BERA onderzoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyOwl, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Over twee weken krijgt mijn dochter van 18 maanden een BERA onderzoek (gehoortest icm hersenactiviteit meten). De test gaat 2 uur duren en ze zal dan moeten slapen. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe we dat voor elkaar gaan krijgen! Ze raakt vreselijk overstuur op voor haar vreemde locaties. Als we geluk hebben, dan is ze op dat moment toe aan haar middagdutje en valt ze aan de borst in slaap. Maar ze slaapt dan nooit langer dan 45min. Geen 2 uur dus. Bovendien vraag ik mij af of ze dan aan de borst mag blijven liggen of dat we haar, op de een of andere manier, op een bed zullen moeten leggen om de test te doen slagen.
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.419
    10.347
    113
    Geen ervaring maar wat ik lees is onder narcose.hebben jullie nog een afspraak voor het zo ver is? je zou toch een moment moeten hebben om de vragen te stellen.

3. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Hmm, tegen ons is niks gezegd over narcose. Ze moest gewoon slapen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat narcose niet kon, omdat dat de meting zou beïnvloeden ofzo. Maar blijkbaar kan het dus prima! Wat gek dat ze dat dan niet doen! Want 2 weken later hebben we een MRI waar ze toch al onder narcose voor moet. Ik ga maandag even bellen en vragen of ze de twee niet kunnen combineren, raar dat ze daar zelf niet aan denken zeg :x

4. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik heb bera ondergaan met kindje van 4 dat ging prima bij viel zelf in slaap

En laats met me zoontje van bijna 9 maanden die viel ook aan de borst in slaap

Als ze stil liggen is het met zo 40 minuten wel gedaan hoor als ze dus slapen geen 2uurtjes

Ik dacht ook oei dat lukt niet

Maar kamer is donker geluidsdicjt met bed of stoel bij de kleine stoel lag op mijn schoot

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier moet mijn zoontje in Maart inderdaad ook onder narcose voor een MRI Scan en dat duurt een half uurtje. Lijkt me voor 2 uur dat ze toch echt wel een narcose moet geven voor zo n onderzoek. Zou het voor de zekerheid toch even navragen inderdaad.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Wij hebben 3x een bera onderzoek gehad. Ze moest idd slapen maar alsbze sliep duurde het onderzoek geen 2 uur maar 3 kwartier ofzo ze trekken er alleen 2 uur voor uit om genoeg tijd te hebben om ze in slaap te krijgen. Kamer is bijna helemaal donker en ze lag bij ons op een bedje ren soort hoge strecher dus daarop wiebelde we haar lekker in slaap. De medewerker heeft hier echt wel veel ervaring mee! Wij namen slaapzak van thuis mee omdat ze daar thuis altijd in slaapt en zorgde ervoor dat ze rond die tijd erg moe was wij hadden laatste x afspraak om 12 uur heb haar om half zeven wakker gemaakt en heel de ochtend druk met haar gespeeld dus om 12 uur was ze zo weg. Je mag als je kindje dat leuk vind ook dvd af laten spelen want het gaat erom dat ze stil liggen dus voor nood had ik dvd van zandkasteel bij me. De eerste x heb ik haar daar in slaap gevoed dat was ook geen probleem.

Als je nog meer wilt weten let me know

7. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Oh wat fijn dat het onderzoek zelf niet de 2 hele uren in beslag neemt! Misschien dat het dan toch nog gaat lukken... ik lees al een aantal tips die zeker van pas zullen komen, dank jullie wel. Voor de zekerheid neem ik maandag toch nog even contact op met het ziekenhuis om het een en ander te overleggen, maar ik ben in ieder geval al een stuk gerust gesteld, fijn!

Nog even een vraag voor de mama's die hun kindje in slaap geborst hebben: hoe ging dat met de oordoppen/koptelefoon die ze op moeten? Zaten die niet gigantisch in de weg? Bleven ze wel zitten tijdens het voeden?

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Na het voeden. Heb ik haar slapen weggelegd ik gaf gekolfde bv

Deel Deze Pagina