Hoi Hoi, Ik vroeg me toch af . Mag een autostoeltje in het midden staan? We hebben 3 puntsgordel. Wij zijn best groot en we moeten onze stoelen echt tot het verste naar achter zetten. Zo heeft ons dochtertje ook minder plaats voor der beentjes. Groetjes
jahoor geen probleem, bij ons staat hij ook in het midden van de achterbank! Niet omdat we anders geen beenruimte hebben, maar wij hebben een schuifdeur aan 1 kant, zo kunnen we ook nog eens makkelijk wat spullen naast haar neerzetten.
Ik zit me dan gelijk te bedenken hoe je het zou moeten doen als je bijv. 3 kids hebt in dezelfde leeftijdscategorie en alledrie in een autostoel zitten. Dan ben je toch wel genoodzaakt het middengedeelte te gebruiken Dus ja hoor, waarom niet?!
Oke dankjewel Ik wist het echt niet. Dan zetten we de autostoel gewoon in het midden neer. kan ze tenminste weg met der beentjes en heeft ze ook een mooi uitzicht.
Het ligt wel een aan je auto. In onze auto (renault laguna)mogen officieel geen stoeltjes in het midden. in het midden zit wel een 3-punts-gordel, maar de stoel loopt bol, dus kun je de stoel niet stevig neerzetten.
dat is volgens moeders van nu de veiligste plek in de auto. Daarna rechts achter en daarna achter de bestuurder. Dus JA is het antwoord.
Inderdaad Wij hebben 3 autostoelen op de achterbank. Maar stel dat ik 1 of 2 kindjes zou hebben, dat zou ik het echt niet in het midden zetten. Het is echt een kluif om het kind in en uit die stoel te krijgen hoor. Bij ons moeten het kindjes eerst uit de gordels, dan even optillen/ opzij draaien/ op de knieën laten zitten. Dan zelf helemaal uit de auto kruipen, en vervolgens het kind voorzichtig eruit trekken zodat het niet het hoofd stoot. Maar dit komt misschien ook omdat hier de hele achterbank vol staat met stoelen en het kind ook over die andere stoelen heen getild moet worden.
Wij hebben dat met onze laatste vakantie ook gedaan vondt het iedaal konden we beter bij haar en zei kon alles bekijken en onze stoelen konden normaal staan wij zijn lang en moeten best wel veder naar voren met de stoelen
Voordat Aelinn er bij kwam hadden we Ivy dr stoel altijd in het midden ook vanwege de beenruimte die wij zelf nodig hebben. Nu zitten we dus helaas een stuk krapper
Wij doen de autostoel in het midden als er nog twee mensen achterin moeten zitten, af en toe komt dat voor. Dochter vindt het nog gezellig ook . @ Adi, in jullie geval zou júist een driedeursauto ideaal zijn volgens mij.. mijn moeder heeft een driedeurs met een stoeltje voor mijn dochter, en ik til dochter veel makkelijker in die auto/dat stoeltje dan dat ik haar in onze auto zet. En iedereen altijd maar zeggen dat een driedeurs een ramp is met kinderen
In onze auto zit in het midden een tweepuntsgordel. Maar we hebben een stoeltje dat ook met tweepuntsgordel vast kan. Opgelost dus. Het stoeltje zit echt zo vast als een huis!
Sterker nog het is bewezen veiliger. Dit komt omdat de ruimte om je kindje vrij is bij een aanrijding. Als een auto aan de zijkant indeukt komt dat niet zo snel bij je kindje.