Baby slaapt overdag alleen op mij

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SNB, 28 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

Mijn zoon van 4 maanden wilt overdag gewoon niet op bed/box slapen maar alleen maar op mij of mijn man. Dit is al vanaf dat hij 8 weken is. Ik heb echt van alles al geprobeerd! Hij houd ook niet van een speen maar heel zeldzaam pakt hij hem aan en valt hij wel in slaap in bed of box(voor max 30min). Hij kan dus niet zelf in slaap vallen en overdag alleen maar op mij liggen. Ik moet hem ook altijd helemaal in slaap wiegen voordat ik weer kan zitten met hem. Iemand de gouden tip want het begint me echt op te breken en krijg helemaal niets gedaan..

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Gouden tip uit mijn ervaring (misschien niet per se wat je wilt) was een draagdoek/draagzak.
    Daar leefden ze de eerste maanden het meeste in hier. Ik kon dan enigszins alles gewoon doen en de kleine kon bij mij slapen/zijn.

JupitR, YaelStone en SNB vinden dit leuk.
  3. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Helaas werkt dat ook niet.. hij slaapt dan maar max 10 minuten daarna huilen :(

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Heb je m weleens geprobeerd in te bakeren?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik probeerde bij alle kinderen deze gewoonte te doorbreken. Jongste sliep nooit bij ons (heb ik wel super gemist) maar moest altijd in slaap gewiegd worden.
    De andere 2 sliepen ook graag bij mij en ben ik rond de 3-4 maanden gaan afwennen.
    Want verwennen kan nu nog niet, maar ze raken wel gewend aan bepaalde gewoontes en ik vond het op den duur toch altijd prettig als ze zelf in slaap konden vallen in huis eigen bed. Duurde bij de 1 langer als bij de ander en ook geregeld dat we even terug vielen bij tandjes/ziekte als ze juist weer die nabijheid extra nodig hebben.
    Ik heb ze overigens op zo'n jonge leeftijd nooit laten huilen. Daarnaast waren de oudste 2 buikslapers, die sliepen beter als ik ze op de buik weglegde.
    Hoe je de gewoonte kan doorbreken is bijv, doen wat je nu doet, maar wanneer hij diep slaapt probeer je hem weg te leggen. Doe dit (eventueel ingebakerd) eerst op z'n zij en draai hem dan heel langzaam naar z'n rug, stop strak in zodat hij geborgenheid voelt.
    Lukt het niet, dan neem je hem weer bij je en probeer je het even later nog een keer. Lukt het dan weer niet dan laat je hem weer bij je slapen en probeer je het volgende slaapje weer.
    Als dat goed gaat kan je proberen hem half slapend weg te leggen, daarna houd je hem alleen bij je tot hij rustig en ontspannen is en vervolgens probeer je wakker in bed leggen.
    Wat onze jongste heel fijn vond was een hand op d'r hoofd en buik en dan zaten we er op een stoel naast en zeiden zachtjes sshhhttt. Daarnaast slaapt ze nog steeds (14maanden) met White noise. Zonder wordt ze veel sneller wakker.
    Hopelijk heb je wat aan deze tips. Want ondanks dat het heerlijk is met zo'n kleintje te knuffelen, is het ook wel eens zwaar en wil je soms ook gewoon even je handen vrij hebben.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier was dat ook tot ze een maand of 8 was. Ik heb haar veel in de draagzak gehad en zorgde verder dat ik een lekkere plek had om te zitten. Eten/drinken erbij en iets te doen. Was niet ideaal maar wel gezellig.
    Ze ging beter slapen toen ze ouder was en op haar buik kon slapen.

7. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ik zou zeggen, leg je er bij neer, het is het meest natuurlijk voor baby’s om bij hun ouders te slapen.

Shalom en JupitR vinden dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Onze zoon had verborgen reflux en sliep overdag op mij en af en toe naast mij.

Daarna weer alleen op mij.

Snachts veel huilen en veel lopen. Sliep kort in zijn bed. Maar hij moest altijd een half uur overeind na de fles.

Ik genoot ook wel van de momenten dat hij bij me lag.

Man ging eerder werken en was daardoor eerder thuis zo dat hij kon helpen en ik ook dingen kan doen.

Deel Deze Pagina