slapen en verschonen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepe, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hi ladies,
    even een vraag. In de babyslaapkamer moet het tussen de 15-18 graden zijn. Snachts slaapt ze bij ons op zolder en daar is het 16-17 graden, prima dus. In haar eigen kamertje, waar ze overdag slaapt is het ongeveer 17-18 graden. Maar dit is ook de ruimte waar ze verschoont wordt en in bad gaat en of gewassen wordt. Hoe doen jullie dit? De verwarming daar hoger en daarna weer uit? Want als ik het badje heb gedaan dan wordt het zo wel 21-22 graden in de kamer.
    Verschonen jullie de baby bijvoorbeeld vaker beneden?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als ik mn zoontje op zn slaapkamer badderde zette ik idd even de verwarming open.
    Verschonen deed ik vaak beneden

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Overdag verschoon ik mijn dochter beneden, zodat haar kamertje kan 'luchten'. Heb altijd een aantal pampers, doekjes en een matje in de box liggen. Voordat ze weer naar bedje gaat, gaat uiteraard het raam weer dicht. Hetzelfde geldt voor badje. Ik zet er niet speciaal de verwarming voor aan (blijft het indd snikheet als ze alweer naar bedje moet), maar probeer gewoon snel te verkleden en leg bijv. een handdoekje over haar bovenlichaam als ik haar pamper aandoe.

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    In de badkamer badderen, wel zo handig ook. Zet je daar een commode en hou je daar de temperatuur aangenaam.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier ook gewoon in de badkamer. Ik gebruik de douchekop , zo kan ik het badje vullen zonder met emmers te hoeven sleuren.

We hebben ook een commode in de badkamer staan. (zo een simpele van de Ikea, singlar noemen ze denk ik)
    We hebben wel een redelijk ruime badkamer, dit is misschien niet in elke badkamer mogelijk...

Ik verschoon haar dus steeds in de badkamer. (= boven)
    Als ik beneden ben, dan verschoon ik beneden.
    In de woonkamer heb ik ook een aankleedkussen liggen + luiers + doekjes.

Op haar kamertje staat wel een commode, maar daarop ligt geen aankleedkussen ;)

6. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Badderen doen wij beneden in de huiskamer. Heerlijk warm! Bad op standaard naast de eettafel en aankleedkussen op tafel.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik heb nooit de verwarming aangehad voor hem als hij in bad gaat, behalve in de eerste maand.
    verschonen doe ik altijd als hij naar bed gaat of uit bed komt. en als hij gepoept heeft doe ik dit zowiezo boven.

ik kleed hem uit op de commode op zn kamer en wikkel em dan in een wikkeldoek en dan naar de badkamer, daar badderen en weer in de wikkeldoek terug naar zn kamer.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo doen wij het ook ;)
    Gewoon een beetje tempo maken, dan is het best te doen.
    Nou is het bij ons in huis sowieso nooit zo warm.. S nachts hebben we het nu 16 graden want anders wordt de kleine steeds wakker. Overdag is het denk ik 18 graden.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Euhm... Op de slaapkamer is het zo'n 18 graden, maar we doen niet de verwarming aan, hoor. Gewoon ff snel verschonen, omkleden of aan/uitkleden. Al sinds de kraamperiode gaat hij mee onder de douche en daar brengen we heb in een warme doek gewikkeld naar toe (lees: de gang oversteken :p ). Wanneer hij afgedroogd wordt, hebben we een xxxxl hydrofiel waar hij lekker warm ingewikkeld ligt. Alles doen we gewoon in zijn eigen kamertje dus :)

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik doe de hele verzorging beneden, aankleden, verschonen,...alles
    Alleen als hij in bad gaat op de badkamer natuurlijk.

Maar nu begint hij wel de leeftijd te krijgen dat ik begin te denken om dat verschoningskussen weg te doen in de woonkamer en het gewoon op de bank of tapijt ga doen.

Ik ging en ga echt niet 4 tot 8keer per dag naar boven voor alleen een pamper. Nu 4 vroeger meer :p

Deel Deze Pagina