Mijn dochtertje heeft uitslag. Ze heeft vaker eczeem klachten gehad maar meestal op andere plekken. Is dit ook eczeem of toch iets anders?
Ziet er droog uit. Ik zou eerst starten met een vette basiszalf, cetomacrogol met vaseline.Kan je gewoon bij de apotheek kopen en dan vooral in de nacht een goede laag aanbrengen.
Is je dochter ook verkouden? Mijn zoontje heeft te dit vaak als uitslag bij een loopneus. Verder ziet eczeem er ook wel een beetje zo uit dus zou best kunnen, maar denk dat vaseline smeren al wonderen kan doen!
Ziet er uit als droog, met bv een loopneusje in de koude tegenwind krijg je dit al snel. Hier hadden ze dat vaak bij neus en mond. Vettige zalf erop, ook bv voor je naar buiten gaat om te zorgen dat het niet telkens weer terugkomt Hier werkte Weer & Wind balsem van Weleda goed, maar alle vettige zalfjes zullen prima werken.
Mijn dochter heeft (constitutioneel) eczeem vanaf kleins af aan. Sinds ze begonnen is met puberteit heeft ze het niet alleen op de 'standaard' plekken (zoals knieholtes en elleboogsplooien), maar ook op handrug, in de nek, de oogleden en rondom de mond. Zij heeft echt hormoonzalf nodig om het onder controle te houden. Hier dus de ervaring dat eczeem op 'nieuwe' plekken kan opduiken...