Dreumes (1,5) knijpt baby en hond

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mel212, Jun 1, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel212

mel212 Nieuw lid

Dec 10, 2022
    4
    0
    1
    Female
    Gisteren kneep mijn dreumes (1,5 jaar) mijn baby van 8 weken terwijl ik de baby aan het voeden was. Een paar minuten later trok ze hard aan de oren van de hond. Omdat ik de baby aan het voeden was, kon ik het niet voorkomen omdat ik de baby vasthad en ik heb maar 2 handen….. Ik heb de dreumes in haar stoeltje aan tafel gezet.

Uiteraard heb ik meermaals gezegd dat ze dit niet mocht doen en dat ze moest stoppen. Kort en krachtig, dus met lage stem terwijl ik haar aankeek. Maar ze ging door.

Ik maak me zorgen. Kan een dreumes van 1,5 jaar begrijpen dat dit niet mag? Of vraag ik te veel van haar en moet ik haar voortaan in haar stoeltje zetten als ik de baby voed?

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Je dreumes begrijpt nog niet dat dat zeer doet. De hele wereld van je dreumes staat op zn kop, van alle aandacht naar ineens moeten delen. Ik zou zorgen dat je haar juist betrekt ipv afzonderde tijdens het voeden. Zet haar naast je op de bank, jij voeden en dan samen een boekje lezen, puzzeltje maken etc. maak er een fijne samen tijd van. Haar op voorhand straffen zou ik niet doen.

Heb je elke nog nog wat 1 op 1 tijd met je dreumes?

En consequent blijven herhalen, doe maar aaien bv als ze wilt knijpen.

Jessi79, Ysabella and Sado like this.
  3. mel212

mel212 Nieuw lid

Dec 10, 2022
    4
    0
    1
    Female
    Dank je wel. Ja ze krijgt ook nog 1 op 1 aandacht. Maar het was een voorbode voor vandaag. Ze heeft enorme driftbuien… meestal reageert ze het af door hard in haar handjes te knijpen en haar gezicht samen te trekken. Maar zojuist ging haar eten door de keuken…. Ik heb haar maar op bed gelegd. Ondertussen is de baby ook écht niet happy vandaag, hij huilt constant terwijl hij dat normaal nooit doet. Wat een dag….

dat boekje lezen tijdens het voeden gaan we doen!

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Heel normaal. Vanaf deze leeftijd begint de opvoeding haha. En het lastige is dat ze veel nog niet begrijpen. Straffen heeft dus ook geen zin, uit de situatie halen of afleiden wel.

‘opsluiten’ in een stoel of de box is geen oplossing, de rottigheid (met een knipoog) moet er toch uit. De situatie die je noemt lijkt aandacht vragen omdat je bezig bent met de baby. Zorg dus dat je ook met haar bezig bent tegelijkertijd. Samen boekje lezen zoals een ander al zei bijvoorbeeld.

Hou er ook rekening mee dat zo’n jong kind niet begrijpt dat een dier een levend wezen is met gevoel. Kinderen zijn onvoorspelbaar en dit kan gevaarlijke situaties opleveren. Wees daar alert op.

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    En natuurlijk kun je wel al vertellen waarom iets niet mag. Uiteindelijk valt het kwartje, dit duurt alleen lang.

mijn jongste (richting de 2) ‘snapt’ inmiddels dat ze niet aan de staart van de kat mag trekken en haar broer niet mag slaan. Maar nog regelmatig is het slaan, auw roepen en ‘o ooo’ en dan wegrennen.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    R is 2,5 en snapt t ook nog niet helemaal hoor. Goddank is hij voornamelijk bezig met de katten snoepjes te geven en waar het eten betreft ben je dan al snel "best buddy".

Als je echt een keer een "jemineeee" dag hebt en je hebt wat schilderstape over: Rammel een (hindernis)parcours in elkaar met tape op de grond die op zichzelf doorloopt en op elk kruisje (ff met een pen zetten) mag je een hondensnoepje neerleggen. Weet dat kind veel dat ze 7x hetzelfde rondje lopen.

(Wij deden gewoon mix van snoepjes en kattenbrokjes anders was de kat inmiddels Garfield-size)

Houdt ze prima bezig, energie er weer een beetje uit en de hond is ook flink verwend.

mel212 likes this.

Share This Page