraag.. Als jullie de kleine toedekken met een lakentje en ze gaan bewegen in bed, zijn jullie dan niet bang dat ze eronder kruipen en stikken?
    Of kan dat niet met een katoenen lakentje?
    En als ze de deken aftrappen, kan dat geen kwaad als ze daar bovenop gaan liggen dan?
    (Zoon is een buikslaper en ben daar altijd erg voorzichtig in kwa dingen in zijn bed, bang dattie stikt ofzo..)

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Missy: Ik ben er echt niet bang voor want ik speel zo vaak kiekeboe met dekens, lakens, handdoeken dat ze feilloos weet hoe ze een laken van haar hoofd moet trekken. Bovendien zijn die lakens zo dun dat ze echt niet meteen dood gaat als ze daar een tijdje onder ligt. Ik lig ook wel eens te tukken met het laken over mijn hoofd (tegen de vroege schemer). Tja, misschien zie ik het te makkelijk ofzo, maar ik denk altijd maar; mijn dochter is een lichte slaper en wordt echt overal wakker van, dus ook wel van een laken over haar hoofd ;)

Trouwens, ik weet niet of jullie het al doen, maar voor het slapen gaan doe ik haar in een lauw bad, en dan vraag ik op het laatst aan hubby een kan met koud water te brengen en die giet ik over haar heen (vindt ze niet altijd leuk hoor en krijgt ook wat kippevel soms haha), en dan lekker afdrogen en dan is haar huidje nog lekker fris in plaats van oververhit en zweterig als ik haar in bed leg. Ik doe dit omdat ik het zelf ook fijn vind als het heet is om lauw te douchen en op het laatst heel even koud, omdat ik dan goed afkoel van binnen.

15. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @moppiepoppie, welke slaapkleding heeft jou dochter nu met dit weer dan aan overdag en in de nacht?

Want Mike trapt echt die laken na 4 sec alweer af, daarom gebruik ik die al niet eens meer.. Hij valt ook prima in slaap zonder.

16. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ze slaapt in haar blootje in een mouwloze katoenen slaapzak met een lakentje erover. Ik doe het lakentje in de breedte opmaken, dus er kan een groot deel nog onder het matras ingestopt worden. Ze kan er dus wel bovenuit kruipen en haar armen erboven doen, maar echt wegschoppen probeert ze wel, maar het lakentje verfrommelt niet naar haar voeteneind. Weet eigenlijk ook niet hoe dat komt... Maar als ik niet het idee had dat het lakentje haar geborgenheid gaf, had ik het denk ik ook wel weggelaten, want het is wel erg warm de laatste tijd. Ik voel eigenlijk (ook al zeggen ze dat het geen goede indicatoren zijn) aan haar handjes en voetjes en als die comfortabel (lauw/warm, maar niet klam/zweterig) aanvoelen dan ga ik ervanuit dat het goed is, want zelf heb ik ook warme voeten en handen als ik me comfortabel voel. Dit werkt prima, dus ik voel al heel lang niet meer in haar nekje. Haar temperatuur is overigens heel vaak 37.5, dus het zal wel een heethoofd zijn ;)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En er zijn er toch genoeg die ook gewoon onder een dekbed slapen ;)!

Maar ik vind de vergelijking van t-shirt+vest nou niet echt kloppen met een rompertje zonder mouwen en een dun shirtje met mouwen.

En kindjes slapen prima, zijn niet bezweet, geen rode wangen, gewoon lekker, dus dan zeg ik het is prima zo! Als het binnenkort wat warmer word dan laat ik het shirtje uit en kijk hoe ze het dan vinden. Maar ik kan nu niet zeggen dat ik het toch zoooo warm vind ;)! (zowel buiten als binnen, ik vind het wel lekker zo)

Overigens slaapt Malou hier altijd op haar buik en Bethe ook heel vaak, bang voor lakentjes/dekentjes ofzo ben ik niet, zou niet eens weten waarom/waarvoor ik bang moet zijn. Kindjes zijn prima in staat zelf het hoofd te draaien mocht het nodig zijn en als ze niet lekker liggen gaan ze vanzelf lekkerder liggen of ze roepen. Ruben altijd op zn zij en daar ben ik ook niet bang voor!

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier in een luier met onderbroekje/rompertje, voor de rest niks is het veels te warm voor. Als ze inslaapt zetten we een uurtje de ventilator aan op haar kamer.

19. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Patrick's kamertje ligt in de zon in de namiddag/avond en is dus behoorlijk opgewarmd. We zetten een mobiele airco neer zodat het toch wat is afgekoeld voordat hij op bed gaat. Hij slaapt dan in hemd en boxer of in een shortama (schrijf je dat zo?). Voordat wij naar bed gaan voel ik altijd even of hij niet te koud ligt. Anders doe ik nog even een dekentje over, maar met dit weer is dat zeker niet nodig.

20. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Vat ik dit nu verkeerd op dan ofzo, want een boxer en een hemdje is toch ook maar 1 laag kleding (net als gewoon een onderbroek en een nachthemd) en verder heb ik het ook over toedekken met een dekbed of een laken. Dus volgens mij draag jij in bed dan ook nog altijd 1 laag minder kleding dan je kinderen.

En bij ons is het boven 25 graden, terwijl er normaal een gewone slaapkamer temperatuur van tussen de 16 en 18 graden wordt geadviseerd voor kinderen en natuurlijk ook volwassenen en bij zo'n temperatuur kleed je je kinderen dan natuurlijk gewoon lekker warm aan. Maar bij een temperatuur van 25 graden lijkt het mij dus wel wat overdreven om dan 2 lagen kleding aan te doen. In verband met wiegedood door oververhitting, denk ik dan; "liever wat te koud dan te warm". En als je kind het echt te koud zou hebben dan meldt het zich wel.

Deel Deze Pagina