Gebotst en tanden verschoven

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door TinaTeenslipper, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Mijn dochter van vier is vanmiddag met haar vriendje met de hoofden tegen elkaar gebotst. Uiteraard naar de tandarts geweest want zag en de juf ook dat d'r tandjes naar achter geschoven waren. Maar goed, held die ik ben durf ik maar amper te kijken, en het hart zat in m'n keel natuurlijk dus vanavond toen ze naar bed ging durfde ik pas goed te kijken. Nu is bij d'r ene voortand ook het tandvlees wat omhoog gegaan lijkt wel. D'r ene voortand is nu langer. Volgens de tandarts hoeft er nu niets aan gedaan te worden, staan ze naar achter maar zijn ze niet omhoog gegaan maar wat is dan dat tandvlees wat omhoog is? Neem aan dat zij dat ook wel gezien heeft vanmiddag, en komt dat weer goed als ze haar tanden gaat wisselen. Dalijk loopt ze de rest van haar leven met dat tandvlees omhoog aan d'r voorkant:( een voortand heeft nu dus eigenlijk een blote tandhals. Hopelijk snappen jullie mij en heeft iemand ervaring. Vind het zo zonde maar ja, gelukkig d'r melkgebit

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is zeker schrikken.
    Ik heb ook een trauma en angst voor tanden brr
    De oudste viel op 2 jarige leeftijd zijn hele voortand eruit.
    Is gelukkig weer een goede tand voor teruggekomen maar hij liep wel ruim 4 jaar met een gat.
    Houdt bij je dochter wel in de gaten dat er geen bultje komt op het tandvlees want dan is er een ontsteking.
    Zitten de tanden niet los?
    Heb er vertrouwen in dat de tandarts het goed heeft beoordeeld en het lijkt mij dat wanneer zij de tand gaat wisselen dat dat tandvlees gewoon weer de tandhals zal omsluiten.
    Bij mijn oudste dochter zaten de melktanden er nog in en stonden de blijvende tanden er achter en dat is ook gewoon weer goed gegroeid.
    Ik zie ook vaak genoeg kinderen waarbij de blijvende tanden verkeerd doorkomen maar uiteindelijk ook weer op de goede plek komen te staan.
    Ik hoop dat je dochter niet teveel pijn zal hebben.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Ow hou op schei uit:):) de grootste wonden op knieën of builen op hoofden maakt me niet uit maar losse tanden:D en dan komt m'n oudste weer heel trots een losse laten zien. Brrr.

Ja ik ga er vanuit ook dat de tandarts er verstand van heeft en had het ook wel gevraagd als ik het eerder had gezien maar toen had ik zelf alleen maar door m'n wimpers nog gekeken:)..ze moet sowieso 1 feb voor controle, dan vraag ik alsnog.
    Eten ging lastig vanavond, alles dik natuurlijk maar gelukkig slaapt ze nu. Wat dat betreft is ze een echte bikkel want klagen doet ze niet gauw, zo ook nu niet. Ik hou het sowieso in de gaten, of thans m'n man moet maar goed kijken de komende dagen. Zo sneu, m'n mooie meisje nu met lelijke tandjes. Hoop dat het idd weer goed bijtrekt.
    Fijn dat het bij jullie is goed gekomen. Bedankt voor je reactie:)

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Tanden zaten niet los nee

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Tandvlees kunnen ze er later weer opplakken (mijn zusje poetste te hard als kind, ze transplanteren dan een stukje huid van verhemelte).

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    na een nacht lekker geslapen te hebben ziet het er alweer een stuk beter uit gelukkig. tandvlees al wat minder opgezet. wel dikke lip en onder de korsten maar ach, dat heelt weer. pfff ben weer wat gerustgesteld nu

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig ziet het er alweer beter uit.

Deel Deze Pagina