Welke slaapzak? Tips gezocht!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Laris, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ons kereltje wordt een echte woelwater in bed, dus lakentje en dekentje zullen niet lang meer een optie zijn. Maaaaaar, welk slaapzakje is aan te raden en waarom hebben jullie het gekozen? Er is zoveel keuze dat ik het eigenlijk even niet meer weet. Waar moet ik rekening mee houden bij de keuze?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb een paar slaapzakjes bij de zeeman gekocht en bevallen me tot nu toe prima...

maar als je kleintje zoveel beweegt in bed (net als die van mij lijk soms wel oorlog in bed haha)
    ik pak een hydro luier en wikkel hem hiermee in beetje straks niet te straks dat die geen adem meer haald..
    bij mij help het want die van mij lig lekker in die luier en onder ze dekentje en het help perfect...

luier in een driehoek 1 punt
    en dan doe ik altijd vanuit de linkerkant boven het linkerarmpje onder het rechterarmpje achter de rug een punt leggen en dan van het rechter armpje der overheen zo na het linker armpje achter de rug en dan als je hem zo in bed leg lig die strak en dan deken erover heen tut in de mond muziekje aan en ff bij blijven zitten doe ik meestal en dan slaap die zo...

suc6 als je het gaat proberen bij mij help het...

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier altijd slaapzakken van de Hema echt ideaal. Even opletten welke lengte maat je nodig hebt. Verder ga je nu de winter in, dus zou ik een iets dikkere kopen met afritsbare mouwen

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hema en prenatal.
    Lekker warm en blijven heel goed in de was en droger

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Bedankt voor de reacties en tips! Ga neuzen bij Hema en Prenatal.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook de slaapzakjes van de Hema. Ik denk dat je dan in maat 68/80 uitkomt, die worden hier nu krap dus ik heb voor de winter een maat groter gekocht met afritsbare mouwen.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik gebruik de combisleeper. Het is duur, maar regelmatig kun je hem kopen met korting. Hier een erg beweeglijk mannetje die zijn hele bed doorslaapt. Nu krijgt hij het niet koud. Deze kan ook in de autostoel of maxi cosi, ideaal.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier ook de combisleeper. Wij hebben hem met 9 mnd pas gekocht (en toen gelijk de grotere maat). Is idd even een uitgave maar echt zo ideaal!

9. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hier de Purflo slaapzak, zelfregulerend en met ons enkel glas werkte het als een tierelier..ook even een uitgave maar echt super!

Hier hadden we geen dekentjes etc nodig en je kunt de mouwtjes er ook afritsen.

Succes!

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    bij de prenatal hebben ze ook een goedkoper slaapzakje met een extra rits tussen de benen (net als de combisleeper) zodat ie ook in de maxicosi kan. Ook handig daarbij is dat de rits van beneden naar boven open gaat zodat het lipje van het ritsje niet in het kinnetje van de baby komt te staan.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook Hema slaapzakken, vind het ook fijn dat ze op 60 graden gewassen kunnen worden. Vind 30/40 graden na een doorgelekte poepluier niet fris.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind die van de hm erg fijn. lekker dun voor de zomer en omdat het het draaien tegen gaat in de winter gewoon lekker met een dekentje te gebruiken. Hebben ook een van ikea gehad, was ook prima, maar vind het materiaal van de hm fijner (100% katoen)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Voor als het echt koud wordt heb ik de Puckabag. Verder heb ik nog wat slaapzakken van mijn dochtertje van de Hema en het Kruidvat die ik nu voor hem gebruik. Die van de Hema trapt mijn zoontje een voor een kapot bij de rits, vind ze ook de dunste. Kruidvat heeft helaas weer geen mouwen. Die van Prenatal beviel goed, maar was in het roze, die heb ik weer verkocht.

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik vind die witte badstoffen van de Hema erg fijn. Julie slaapt daar al meer dan een jaar in, ze blijven heel en mooi (en in de droger blijven ze lekker zacht). Julie past nog makkelijk in maat 68-80. Ik vind het ook makkelijk dat ze wit zijn, witte was heb ik altijd veel dus stop je gauw ergens bij, en ze zijn op 60 graden wasbaar wat al eerder gezegd werd.

Voor nu heb ik de Puckabag, heerlijk warm! Vorig jaar lag die ook al in de kast, maar was toen bij Julie nog veel te groot (is te gebruiken vanaf ongeveer 6 maanden, maar Julie is nogal klein).

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb Ryan van begin af aan (toen hij in bed begon te woelen) in een badstoffen slaapzak van het merk Funnies laten slapen. Ideaal!
    Ze blijven heel mooi en lekker zacht.

16. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hema helemaal goed

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Maar wat is dan het voordeel van die combisleeper? In de auto zal je m lijkt mij niet veel gebruiken toch bij de grotere kindjes? Zijn er ook andere voordelen?

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Voordeel van de combisleeper vindt ik dat hij vooral lekker dik is in de winter. Het is eigenlijk gewoon een vier-seizoenen slaapzak. We hebben boven enkel glas en meneer slaapt niet met een dekentje. Nu heeft hij nog de "herfst-versie", als het straks nog kouder wordt gaat de binnenslaapzak erin.

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb van die dikke bij de hema gekocht, prima qua warmte maar ik krijg hun armen er niet in en ze zijn echt niet mega dik ofzo, ze dragen ook een pyamaatje, ik heb de armen er nu maar af gehaald maar ze hebben altijd van die ijskoude armpjes 's morgen, ik weet wel dat het niet erg is maar het was wel toevallig dat ze die ene nacht toen ik met veel gedoe die armpjes erin gewurmd had, ze een uur langer sliepen ;)

20. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb voor de eerste periode een heerlijke slaapzak van PurFlo:
    Pretura Webwinkel Dit is echt een aanrader!!! Heb hem bewaard voor een eventuele volgende

Wat een heerlijke slaapzak was dat zeg! Daarna heb ik nog een combisleeper gebruikt maar deze vond ik niet erg prettig. Dochter lag erg opgepropt hierin en toen ben ik overgestapt naar een hema-slaapzak die ook echt heerlijk zijn en van goede kwaliteit.

Deel Deze Pagina