Alleen snachts in eigen bedje willen slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PandaBeertje, 11 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mijn dochtertje van (a.s. maandag 15de) 1 maandje oud. Slaapt snachts SUPER in d'r eigen bed, althans, meestal! Ze gaat rond 22.30 uur op bed, slaapt meestal tot 4.00 uur (meestal nog wakker maken), krijgt de fles en slaapt dan weer tot +/- 7.30 uur.
    Ze heeft last van reflux, en wil veel overeind, maar snachts heeft ze er geen problemen mee (ookal hebben we d'r bed beetje omhoog). Nou is het irritante, dat ze overdag en savonds ma de 18.30 uur fles tot 22.00 uur fles, absoluut niet stil te krijgen is op bed. We proberen het wel.
    En ik ben bang, dat mocht ze eindelijk eens slapen savonds, dat ze dan snachts niet slaapt, omdat ze mij mist o.i.d. terwijl ze evt bij mij op de armen wel wil slapen. Overdag wil ze ook niet op bed behalve de kinderwagen bak, wipstoel in de box of bij mij! Erg irritant. En ik kan het wel op een paar huil uurtjes zetten, alleen ze is bij mij ook stil, en overdag huilt ze ook alleen als ze op bed ligt, dus met andere woorden. Dan zal het wel geen huil uur(tjes) zijn! Iemand tips/trucks hoe ik dit 't beste met een pasgeboren baby kan aanpakken? Mijn oudste dochter sliep gewoon al rond deze tijd savonds en soms overdag op d'r eigen bed, en sliep snachts daarbij ook nog super.

    Liefs, PandaBeertje
     
  2. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Heeft het misschien met het licht te maken? Onze dochter slaapt overdag ook vrijwel nooit in bed en nu het langer licht is, 's avonds ook veel later...
     
  3. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Verwacht ik niet want eind half 11 savonds en half 5 sochtends is t ook licht en slaapt ze ook gewoon op bed.
    En in de kinderwagen bak, bij mama of evt in d'r wipstoel in de box slaapt ze ook ..
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Maar waarom laat je haar dan niet in de kinderwagen, box, waar dan ook slapen?
    Dat is toch niet erg als ze nog zo klein is, overdag in bed komt wel.
     
  5. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Overdag ligt ze wel in d'r box e.d maar savonds wil ze alleen bij mij liggen, ik heb zo nooit tijd met mijn man, en ik mis hem enorm merk ik. En ik vind het heerlijk als de kindjes savonds gewoon op bed liggen, mijn dochter van bijna 3 slaapt smiddags namelijk ook niet meer.
     
  6. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Het is normaal op die leeftijd dat ze veel bij mama willen zijn.
    Beide kindjes hadden hier de eerste weken dat savonds alleen op mij geslapen werd en overdag idd in kinderwagen, in ieder geval vlak bij
    Ik settelde me savonds voor de tv met baby.
     
  7. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Het klinkt heel erg als clusteren/mama honger.
    Enige wat je kan doen is er aan toegeven.

    Mijn dochter van bijna 13 weken ligt sinds een weekje tussen 22:00 en 23:00 in bed. De weken ervoor sliep ze tussen 19:00 en 23:00 helemaal niet. Het is even zwaar maar je kleintje heeft je echt nog even nodig
     
  8. MvM1984

    MvM1984 Bekend lid

    27 jan 2011
    810
    1
    18
    Hier wil onze dochter, nu 10 weken, ook overdag niet in bed slapen. Tot nu toe hebben we het lekker zo gelaten, of in de draagdoek, maar iig geval op de arm in slaap vallen.
    Voor nu proberen we haar wel in dr bed te leggen als ze in slaap is gevallen (volgende week begin ik weer met werken). Dus het in slaap vallen nog wel op de arm. Hier is het sinds een week of 2-3 dat ze tussen 20-21 uur wel in slaap valt en ook dan proberen we haar boven te leggen. Het is een kwestie van langzaam afwennen denk ik. Maar gaat het niet dan gaat het niet...
    Die avonden voor je samen komen wel weer... Dat begint bij ons nu ook iets te komen maar soms ook nog niet.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Staat je bedje schuin en heb je evt al eens geprobeerd een hydrofielluier met je luchtje te geven (in dat stadium nog niet geven maar als band opgevouwen als spuugdoek op t hoofdgedeelte opmaken (en dus instoppen)). Ze hebben je nog erg nodig hoor in t begin maar t luchtje van mama kan net van een kil eenzaam bedje een wat meer vertrouwd plekje maken.
     
  10. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mij klinkt het absoluut niet raar in de oren hoor. Mijn eigen ervaring en ook die van veel moeders uit mijn omgeving is dat ze vaak zeker tot een maandje of 3 met name in de avonduren veel mama-honger hebben. Denk dat inderdaad er aan toegeven de enige optie is.
     
  11. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Ik snap dat je tijd met je man wilt, maar ik lees dat je kindje nog geen maand oud is... die heeft toch gewoon aandacht en tijd nodig. Je man kan best ff wachten! Het is even investeren.
     
  12. PandaBeertje

    PandaBeertje Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Ja staat schuin, en ja geprobeerd, maar helpt niks. Snachts slaapt ze echt super hoor.. het is echt de avond en overdag.
    Mijn oudste dochter sliep ook snachts maar sliep savonds ook al vrij snel op eigen bedje. (allen momenten dat ze kramp had niet).
     
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Het is vooral even de knop omzetten voor jezelf. Tenminste, zo heb ik dat ervaren.
    Mijn oudste 2 sliepen met een week of 5 a 6 gewoon elke avond om 19.00 uur, en hadden we dus onze avond terug. Voor die tijd zaten we overigens altijd elke avond met een pink in hun mond, maar daarna was dat over.
    De jongste was een heel ander verhaal. Ik hoopte weer zo snel mijn avonden terug te hebben, maar het duurde tot zeker 10 maanden voor ik weer eens om 19.30 kon zeggen dat ik rust had.
    En ik hem me enorm gefrustreerd, maar pas toen ik er aan toe gaf en er vrede mee had dat de jongste mij gewoon heel erg veel nodig had voelde het prima om altijd met hem te zijn. En mijn man had tot die tijd pech. Nouja, niet helemaal natuurlijk, want we maakten echt wel eens tijd voor elkaar, dan was dat maar gewoon na 22.00 uur 's avonds.

    Ik vind je kindje nog zo klein, ik vind het heel logisch dat ze je nodig heeft. En ik herken het dat het soms vervelend kan zijn, maar het is heel normaal. Ik denk dat mijn twee oudsten en jouw oudste eerder de uitzondering waren dan jouw jongste en mijn jongste ;)
     
  14. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Hier dezelfde ervaring en dat heeft bij mijn dochtertje tot 10 weken geduurd en toen hadden we onze avonden terug. Gewoon aan toegeven het kont vanzelf goed! Ik vond het ook vermoeiend maar ineens was het over.
     

Deel Deze Pagina